البارت (١١)

1.8K 39 2
                                    

صلوا على حبيبنا محمد صلى الله عليه وعلى ٱله وصحبه أجمعين ❤❤

الطفل : أحمد أحمد أحمد

أحمد بعصبيه : في ايه عمال تزعق كده

الطفل بخوف : عم عمي عمي عايزك

راح أحمد لعمه ... أعرفكم على العائله الجديده هنا ....

العم الكبير محمد هو اللي توفى زمان اللي قولنا عليه بيبقى خال قصي وعم أحمد معندهوش ولاد ومراته توفت زمان
بعدين ..

العم ماجد ( والد أحمد وهو متوفي من زمان من حد مكان عمر أحمد تلات سنين ) وهو خال قصي
مراته مرام ( والدة أحمد توفت وهي بتولده )

العم سليمان ( أبو علي ) : عم أحمد أخو أبوه عمره ٥٤ وهو اللي رباه بعد وفاة أبوه لان أبو أحمد توفى لما كان عمر أحمد٣ سنين اعتنا فيه وكبره لغاية دلوقت وأحمد بيعتبره زي أبوه بالزبط وبيشتغل مدير في شركته شركة متوسطه .. وهو برضو خال قصي همه في الحياة سعادة ولاده وعيلته بس ..

مراته هاله ( أم علي ) : عمرها ٥٢وهي برضو ربت أحمد واعتبرته زي واحد من أولادها وأحمد بيناديها أمي لانها أمه بالرضاعه رضعته بعد وفاة أمه لان أحمد ماتت أمه وهي بتولده ففضلت ترضعه مع ابنها خالد اللي قد أحمد فبقا أبنها بالرضاعه وهي بقا عندها ولدين وبنتين وأحمد ) .

علي الإبن الأكبر للعم سليمان ...العمر ٣٣ مخلص دراسة هندسه وبيشتغل مهندس في إحدى الشركات ..
خالد الإبن الأصغر ليه ..... العمر ٣٢ قد أحمد مخلص دراسة طب وبيشتغل طبيب في إحدى المستشفيات القريبه منهم ...

ملاك بنته الكبيره ... ( العمر ٢٤ طالبه جامعيه بتدرس ٱخر سنه طب ....

بيان بنته الصغيره بطلتنا  ( العمر ١٨ بشرتها قمحيه وعيونها كبار ومكحلين  ولونهم رمادي فاتح ورموشها طوال وشعرها لونه أسود وجسمها نحيف وجميل جدا طولها ١٥٥ وعندها غمازتين واضحات جدا يجننو أوي صفاتها عنيده جدا ومشاكسه وطفوليه ومجنونه حبتين  أول سنه جامعه برضو باقي لها بتدرس هندسه محجبه طبعا ...

هي دي العائله بتاعتهم كلها مفيش غيرها أصلا لان جد أحمد ما كانش عنده أولاد غير العم محمد وسليمان وماجد وللأسف محمد و ماجد توفوا زمان والجد والجده متوفيين من زمان جدا ...

وصل أحمد عند العم سليمان لقاه في شقته الطابق التاني ساكن فوق شقة عمه ...

أحمد : في حاجه يا عمي إنت طلبتني ؟؟

العم سليمان : ايوه يابني تعال عندي عايزك في موضوع

أحمد باستنكار : موضوع إيه

العم سليمان : أنا اتعرض عليه صفقة مشروع في شركة إسمها ******* وانا قبلت ايه رأيك إنت ؟؟

أحمد : مش عارف والله بس أنا أعرف إن صاحب الشركة شاب مش رجال كبير .
العم سليمان : أيوه مانا عارف علشان كده عاوزك انت اللي تشتغل في المشروع ده ايه رأيك بقا ؟؟

أحمد : أنا معنديش مانع بس هي فالإسكندريه بعيده عننا أوي إزاي وصلت ليك الصفقه دي ؟؟

العم سليمان : أنا كنت رايح الإسكندريه قبل أسبوع وشفت الشركة دي بطريقي وقلت أقدم طلب ليك فالشركه والحمدلله السكرتير قالي على إن صاحب الشركه حييجي بعد ساعه وفعلا انتظرته وقابلته بس اتفقنا على الصفقه دي انها لازم تتم وقلتله عنك قالي انك لازم تقابله الأسبوع ده يعني هتروح ليه اليومين دول

أحمد : حاضر أنا هروح ليه بس هو مقالكش على إسمه ؟؟

العم سليمان : أيوه قالي إسمه ( قصي الرادي )

أحمد اتصدم انه قصي يكون كبر وفتح شركة بالشكل العالمي ده شركته من أكبر الشركات الموجوده في مصر وكل الشركات بيتنافسو مين اللي حيكون مشاركه في مشاريع تخص الشركة ....

العم سليمان : أحمد

أحمد : أيوه يا عمي

العم سليمان : أنا واثق انك قد اللي انت هتخوض فيه ودي تجربه حلوه أوي أنك تدخل في مشروع كبير زي ده

أحمد : إنشاءالله أكون عند حسن ظن حضرتكك بيا ومتخافش أنا قد الحمل ده .
العم سليمان إبتسم ليه وراح ....

نروح بقا لمكان من زماان مرحناش ليه ....

هما سامح وأسماء وعائلتهم مش وحشينكم ؟؟!!!

تعالو بقا نشوف هما بيعملو ايه .....

نعرفكم عليهم بعد مكبروا ...

سامح ( عم قصي عرفتكم عليه في أول الروايه لكن دلوقت كبر وبقا عمره ٥٢ سنه ولسا نفس صفاته متغيرش ) .

أسماء ( مرته وهي سبب معاناة قصي في حياته لانها هي اللي خلت سامح يوديه الميتم وعمرها ٥٠ وبرضو متغيرتش ) .

محمد ( الإبن الكبير لسامح عمره ٢٧ بعمر قصي وهو أحسن منهم وعنده ضمير بس مبيتكلمش في حاجه تخص قصي قدام أهله لانه عارفهم إزاي بيكرهوه وهو بيحب قصي أوي بس معمروش بين الحاجه دي ) .

سما ( عمرها ٢٥ صفاتها طفوليه ومجنونه ومرحه جدا وبتحب محمد أخوها كتير أوي وبتكره تصرفات والديها )

شو رأيكم في البارت هاد وانشاءالله يكون عجبكم

هل أحمد راح يحكي لقصي انه بيعرفو لمن يلتقي فيه

ومحمد شو راح يعمل رح يضل هيك ساكت ولا يتغير على أهله عشان قصي

تابعو البارت الجاي عشان تعرفو ❤❤❤

يتيم على مر الزمان _ لريم المدهون ؛ مكتملة حيث تعيش القصص. اكتشف الآن