البارت (١)

3.4K 71 5
                                    

صلوا على حبيبنا محمد صلى الله عليه وعلى ٱله وصحبه أجمعين ❤❤

بداية مؤلمة :

تبدأ قصتنا بخروج تلك العائلة الصغيرة إلى رحلة طويلة على شرم الشيخ ما عدا سامح وزوجته وأبنائه اللذين بقوا في القصر ....في السيارة وهم في الطريق كان السائق مشغول في القيادة والجد والجدة ومراد وزجته جالسين في الخلف وإبنهم نائم في حضن أمه كانوا يتحدثون ومن تلك الأحاديث ...

مراد : بابا هو بقيلنا كام علشان نوصل بالزبط .
الأب : باقي كتير يابني يعني تقريبا أكتر من نص المسافه إلي إحنا عديناها .
مراد : اه يعني باقي كتير .
الأب : ليه هو فيه حاجه .
مراد : لا بس كنت بسأل يعني مش أكتر .

وهم في الطريق شعر السائق بالدوار نتيجة عدم فطوره حتى هذا الوقت علما أن الوقت تعدا العشاء وهنا بدأت السيارة تنحرف عن الطريق ...

الأب انتبه للسياره وهو يتحدث للسائق بصوت عال : انتببببه ....
مراد : لاااااااااااااااااااااا
الزوجه : لااااااااااااااا
الأم : أحمد خليه يوقف العربيه ...

في هذا الوقت كانت السيارة للأسف قد انحرفت عن الطريق وأصبح حادث لا يخلو من تحطيم السيارة ودمارها وهنا بدأت المعاناة .....

عند معرفة سامح والعائلة نتيجة تلقيه مكالمة من المشفى التي أسعفتهم لكن للأسف لم يكن هناك أحد قد نجا سوى هذا الطفل الذي يدعى ( قصي ) .

عند تلقي سامح المكالمة من المشفى ...

المستشفى : رقم بيت عائلة الرادي ؟؟
سامح : أيوه معاك سامح الرادي مين معايا ؟؟
المستشفى : معاك دكتور من مستشفى الحنان ...
سامح : ليه حصل خير ودا رقم بابا هو معاك ليه ؟!؟
المستشفى : منا رنيت علشان أخبر حضرتك أنه عيلتك حملت حادث وكلها اتوفت ومبقاش منها غير الولد الصغير عايزيناك تيجي علشان تاخد الواد وتعمل إجراءات الدفن للعيله بتاعتك ....

سامح وهو مصدووم : إنت بتتكلم بجد ؟؟؟!!!!
المستشفى : أيوة حضرتك واتفضل دلوقت إعمل اللي قلتلك عليه ...
سامح : أنا جاي حالا ....

راح سامح وزوجته وأولاده إلى المستشفى وعملوا الإجراءات الازمه وأخدوا قصي معاهم ...وتاني يوم حضروا الدفنه وعملوا بيت عزا لمدة تلات أيام علطول وقصي فضل يعيط عايز أبوه وأمه ....

بعد العزا بأسبوع .....

قصي : عمو أنا عايز بابا وماما ...
سامح : إنت مبتفهمش يابني بقولك ماتوا إفهم ماتوا ..
قصي بيعيط ...
أسماء : قصي خلاص وجعت نفوخي إنت مبتزهقش يابني

قصي بيعيط ...
سامح : لو مسكتش أنا هوديك بيت الأيتام ..

أسماء وكأن الفكرة عجبتها ......: سامح ايه رأيك نعمل كده ونرتاح
سامح : عايزاني أرميه هناك ..
أسماء : حبيبي إنت شايفه ازاي بيعيط دا جننا طول الوقت بيعيط جايز يلاقي حد يونسه هناك ايه رأيك ؟؟؟؟؟
سامح : فكره برضو..

شو رأيكم يا حلويين علقوا وأعطوني رأيكم عشان أكمل أو لا 😊😊😊 يارب تكون عجبتكم علقوا عليها عشان أعرف رأيكم فيها 😍😍😍😍 .

ما تنسوا تتابعوا حسابي ع الانستا عشان تتواصلوا معي فيه وتشوفوا كتاباتي أول بأول ..❤🌟😍
@r_o_h_al_m

يتيم على مر الزمان _ لريم المدهون ؛ مكتملة حيث تعيش القصص. اكتشف الآن