BAB1:INTO THE GAME

132 4 1
                                    

Nama aku Toru tetapi ramai yang tidak mengenali aku kerana apabila tiba musim cuti sekolah aku akan sentiasa berkurung di dalam rumah bukan dalam rumah sebenarnya tapi di dalam bilik.

Kebiasaannya aku akan membuat perkara yang biasa orang remaja buat ketika cuti iaitu bermain game.

Nak tahu kehidupan aku. Aku sangat terkenal di seluruh dunia. Nak tahu kenapa kerana aku merupakan salah seorang gamer yang berada di ranking teratas. Tapi ramai orang mengenali aku sebagai the blank!!

Nak tahu kenapa kerana aku mengunakan nama the blank dalam setiap game yang aku main. Sebagai contoh, Mobile Legend. Sekarang ini rank aku ialah mystic glory ( sorry kalau salah eja kerana saya tak tau cara nak eja dgn betul). Bukan ingin riak tapi macam tu lah.

Ok, berbalik pada cerita. Pada suatu hari aku telah mendapat satu mesej daripada sebuah syarikat di Jepun yang tidak aku kenali. Mesej yang dihantar oleh mereka:

The blank atau nama sebenar iaitu toru. Anda telah memenangi hadiah iaitu game baru yang dicipta oleh kami.

Kami telah memberikan game baru tersebut kepada setiap pemain game ranking teratas seperti encik.

Kami akan menghantar game baru tersebut ke rumah encik. Kami hanya memerlukan alamat encik sahaja.

Pada mulanya aku berasa curiga tapi akhirnya aku memberikan juga alamat rumah aku.

Selepas beberapa hari, game baru tersebut telah sampai. Ia sampai dalam sebuah kotak yang sangat besar.

Selepas membuka kotak tersebut aku melihat sebuah topi seperti topi keledar tapi lebih canggih. Topi tersebut telah disambung dengan pelbagai wayar dan alat yang seperti terdapat dalam telefon.

Selepas membaca menual yang terdapat dalam kotak. Aku pun mula memasang alat tersebut pada komputer aku dengan wayar yang telah diberi. Akhirnya, aku memakai topi tersebut aku terus menutup mata dan tanpa sedar aku dibawa ke alam maya.

# Sorry jika tidak begitu seronok atau tergantung tapi ini baru bab1.... nantikan bab seterusnya... bye







THE GAMER WARRIORWhere stories live. Discover now