; 17 ; the end

493 87 12
                                    


"Saengil chuka hamnida, Kim Jaehyung. Saengil chuka hamnida~" Tepukan bersilih ganti sorakan. Lima batang lilin di atas kek ditiup memadamkan apinya. Budak itu tersenyum lebar saat tetamu semua menghulurkan hadiah bersama-sama.

Sudah dua tahun.

Sudah dua tahun berlalu sejak pemergian Jaeri. Kami ambil Jaehyung tinggal bersama. Dia menyerikan rumah dengan gelak-tawanya. Kami bahagia.

Bahagia sangat.

Yoongi? Dia sudah tidak tengking aku lagi. Dia makin manja. Peluk aku tak kira masa. Aku sentiasa tersenyum kalau dia ada bersama. Seperti..

Merebut kembali waktu yang telah dibazirkan dengan air mata dulu.

Aku merasakan seperti akulah wanita yang paling bahagia dalam dunia sekarang ini.

"Haein.."

"Hmm?" Aku masih sibuk menyusun makanan di atas meja. Kuih-muih hasil air tanganku aku susun rapi mengikut aneka. Yaera pula kerjanya mengambil apa yang aku sudah letakkan lalu dimasukkan ke dalam mulutnya.

Tolong makan.

"Kau pregnant, eh?" Yaera berkata seraya menolak sedikit rambut aku yang menutupi leher ke belakang. Aku menoleh memandangnya sekilas lalu tergelak kecil menggeleng.

"Jangan nak merepek, eh." Aku tampar lembut tangan Yaera yang cuba menggapai kuih bintang aku.

Aku nak susun ni. Kejap lagi, kau aku jadikan kuih ha.

Yaera menongkat sikunya menghadap aku. Matanya masing merenung segenap wajah aku. Dagu, leher, lengan. Semuanyalah.

"Kau nampak berisi." Yaera memicit-micit lengan aku. Aku mengaduh.

"Yelah, dah bahagia." Aku senyum. Yaera menggeleng.

"Bukan, ni berisi orang mengandung." Aku tergelak lagi. Menggeleng kecil sambil menyelitkan rambut ke belakang telinga. Aku bawa dua pinggan kuih dari ruang tamu ke luar rumah. Bersorak riang budak-budak diluar melihatkan kuih kegemaran mereka sudah sampai. Aku usap kepala Jaehyung sebelum kembali melangkah masuk.

"Hai, sayang." Yoongi dan Jimin yang sibuk melayan tetamu berjalan melewati ruang tamu. Pinggang aku dirangkul Yoongi. Merapatkan tubuh kami sehingga tiada ruang untuk aku bergerak.

"Budak-budak nampak nanti." Aku berbisik malu. Muka aku merona merah serta-merta.

"Ala biarlah diorang nampak. Nanti dah besar pun diorang mesti buat macam ni juga." Dia cuba cium aku tapi mujur aku sempat mengelak. Aku tampar dada dia perlahan lalu tergelak kecil. Dagu aku disentuhnya lembut. Merenung ke dalam mata aku lama. Perlahan dia kucup bibir aku. Beberapa saat aku menikmati sebelum dia lepaskan semula. Mata kami bertentangan seketika sebelum tergelak kecil.

"Ewah, member dah bahagia." Jimin tersengih sambil berjalan laju mendekati isterinya yang sedang menongkat siku memandang. Jimin mengepung Yaera dengan meletakkan tangannya di atas meja. Yaera menoleh memandang suaminya malas. Jimin tersengih sebelum bertubi-tubi menghujani Yaera dengan ciuman ke segenap pelusuk mukanya. Tubuh kecil itu dipeluk erat. Yaera meronta lemas.

"Awak!" Yaera mendengus geram sambil mencebik manja. Jimin ketawa melihat reaksi isterinya. Terhibur.

Comel.

"Sayang awak." Bibir munggil wanita itu dikucup lama. Yoongi menjeling menyampah lalu turut sama memeluk isterinya.

"Woi, sudah. Kita ada banyak lagi kerja dekat luar tu. Nak harapkan Jungkook dengan Namjoon memang tak jalanlah." Jimin melepaskan ciuman dan pelukan lalu tersengih. Dua lelaki itu berlari anak ke luar rumah menghabiskan kerja.

hurt to love ; mygWhere stories live. Discover now