Kapitel 6 - Mötet med hov1

261 7 1
                                    


Jag och Valter står nu hand i hand utanför hov1s studio. Just nu undrar jag verkligen vad jag har gett mig in på. Det jag är mest rädd för är att de ska va dryga och döma mig. Visst jag kan va dryg men det är bara om folk beter sig illa. Men bara tanken på att de ska öppna dörren, säga hej och syna mig från topp till tå. Dem kommer se en massa fel, tycka att jag är ful, att jag inte hör hemma där. Jag borde inte åkt med. 

Valter märker att jag är nervös, han greppar min hand lite hårdare och smeker mig med tummen på handryggen. 

"Det kommer gå bra, är du redo"

Försiktigt nickar jag och försöker tänka bort all oro. Just nu vill jag bara gråta av oro/ångest och vad jag vet så ska man inte göra en entre gråtandes. I ett ganska misslyckat försök försöker jag att klistra på en mask. Jag vill att det ska lysa självsäkerhet om mig när jag kliver in genom dörren. Tyvärr är jag en person som inte alls är självsäker helst av allt vill jag springa gråtandes hem. 

Samtidigt som alla tankar snurrar i huvudet öppnas dörren och det är inte Valter som öppnat. Jag och Valter står nämligen typ 3 meter från dörren. Jag kollar upp och ser en lång kille. Han har långt blont hår som till viss del täcks av en mössa, klarblå ögon och är bara allmänt snygg. 

"Hej du måste va Maja"

Jag blir helt stum när han öppnar munnen, vilken röst. Och bara det faktum om att han vill prata med mig gör mig svimfärdig. 

"Ehhm ja"

Fan Maja du skulle se och låta självsäker, hur jävla svårt kan de va. Tänk om han kommer skratta över min osäkerhet nu. 

"Välkommen hit Noel heter jag"

Okej jag måste sluta övertänka allt, egentligen vet jag att ingen dömer mig för minsta lilla fel jag gör. Men det är svårt att inte tro det ibland. Som svar på hans välkomnande ger jag honom ett leende och asså han ler tillbaks. Jag vill hoppa av lycka herregud va snygg han är. 

"Varför har du inte sagt att du har en så snygg vän"

Viskar jag extremt tyst till Valter när vi kommit in i hallen och jag hade försäkrat mig om att Noel hade gått långt bort från oss. 

"Trodde verkligen inte det var din stil"

Svarar Valter lite för högt. Att jag aldrig lär mig att den killen inte kan viska som normala människor. 

"Vad är inte hennes stil"

Jag kollar upp och ser en kille jag aldrig sett förr. Han har lite mörka drag, är kortare än Noel och också ganska fin. Dock kan jag inspektera honom lika noga som jag inspekterade Noel. För jag ser att han har ett stort flin på läpparna. Vilket påminner mig om situationen vi står i. Han får inte komma på att jag tycker att Noel är snygg. 

"Jo asså jag visade ett par skor jag ska köpa"

Säger jag snabbt för att försöka rädda situationen som uppstått. Jag kollar på Valter som ger mig en blick som säger typ "Du ljuger så jävla hårt" Men det verkar som tur är inte som att han kommer säga emot det jag sagt. 

"Ludwig förresten"

Säger killen och sträcker fram sin hand

"Maja"

säger jag tyst, då jag just nu är lite obekväm. Fast vem hade varit bekväm i den här situationen egentligen. Jag är alltså hos främlingar som jag dömt efter deras musik och nu inser jag att en utav dem är galet snygg. Den andra kommer nästan på mig med det och allt känns bara rörigt. 

"Har du träffat Axel än då"

Fuck jag hade glömt av att den killen fanns helvete. Jag vill verkligen inte se honom.

"Jo vi råkade stöta på varandra på stan en dag"

Efter meningen jag precis yttrat råkar jag lägga en ljudlig suck. Vilket inte riktigt var meningen. Och gissa vem som kommer runt hörnet då, jo Axel.

"Var det så illa att möta mig"

Han flinar riktigt stort. Det är nästan lite äckligt. 

"Du var ju inte direkt trevlig"

Där satte han igång en liten bitch i mig. 

"Bara för att jag tyckte att ni skulle ligga"

Han lägger först en blick på mig och sen en på Valter. Jag pallar inte ens svara på det han säger. Just nu kokar jag bara inifrån och ut. Jag vet inte riktigt vad det är, men allt med Axel gör mig irriterad. Hans utseende, personlighet, klädstil Ja allt helt enkelt. Fast det värsta är att jag typ tycker att han är lite snygg typ.

Men att jag ska stå ut med honom några timmar nu lär bli en upplevelse. Förhoppningsvis kan jag hålla mig från att explodera.

Vill inte ha dig! Hov1Where stories live. Discover now