Kapitel 12 - segaste dagen

211 11 1
                                    


Jag ljög för mig själv. Hur kunde jag ens tro att dagen skulle gå fort och bra med Axel. Vi har typ inte sagt ett enda ord till varandra och just nu stör det mig. Jag trodde att allt skulle va bra om vi inte pratade med varandra, men det blir bara segare. Jag längtar så efter Valter. Just nu ligger jag i hans säng och drar in hans doft och bara njuter. Axel däremot där nere och tycker säkert synd om sig själv. Det är ju så jobbigt att umgås med mig tydligen. Det är få människor jag verkligen inte klickar med, men Axel asså det går verkligen. Det är som att prata med en vägg typ, och när han väl svarar så är det ett kort svar. 

I min ensamhet somnar jag nästan. Jag har aldrig varit med om en sån här tråkig dag. I vanliga fall brukar jag ha fullt upp hela tiden. I brist på annat kollar jag Instagram flödet för 5:e gången på 3 min. Det börjar bli tråkigt att se samma bilder om och om igen. 

*knack knack*

Det knackar på dörren som jag stängt till rummet och ett litet hopp inom mig tänds. Säg att det är Valter som står på andra sidan dörren. 

"Kom in"

Dörren öppnas och till min besvikelse ser jag Axel. 

"så vad vill du?"

Säger jag drygt. 

"Snälla kan vi prata"

Axel låter genuint ledsen och et får mig att vilja höra mer. Egentligen vill jag inte prata med honom men nu kanske han kommer säga något bra för en gångs skull. 

Jag nickar och försiktigt sätter han sig bredvid mig. Han sitter bara tyst och vågar typ inte säga något. 

"Vad ville du?"

försöker jag säga mjukt då det syns på honom att han verkligen är ledsen. 

"Jo asså jag har behandlat dig så illa"

"mm"

"det handlar egentligen inte om dig. Jag gillar bara dig så mycket och jag vet inte hur jag ska uttrycka mig."

Jag får en liten chock och vet inte alls vad jag ska säga, visst Axel är söt men verkligen inte min typ. 

"Jag vet liksom inte hur jag ska hantera mina känslor när jag gillar någon, men jag tänkte att nu måste jag ta tag i det. Så vill du kanske gå på en lunchdejt."

Jag är fortfarande i chock. Killen vände så fort, men absolut ska jag ge honom en chans. 

"Självlart"

Axel lyser upp

Vill inte ha dig! Hov1Where stories live. Discover now