Bab 9

109 23 6
                                    

"Thanks mak cik sebab tolong tilikan nasib saya.Jungkook giliran kau pulak."ucap taehyung seraya menyuruh jungkook melakukan tilik nasib

"Tak naklah.Aku tak percayalah benda-benda macam ni."tolak jungkook mentah-mentah.

"Ala.Buatlah tilik nasib tu.Demi bff kesayangan kau ni."

Taehyung mula memujuk jungkook dengan membuat muka comelnya itu yang sememangnya comel.

Hmm.Yelah."

Jungkook terpaksa membuat tilik nasib.Ni semua sebab taehyung.

'Nasiblah bff.Kalau tak,malas aku nak layan.'desis jungkook di hati.

"Mak cik nampak yang kamu akan terpaksa buat pilihan antara keluarga dan persahabatan.Kamu harus pilih salah satu antara dua ni."beritahu mak cik jisoo setelah selesai menilik nasib jungkook.

"Terima kasih makcik tolong tilikan nasib saya."ucap jungkook seraya melihat jam tangannya.

"Dah lambat ni.Nak kena balik dah ni.Takut appa marah nanti."ujar jungkook apabila melihat jam sudah bergerak ke angka 7 malam.

"Kitaorang balik dulu ye mak cik.Nanti kalau ada kesempatan kitaorang datang lagi."ucap taehyung.

"Hati-hati jalan tu.Ingat pesanan mak cik."

"Baiklah."balas taehyung dan jungkook serentak sambil berjalan pergi dari gerai lalu melambaikan tangan kepada makcik.

Di dalam bas dalam perjalanan balik

"Taehyung,aku ada benda nak tanya kau ni."

"Tanyalah.Aku ni kan kaunter pertanyaan kau."balas taehyung sambil tersenyum nakal.

"Kenapa gengster-gengster tu pukul kau?Kau buat salah apa kat diorang sampai diorang pukul kau teruk sangat?"tanya jungkook.

Taehyung sudah mula gelisah apabila jungkook bertanyakan soalan begitu.

"Ermm,aku sebenarnya..."

Tak sempat taehyung nak beritahu perkara yang sebenarnya pada jungkook,telefon jungkook berdering bingit pula.

"Hello.Ye.Tengah balik dah ni.Dah nak sampai pun.Okay.Bye."

Jungkook menutup telefonnya dan mula buat muka tenuk.

"Tu dah kenapa buat muka macam tenuk sakit gigi?Siapa yang call sampai muka macam tu sekali?"usik taehyung sambil menolak muka jungkook yang tengah masam tu.

"Hyung call.Dia suruh balik cepat.Sibuk betullah.Appa pun tak sibuk macam dia.Huh."beritahu jungkook yang still dengan muka masamnya itu.

"Oh,hyung kau yang call.Patutlah muka dah macam tenuk sakit gigi."usik taehyung lagi sambil tersenyum tawar.

Jungkook menoleh ke belakangnya lagi.Entah dah kali ke berapa dia toleh ke belakang.

Gelap.

Tiada siapa pun yang ada kat belakang.

Pelik.

Jungkook dapat nerasakan ada seseorang yang ikut dia dari belakang.

Tapi bila dia toleh tak ada siapa pun.

"Ni semua salah hyung.Kalau dia tak paksa aku balik cepat,memang taklah aku nak guna jalan pintas ni.Dahlah gelap gelita.Orang pun jarang lalu kat sini.Kalau jadi apa-apa kat aku,aku akan salahkan hyung sepenuhnya."bebel jungkook seorang diri sambil mempercepatkan langkahnya.

Hatinya berasa tidak baik sejak dari tadi lagi.Tak tahulah kenapa.

Secara tiba-tiba di dalam gelap,muka jungkook ditekup dari belakang dengan sehelai kain.

Jungkook yang terkejut dengan itu cuba untuk melepaskan diri daripada orang yang menekup mukanya tetapi tidak berhasil.

Dia ditangkap sebaik sahaja dia ingin melarikan diri.

Dia cuba untuk melarikan diri tetapi semakin dia cuba untuk bergerak,dia merasakan dirinya semakin tidak bermaya.

Dia cuba untuk bergerak lagi dan akhirnya dia rebah ke tanah.

Lelaki yang berada di belakang jungkook mengukirkan senyuman jahat.

"Hello,appa.Wonwoo dah dapat dia.Sekejap lagi wonwoo bawa dia pergi tempat kita."

Wonwoo menutup telefonnya dan menutup kepalanya dengan hoodie.

Sejurus itu,wonwoo mengarahkan orang-orangnya untuk memasukkan jungkook ke dalam kereta dan kereta meluncur laju ke tempat mereka.

Di rumah taehyung

"Apa dah jadi dengan rumah aku ni?Kenapa berselerak macam ada orang pecah masuk?"rungut taehyung sebaik sahaja dia membuka pintu rumahnya.

Rumah dia memang berserabut gila.Memang nampak macam dah kena pecah masuk.

Dengan surat khabar berselerak,sofa terbalik.Teringat akan sesuatu perkara yang penting,taehyung dengan kelam kabutnya pergi ke biliknya.

Keadaan biliknya sama seperti di ruang tamu cuma biliknya lagi berselerak.

Laci terbuka,tilam terbalik dan cadar dah ada di lantai.

[C]Spring Tears | | JJK+KTHWhere stories live. Discover now