22 juni 2019
Dantes perspektivBlöta kläder hänger i hela hallen. Torkar i takten till tonerna av din telefon. Men du är här nu, tacksam för du tog din tid. Trodde aldrig att vi skulle ta oss hit.
"För evigt är för oss nu, ja' är bara din" sjunger Alina samtidigt som vi dansar till musiken i mitt kök. Jag tittar på henne och ler. Hon gör mig fortfarande världens lyckligaste. Där dansar hon i mitt kök klädd i mina byxor och min tröja eftersom våra kläder blev blöta i regnet och nu hänger på tork.
"Så länge som du andas kommer jag att andas. Och varje gång du trillar kommer jag att ramla. Vi kan ligga här i timmar, för så länge vi har oss så kan vi vinna" säger jag när vi senare ligger i sängen och myser medan vi lyssnar på regnet som smattrar mot fönstret. Alina som ligger på mitt bröst lyfter på huvudet och tittar leende in i mina ögon. Hennes ögon tindrar av lycka och jag känner samma. "Dina ögon är som kristaller".
"Va?" frågar Alina förvirrat.
"Va? Tänkte jag det där högt? Ja, dina ögon tindrar som kristaller" svarar jag.
"Det är bara för att jag är med dig" svarar Alina och ler. Vi båda tittar på varandra och skrattar. Jag har saknat att vara såhär klyschig med henne. Vi somnar där till ljudet av regnet mot fönstret och varandra andetag.
Dagen efter
Jag vaknar av att min mobil plingar till. Jag lyfter trött på huvudet och sträcker mig försiktigt till nattduksbordet för att ta min mobil utan att Alina vaknar.
Carmelo 10.44
Hörde om dig och Alina igår, vad kul! 😃 Glöm inte mötet idag på Universal kl 12, hon kan följa med om hon vill."Shit" utbrister jag och drar händerna över ansiktet.
"Va? Vad händer?" frågar Alina sömnigt.
"Vi måste vara på Universal om lite mer än en timme, vi ska planera turnén" svarar jag och suckar. Jag som hade velat stanna här i sängen med Alina resten av dagen.
"Vi?" frågar Alina förvirrat.
"Ja, du får följa med om du vill?" svarar jag och tittar frågande på henne.
"Absolut!" svarar hon och skiner upp. Hon börjar resa på sig och lämnar mig ensam i sängen samtidigt som hon tar på sig en av mina tröjor.
"Kommer du eller? Skulle inte vi vara på Universal om en timme?" säger hon och går ut till köket. Jag skyndar mig att klä på mig och går ut till köket. Där hittar jag henne i full fart med att steka pannkakor.
"Hinner vi verkligen äta pannkakor?" frågar jag och tittar osäkert på Alina.
"Ja, jag är snart klar. Om mister Lindhe vill vara snäll och duka så går allt fortare" svarar hon samtidigt som hon steker de sista pannkakorna. Jag dukar fram tallrikar, bestick, glas och tillbehör till pannkakorna.
"Du kan ta några av mina kläder idag om du vill" säger jag när vi har satt oss och börjat äta och jag tittar ut genom fönstret. Det regnar fortfarande.
"Ja jag tänkte det" svarar Alina och skrattar.
"Jag har tänkt på en sak..." säger jag.
"Vadå?" frågar Alina och tittar frågande på mig.
"Vad är vi? Är vi tillbaka tillsammans igen?" frågar jag osäkert.
"Vad vill du?" frågar Alina osäkert.
"Jag vill att du ska vara min, annars hade jag inte bett dig möta mig igår" svarar jag.
"Vad bra!" säger Alina och skiner upp. "Det vill jag också, annars hade jag inte mött dig igår" fortsätter hon. Där sitter vi och ler som fån. När vi har ätit upp skyndar vi oss att fixa oss och duka av. Därefter sätter vi oss i bilen och börjar köra mot Universal. Av gammal vana sträcker jag mig efter Alinas hand och lägger min hand i hennes.
Några timmar senare
"Okej, då är allt planerat" säger Carmelo och börjar plocka ihop alla papper och stänger igen datorn.
"Så setlisten är Farväl, Versace scarf, Gudarna på Västerbron, Kärleksbrev, Pari, Vill inte ha dig, Gift, Redo, Sex, Still, Exempel 66, Hon dansar vidare i livet, Rosor av plast, Förlåt, Stan e mörk, Hur kan du säga saker, Back to Back, Damn?" frågar Axel. Vi andra nickar instämmande. Vi har äntligen kommit överens om setlisten.
"Alina så du hänger med på turnén?" frågar Ludwig exalterat.
"Om ni vill ha med mig?" frågar Alina osäkert.
"Klart vi vill, du är ju en i crewet!" svarar Noel.
"Då följer jag med på nästan hela. Jag vill spendera några dagar med min familj också nu när jag är hemma" svarar Alina. Och alla jublar. Det här kommer bli fetaste turnén och det bästa av allt, jag får dela allt med min underbara flickvän.
"Följer ni med till mig?" frågar Axel när vi går ut från Universal. Jag, Noel och Ludwig nickar.
"Va?" frågar Alina förvirrat.
"Axel har köpt lägenhet och har precis flyttat in" svarar Ludwig.
"Åh vad kul! Grattis!" utbrister Alina och springer till Axel och kramar honom.
"När är inflyttningsfesten förresten?" frågar Noel med ett flin.
"När turnén är över" svarar Axel och skrattar. Alla vi andra stämmer in i skrattet.
ESTÁS LEYENDO
För evigt är för oss nu ~ Dante Lindhe
FanficDante och Alina har äntligen hittat tillbaka till varandra. Men kommer det att hålla? Hur kommer de att klara distansen när Alina bor i London? Det här är fortsättningen på Alina och Dantes historia. Läs "Blommor under kudden båda drömde om varann"...