Kapitel 4

738 12 3
                                    

29 juni 2019
Alinas perspektiv

Idag ska killarna spela på Lollapalooza, som just nu är Sveriges största festival. Det ska bli sjukt kul. Vi alla var på festivalen igår och fick bland annat se Travis Scott och Norlie & KKV. Det var speciellt. För det första att se Dante stå där och lyssna på hans favoritartist och se hur lycklig han var då. Sen var det också speciellt att se Norlie & KKV, inte bara för att Sonny och Kim är vänner till killarna utan för att jag och Dante delade vår första kyss under deras sista konsert förra året. Vi stod där och sjöng och dansade till Mer för varandra och jag tror det gjorde oss båda känslosamma eftersom det är vår låt och det var första gången jag och Dante hörde den sedan vi gjorde slut.

Idag fyller även Ludwig år, så vi ska fira honom efter att killarna har spelat. Vi har även planerat en överraskning för Ludwig på scenen. Efter Still ska hela crewet komma ut på scenen och så ska vi tillsammans med publiken sjunga för honom. Eftersom Lisa, som är hans flickvän inte kunde vara här så ska hon vara med på FaceTime. Han vet ingenting om det, så det ska bli roligt att se hans reaktion.

Publiken ska dessutom också få en överraskning. Killarna har skrivit en låt med Norlie & KKV som ännu inte är släppt och ingen vet om den. Så Norlie & KKV ska gästa killarna på scenen och så ska de för första gången sjunga låten idag.

Klockan är elva och jag och Dante ligger fortfarande i sängen. Jag skulle egentligen behöva gå på toaletten, men Dante ligger på mig och jag vill inte väcka honom. Han ser så fridfull ut när han sover. Dante har haft några jobbiga nätter de senaste dagarna, vilket har gjort att ingen av oss har fått en riktig sömn. Därför vill jag inte väcka honom. Dessutom kommer det bli sent ikväll. Känner jag killarna rätt så kommer vi komma hem tidigt imorgon.

Killarna ska soundchecka kl 15, så vi behöver inte ha bråttom. Men om Dante inte har vaknat klockan tolv så måste jag väcka honom.

Gruppchatt med Prinsen 🤴🏼, Jiggy 🎧 och Den vildaste av alla rebeller på Västerbron 😈

Jiggy 🎧 11.13
Vaken?

Jag 11.14
Jag är, men inte Dante. Det har varit en jobbig natt

Prinsen 🤴🏼 11.15
Är han okej? ❤️

Jag 11.16
Jag vet inte, vi pratade och så och sen somnade han tillslut. Jag hoppas han har sovit hela natten, för han behöver sömnen. Speciellt om han ska orka med hela dagen idag

Den vildaste av alla rebeller på Västerbron 😈 11.17
Hur mår DU då?

Jag 11.18
Jag vet inte... Det gör ont att se honom såhär, men jag försöker visa att jag är här och att han får bestämma. Vill han prata så gör vi det, vill han inte prata så sitter vi bara tysta osv.

Jiggy 🎧 11.19
Du ska bara veta hur mycket du hjälper honom Alina. Han mår så bra när han är med dig och han är så glad att du är tillbaka, även om han vet att du kommer åka tillbaka till London i slutet av sommaren. Han är så otroligt lycklig med dig. Du ska veta att han är så extremt glad att han har dig och att han uppskattar dig mer än vad han kan visa.

Jag 11.21
Åh, jag börjar gråta 😢❤️

Jiggy 🎧 11.22
Anledningen till att han är så lycklig som han är just nu är tack vare dig

För evigt är för oss nu ~ Dante LindheWhere stories live. Discover now