Kapitel 2

770 15 7
                                    

27 juni 2019
Alinas perspektiv

Jag packar ner det sista i min väska. Om en och en halv timme ska vi åka till Karlstad för killarna ska spela där ikväll.

Prinsen 🤴🏼 11.48
Är du klar?

Jag 11.49
Ja, blev precis klar

Prinsen 🤴🏼 11.52
Kommer om 10 min ungefär

Jag 11.53
👍🏻

För en gångs skull är killarna i tid, för exakt tio minuter senare tutar en bil och jag tittar ut genom fönstret och ser vanen vi ska åka till Karlstad med. Jag tittar så att allt är släckt och stängt innan jag låser dörren och springer ner till de andra.

"Heej Alina, hur är det?" säger Valter exalterat när jag hoppar in i bilen.

"Det är bra, hur är det med er?" svarar jag.

"Det är bra" svarar Marco och de andra nickar instämmande.

"Vi är sjukt taggade! Det här är liksom turnéns första spelning" utbrister Ludwig. Alla jublar och klappar händerna.

"Vart är Nelly, Elvira och Lisa? Jag trodde de skulle med på turnén" säger Noel helt plötsligt.

"Nelly ska vara med på vissa ställen, hon har lite andra planer för sommaren också" svarar Valter.

"Jaha, andra planer än att vara med sin pojkvän?" frågar Noel.

"Ja, hon har faktiskt andra viktiga saker i sitt liv också" svarar Valter stolt.

"Vi ska hämta upp Elvira på vägen till Helsingborg nästa vecka och sen är hon med på resten av turnén" svarar Fabian med ett stort leende. Han är verkligen kär i henne. Det gör mig så sjukt glad.

"Lisa möter oss på Sensommar och hänger med efter det" svarar Ludwig.

"Så du är enda tjejen idag?" frågar Noel och tittar på mig.

"Ja, visst är det synd om mig? Jag måste handskas med er ensam" svarar jag och skrattar. Noel som sitter bredvid mig knuffar till mig.

Resten av bilresan lyssnar vi på spellistan som vi har gjort för dessa resor. Alla har fått lägga in låtar och sen shufflar vi låtarna. Det gör att ingen blir missnöjd med vilka låtar som spelas under bilresan.


3 timmar senare



Efter tre och en halv timmes bilresa är vi äntligen framme i Karlstad. Vi åker direkt till hotellet och checkar in. Därefter skyndar vi oss till stället killarna ska spela på. När vi kommer dit soundcheckar de och sen går de och hälsar på fansen. Det märks hur mycket de älskar fansen och hur glada de blir när de får träffa dem. Glädjen i deras ögon syns ända till mig och jag står en bit ifrån.

När de har pratat med fansen och tagit bilder åker vi och äter middag. Vi alla är utsvultna och äter som om vi inte har sett mat på flera dagar.

"Är ni taggade på spelningen och turnén då?" frågar jag när vi har ätit upp och bara sitter och vilar och låter maten sjunka.

"Så sjukt taggade!!! Nu är vi ännu mer maxade än tidigare år" svarar Dante samtidigt som han leker med mitt hår. Konversationen fortsätter och vi sitter på restaurangen ett tag till.

När klockan är sju åker vi till stället där de ska spela. Där börjar vi peppa och ladda upp. Vi kollar också så att allt är under kontroll. När klockan är halv nio går Noel, Axel, Dante och Ludwig för att byta om till kläderna de ska ha på scenen. Jag, Victor och Fabian går och tittar var merchen ska säljas efter spelningen. När vi går ut ser jag att det är tryck så jag går till vakterna och berättar det och de svarar att de ska hålla extra ögon på vissa ställen där det kan bli mycket tryck under spelningen.

För evigt är för oss nu ~ Dante LindheWhere stories live. Discover now