5 juli 2019
Alinas perspektivIdag fyller Elvira år, hon blir 18 år och det ska vi fira stort. Hon vet bara inte om det än. Vi andra har planerat en magisk dag åt henne.
"Här är tårtan!" säger Axel när han kommer inspringandes till vårt rum. Hela han är andfådd och det märks att han har sprungit.
"Fort, vi sätter i ljusen" viskar jag. Valter sätter i siffrorna som bildar 18. Därefter smyger vi mot Fabian, Elvira och Victors rum.
"Vänta!" viskar Fabian när vi står utanför dörren. Han tar fram tändaren och tänder ljusen.
"Försiktigt nu" viskar jag och skrattar. Med tanke på hur hetsiga killarna är så blir jag förvånad om vi lyckas utan att sätta eld på något eller någon. Fabian sätter i kortet i dörren och öppnar den. Vi börjar sjunga "Ja må hon leva..." och går in på rad i rummet.
När låten är slut har Elvira nyvaket satt sig upp i sängen. Hon sitter där med ett stort leende på läpparna samtidigt som vi andra försöker få plats i sängen. Det slutar med att alla sitter i knä på varandra.
"GRATTIS PÅ 18-ÅRSDAGEN!!!!" säger vi i kör.
"Blås ut ljusen och önska dig något" säger Fabian exalterat. Elvira gör som han säger och blåser ut ljusen.
"Vad önskade du dig?" frågar Noel nyfiket.
"Det kan jag ju inte säga, då går det ju inte i uppfyllelse" svarar hon och skrattar. Jag och Dante tittar på varandra och ler. Vi båda tänker på den gången vi såg ett stjärnfall och båda önskade sig att vi skulle bli tillsammans.
Carmelo tar fram plasttallrikar, plastskedar och något att skära med. Han börjar skära upp tårtan och dela ut tallrikar med bitar på.
"Hallå Axel, hur lyckades du få tag på en sån här god tårta på så kort tid?" frågar Valter medan vi äter av tårtan.
"Jag har mina tricks" svarar Axel lurigt och alla börjar skratta.
"Så, hur känns det att vara vuxen nu då?" frågar Nelly.
"Det känns bra, känns skönt att jag kan och får ta alla beslut själv nu" svarar Elvira. Vi fortsätter att prata lite innan Carmelo tittar på klockan.
"Om vi ska hinna äta frukost måste vi gå ner nu" säger han sedan.
"Men vi äter brunch ute istället. Det är ju ändå Elviras födelsedag" svarar Fabian och vi alla håller med. Jag tittar på mobilen, den visar 09:57.
"Klockan är 10 nu, ska vi säga att vi möts i lobbyn om två timmar då? Så kan vi leta reda på något ställe att äta brunch på" frågar jag.
"Det låter bra det! Vi möts om två timmar" svarar Nelly. Vi andra lämnar Fabian, Elvira och Victors rum. Jag, Axel och Dante går till vårt rum och börjar fixa oss. Dante och Axel ska tydligen duscha, men jag hinner inte det så jag får göra det innan spelningen ikväll istället. Istället börjar jag sminka mig och fixa håret. Jag bestämmer mig för att locka håret, så jag sätter i locktången för att den ska bli varm medan jag sminkar mig.
När jag är klar byter jag om till ett par shorts och ett linne, det är extremt varmt ute så jag vill inte svettas för mycket. Under kläderna tar jag på mig bikini, ifall vi får för oss att bada senare. Dante tar en ryggsäck med sig så vi packar ner handdukar i den eftersom vi inte planerar att gå tillbaka till hotellet förrän vi ska förbereda inför spelningen.
"Är vi redo?" frågar Dante och kommer fram och lägger armarna runt mig.
"Jag tror det" svarar jag och tittar leende på honom.
YOU ARE READING
För evigt är för oss nu ~ Dante Lindhe
FanfictionDante och Alina har äntligen hittat tillbaka till varandra. Men kommer det att hålla? Hur kommer de att klara distansen när Alina bor i London? Det här är fortsättningen på Alina och Dantes historia. Läs "Blommor under kudden båda drömde om varann"...