18.

359 20 6
                                    

Luke pov

Jeg så at Noah gikk bort fra oss helt til jeg ikke kunne se han igjen. Jeg snudde meg mot Aaron, «Hva skal vi gjøre med han?» sa jeg og pekte på fyren på bakken. Aaron kikket ned på han, «Vi skal bli kvitt han.» sa han og ladet pistolen sin og pekte den på fyren, jeg hevet øyenbryna, «Men Noah sa at vi ikke skulle drepe han.» sa jeg og tok hånden hans ned. Aaron himlet oppgitt med øynene, «Jeg kommer ikke til og høre på han.» sa han og dyttet hånden min vekk og pekte pistolen mot fyren igjen.

Jeg pustet frustrert ut, jeg vil ikke lyve til Noah. Jeg vil at han skal stole på meg 100%, siden jeg klarer bare ikke tanken på og ikke være med han, det er bare sånn sjelevenner er, de kan ikke leve uten hverandre.

Jeg kikket ned på fyren en gang til, han er bevisstløs. Jeg kikket opp på Aaron, «Ikke gjør det.» sa jeg og tok tak i hånden hans. Han så på meg med et irritert utrykk. «Vi er nødt til det, du vet hva sjefen sa.» sa han, jeg løsnet grepet på hånden hans litt, jeg er splittet i to nå, den ene siden av meg vil ikke drepe fyren siden Noah sa det, men den andre siden av meg vet hva som kommer til og skje vis jeg ikke dreper han.

«Jeg vet hva sjefen sa, me-.» jeg fikk ikke fullført setningen min siden fyren på bakken plutselig våknet brått opp og hoppet opp på beina. «Faen!» sa Aaron når fyren begynte og løpe uten og se på oss en gang.

Aaron pekte pistolen sin på han og skøyt, det kom en høyt smell og vi hørte et dypt manne hyl. Han ble truffet i låret, han falt på bakken igjen, Aaron løp fort bort til han slo han i fjeset så han besvimte, jeg løp bort til han når fyren var bevisstløs.

Aaron pustet tungt, «Takk for hjelpen.» sa han sarkastisk. Jeg sa ingenting, «Greit jeg skal ikke drepe han, men jeg vet noen andre som kan gjøre det.» sa Aaron, jeg hevet det ene øyenbrynet, «Hva, Noah sa at VI ikke skulle drepe han, da kan noen andre gjøre det.» jeg tenkte litt over det, vel teknisk sett så han Aaron rett, så det da går vel det bra.

**

Noah Pov

Jeg så opp fra bakken og mot døren. Gjennom døren kom Camilla.

Hva gjør sjelevennen til Aaron her? Hun kikket rundt på taket helt til blikket hennes landet på meg, jeg kunne se herfra at øynene hennes lyste opp.

Hun begynte og jogge mot meg, jeg bare håper at hun drar før Luke og Aaron kommer. Hun stelte seg foran meg når hun kom fram, «Hei.» sa jeg og ga henne et smil, hun smilte tilbake. «Hei, jeg lette etter deg.» sa hun, jeg rynket brynene. «Hvorfor det?» spurt jeg og dro hånden min gjennom håret mitt. «Vel jeg er nødt til og fortelle deg noe.» sa hun og jeg så at smilet hennes forsvant og hun ble seriøs i blikket.

Hun lot meg ikke si noe før hun begynte og forklare, «Aaron er med i noe kriminelt og jeg vil få han ut av det, men jeg vet ikke hvordan, så jeg håpet at du kunne hjelpe meg siden du er stesøsken og sånt.» sa hun fort og så ble hun stille, jeg viste ikke før i dag at de er involvert i noe kriminelt, unntatt Luke det viste jeg siden han sa det til meg, men jeg viste ikke at det var så seriøst.

«Jeg viste ikke at Aaron var med i noe kriminelt før i dag, det er derfor jeg er på taket jeg skal snakke med han og min sjelevenn som også er innlandet i dette, jeg vil også få dem ut av det kriminelle.» sa jeg, Camilla ga meg et smil, men det nådde ikke øynene hennes.

«En ting til også er at Aaron ikke vil være sammen med meg siden han tror at jeg kommer til og bli skadet og det kjennes ut som om jeg blir knust innvendig når han går vekk fra meg.» sa hun og jeg kunne se at tårer strømmet ned kinna hennes.

Det er samme situasjon som jeg var i! «Det var det samme med meg og Luke, jeg vet at han er fortsatt litt skeptisk, men jeg fikk overtalt han.» sa jeg og tok hånden min på skulderen hennes. Hun så opp på meg med håp i øynene, «Jeg håper jeg kan gjøre det samme.» sa hun.

Det ble en komfortabel stillhet mellom oss, hun ga meg en klem, hun tok armene rundt meg og jeg tok armene rundt henne.

Vi trakk oss fort unna når vi hørte at noen kom gjennom døren. Gjennom døren kom Luke og Aaron.

Nå er det på tide og forklare

==============
Hva syntes du om kapittelet?

Hva syntes du om Camilla og når det var hun som kom gjennom døren?

Ha en nydelig dag videre❤️👍

SoulmatesWhere stories live. Discover now