Sudah masuk 5 bulan Yerin bersekolah di Jahanam High School. Exam pertengahan tahun pun sudah bermula. Bagaikan malapetaka bagi setiap pelajar kerana mereka perlu menghafal semua formula yang telah mereka pelajari. Tetapi tidak bagi Yerin. Dia masih leka bermain handphonenya yang tidak pernah berrenggang dengan dirinya. Teruk sangat nampaknya tu.
Yein sedang leka menari di dalam biliknya. Membuat cover lagu BTS. "Gue soneul naemireojwo save me save me~ i need your love before i fall, fall~~" sambil menari dia menyanyi sekali. Earphone yang telah disumbat di dalam telinganya menyebabkan dia tidak mendengar apa apa.
Tiba tiba, Puan Kim masuk ke dalam biliknya. "Yerin, awak dah buat ulangkaji ke belum? Exam dah dekat." Yerin berhenti menari lalu memandang ibunya. "Belum." Yerin memandang ibunya dengan pandangan yang kosong. "Jangan tahu menari je. Kpop tu kpop jugak. BTS pun BTS jugak. Belajar jangan lupa." Kata Puan Kim sebelum meninggalkan anak perempuannya. "Nae eomma.." Jawab Yerin.
Yerin berhenti menari lalu mengelap peluhnya. "Penat jugak cover lagu ni. Seumur hidup aku ni, save me paling susah." Rungut Yerin sendirian. "Hmm exam math.. Malas nya!!" Nak tak nak Yerin perlu membuat ulangkaji juga. Baginya, subjek math adalah paling susah.
Yetin berjalan ke arah meja belajarnya lalu membuka buku math. Buku latihan yang dibeli oleh Tuan Kim direnungnya. "Aduh.. Malasnya!!" Yerin mencapai handphonenya. "Hmm.. Esok still boleh main" Yerin merenung ke luar tingkap. "Kalaulah sekolah takde exam, mesti best. Dah lah crush aku cute." Omel Yerin sendirian. "Takpelah. Tak lama lagi akhir tahun. Cuti!!!" Yerin mengambil sebatang pensel lalu membuat ulangkaji.
"Fire~~~~" sekali sekala dia menyanyi. Bosan mungkin. 2 jam mengadap buku yang dibenci. Puan Kim masuk semula ke biliknya. "Yerin, jom makan!" Kata Puan Kim sebelum menutup pintu. Sudah tiba waktu makan malam rupanya.
Pada hari peperiksaan
Yerin datang ke sekolah seperti biasa. "Aku harap aku lulus.." Paper sejarah start pada jam 8 pagi. Dia hanya menunggu sambil termenung melihat crushnya. "Asal lah kau cute. Jatuh hati aku.." Yerin tersenyum melihat Suga atau nama penuh Min Yoongi. Lelaki yang manis dipandang, comel apabila dia senyum, putih melepak dan mampu membuatkan sesiapa yang melihatnya cair seperti ais krim. Minum clorox barangkali.
"Suga.." Yerin cuba mendekatkan dirinya dengan Suga. "Hmm nak ape?" Yerin tersenyum tawar. "Exam buat elok elok k?" Yein berlalu pergi apabila Suga tidak memberi respon. "Hati batu.. Keras.. Janganlah friendzone kan aku.." Yerin kembali semula ke tempat duduknya. Guru yang masuk ke kelas mengedarkan kertas soalan sebelum menyuruh semua pelajar menyemak.
Yerin menarik nafas lalu mengambil pen untuk menjawab soalan. Dia menjawab dengan yakin sambil bersiul. Sekali sekala dia memandang ke arah Suga. Kelihatan Suga sedang bermain pensel dan pen. Takde kerja la tu...
Suasana di sekolah amat sunyi. Minggu peperiksaan berlangsung selama 2 minggu. Jadi.. 2 minggu jelah sekolah aman. Yang lain? Macam pasar malam!
Yerin pov
Aku rasa berat sangat dada ni. Mungkin berat badan aku naik. Penat pendam mungkin. Takpe.. One day, aku confess jugak kat dia. Harap dia terima aku walau gaya dia macam tak. One day.. Macam lama je! Hmm takpelah dah nak habis sekolah nanti baru aku confess.. Wahai namja idamanku.. Janganlah takem dulu!!!!
Aku tengok, Suga tenang je. Nak kata soalan senang, aku tengok dia garu kepala jugak. Yes!! Lagi 5 soalan. Lepas tu rehat!! Makan!! Lapar!! Nak cendol.. Wait! Kat Korea ni mana ade cendol! Pandai pandai je aku ni!
Tak pasal pasal, makan kapur aku. Lol.. Hambar siot! Agak agak kan. Bila aku boleh makan cendol ek? Fighting! Suga.. Aku rasa.. Kau tawar. Tapi kenapa aku rasa sakit sangat? Lagi lagi bila ade orang rapat dengan kau. Macam persaingan pulak. Adakah ini tandanya.. Aku cemburu.. Harap tak buta lah..
End pov
Suga melihat sekeliling kelas. Bosan mungkin? Dia menoleh ke arah Yerin.
Suga pov
Yerin, kau selalu tengok aku. Kau tak fikir ke aku rimas? Lemaslah macam ni. Cepatlah habis sekolah! Boleh aku blah. Semak doh!! Tapi kalau aku tengok muka dia, sejuk mata aku. Adakah aku sakit mata? Tak mungkin aku jatuh cinta. Aku tak nak couple no way!!
My love is on fire~~
Oohhh~
Now burn baby burn~
Buljanan~~Aduh handphone cikgu nih! Spoil lah! Aku bukan dalam mood bercinta sekarang ni!! Serabutlah!
End pov
Suga kembali fokus menulis jawapan. Teruklah kalau gagal. Jatuh maruah beb! Buat malu kaum adam je. Kau rasa? Kalau perempuan lagi lah malu. Tapi perempuan zaman sekarang ni tak tahu malu. Hmm.. Rosak nama sekolah rosak lagi nama keluarga.
To be continue....
YOU ARE READING
© Love Hurt ; MYG
FanfictionBila tiba masanya, aku akan pergi. Tapi jangan sesekali berharap aku akan kembali -Kim Yerin- Mungkin aku bukan first love kau, bukan pilihan pertama kau, tapi aku akan cuba jadi yang terbaik...