Mcm biasa la kalau nk feeling sedih gitu pasang lagu tu skali
Sepasang kekasih sedang menikmati keindahan alam di rumah Suzy. Suga tersenyum melihat Suzy yang berada dihadapannya.
Suzy: oppa... Suzy ada perkara penting nak diberitahu.
Suga: apa dia? *senyum*
Suzy: kita putus...Bagai nak luruh hati Suga mendengar kata kata Suzy.
Suga: wae? *terkejut*
Suzy: Suzy dah tak sayangkan oppa lagi...
Suga: tapi kenape? Oppa dah bagi semuanya... Kenapa?
Xxx: sebab dia.. Dah ada aku...Suga: kau? Baekhyun?
Baekhyun: Baekhyun in the house yow! Asal? Terkejut?Baekhyun berjalan ke arah Suzy lalu menarik Suzy ke dalam dakapannya.
Suga: ape semua ni!! Suzy!!
Suzy: tsk!! Aku tak cintakan kau pun! Semua tu hanyalah lakonan je. Beria! Lagi pun, kau dah MISKIN!!
Suga: kau!!
Baekhyun: lek bro.. Terima kasih lah sebab jaga awek aku. Aku hargai sangat! Tak sangka ek? *ketawa*Suzy berjalan ke arah Suga. Dia tersenyum sinis. Pipi Suga diusap lalu dia menolak Suga.
Suzy: tak sangka namja swag macam kau, senang DIPERBODOHKAN! Easy!
Suga: tergamak kau eh?
Suzy: oh ya! *pandang Suga* pergilah kat yeoja yang setia dengan kau tu. Yerin? Tu pun kalau dia masih nak kat kau. Aku kesian dengan dia tu. *ketawa*Suga menampar muka Suzy. Suzy tersenyum. Dia menolak Suga sehingga terjatuh.
Suzy: BERAMBUS LA KAU DARI SINI SUGA.. AKU MUAK TENGOK MUKA KAU..
Baekhyun: *ketawa* jom sayang..Suzy dan Baekhyun masuk ke dalam rumah. Suga terus berlaru meninggalkan kediaman tersebut. Perasaannya bercampur baur sekarang ni.
Suag berjalan tak tentu arah.. Dia teringatkan sesuatu.
Suga: YERIN!!
Dia ke rumah Yerin. Nama Yerin dipanggil berulang kali. Namun tiada tiada siapa yang menyahut. Dia menefon Sinb. Setelah itu dia bergegas ke suatu tempat.
Di wad Yerin
Suga tercungap cungap kerana penat. Pintu di kuak. Suga melihat Yerin yang terbaring kaku disitu.
Jungkook: baru sekarang kau nak datang? Dah puas sakitkan hati Yerin,Suga shii?
Suga terdiam. Dia tak sangka yang Yerin macam ni. Wajah Yerin ditenung olehnya. Dia menyesal.
Jungkook: tak guna kau menyesal. Benda dah jadi.
Suga: aku minta maaf.. *menangis*
Jungkook: KAU MEMANG BODOH!! SELAMA NI DIA TUNGGU KAU! DIA SETIA DENGAN KAU! DIA BUTAKAN MATA DIA SEBAB DIA NAK SORANG JE DALAM HATI DIA TU! *geram*Jungkook menumbuk muka Suga. Mereka bergaduh seketika.
Suga: MANA LAH AKU TAHU JADI MACAM NI!!
Jungkook: APE YANG KAU TAHU? *marah* KAU TAK PERNAH NAMPAK DIA! KAU BUAT DIA TAK WUJUD DALAM HIDUP KAU!!
Suga: aku...
Jungkook: KAU AMBIL MUDAH! Tak selamanya orang yang setia akan stay sampai bila bila Suga. Cukup masa, dia blah. KAU TENGOK!! ANDAI KATA LAH, KALAU BETUL BETUL DIA PERGI NAK KE KAU CARI DIA?!
Suga: ye semua salah aku..
Jungkook: penat weyh.. Tunjuk effort kat orang yang kita sayang... *nangis* KAU TAK PERNAH HARGAI PUN! YANG KAU TAHU SUZY! SUZY! SUZY!!!!Suga terduduk menangis dihadapan Jungkook. Dia betul betul menyesal dengan apa yang dia dah buat kat Yerin.
Suga: jangan sebut nama Suzy... Dia dah tinggalkan aku..
Jungkook: wow.. Huh! Kau kan selalu BANGGAKAN Suzy.. Kalau aku tahu jadi macam ni, AKU TACKLE YERIN LAH!! Tapi aku tak buat macam tu. SEBAB?!! HATI DIA CUMA ADA KAU SORANG JE! AKU MENGALAH!! And now.. Ni lah dia... Orang yang sayangkan kau dan orang yang kau sayang tinggalkan kau.. Tahniah sebab kau berjaya hancurkan hati orang yang setia dengan kau. Tahniah!Jungkook meraup wajahnya. Dia mengelap air matanya. Mahu saja dia bunuh Suga kat situ juga. Dia amat marah dengan Suga. Bagi Jungkook, Suga memang pentingkan diri sendiri.
Jungkook: blah la Suga... Kalau Yerin sedar pun... Belum tentu dia nak tengok muka kau.
To be continue...
YOU ARE READING
© Love Hurt ; MYG
FanfictionBila tiba masanya, aku akan pergi. Tapi jangan sesekali berharap aku akan kembali -Kim Yerin- Mungkin aku bukan first love kau, bukan pilihan pertama kau, tapi aku akan cuba jadi yang terbaik...