Seperti yang dijanjikan, malam itu Suga, Jungkook dan Yerin bersedia untuk buat live. Jungkook memulakan terdahulu dan diikuti oleh Suga menggunakan akaun yang sama. Baru 10 minit, sudah beratus orang yang menonton.
Jungkook: kita kekurangan seorang lagi. Kau rasa siapa?
Suga: *peluk bantal* entah..
Jungkook: ceh.. Eh.. Kenapa tak buat live sama sama? Kitorang malas nak keluar malam malam so macam ni lah live kitorang. Well.. Wait ya.. Ade someone special.
Suga: sapesial?Yerin hanya menonton live Jungkook dan Suga. Akhirnya dia menghantar request.
Jungkook: ta-daa.. Yerin imnida..!
Yerin: annyeong.
Suga: wow kau pun join sekali?
Yerin: asal? Tak boleh ke?
Suga: boleh... Tapi kita tak nak eah publisiti murahan! Swag man..
Jungkook: lmao.. So ade soalan?Yerin hanya tersenyum. Puan Kim memasuki biliknya. Yerin hanya memberikan pandangan kosong.
Puan Kim: tak gido lagi?
Yerin: kejap lagi..Jungkook: wae Yerin?
Yerin: takde ape..
Suga: kalau kau nak tido pergilah.
Yerin: gwaenchana..Yerin menulis sesuatu. Setelah itu dia membaca komen.
Yerin: wah! Ramainya! Nak tahu Yerin buat ape? Yerin tengah tulis schedule.
Jungkook: schedule ape?
Suga: ape kau ni artis retis ke Yerin?
Yerin: aniya.. Saje je.. Takut lupa ape nak buay esok.
Suga: tunjukkanlah. Diorang pun nak tahu jugak.Schedule yang ditulis oleh Yerin ditunjukkan. Lalu dia kembali mengalihkan camera ke arahnya.
Suga: wow padat sial. Kau tak penat ke?
Yerin: dah biasa.
Jungkook: pergh macam gempak je!
Yerin: mana ade.. Biasa je lah..Jam sudah menunjukkan pukul 11:30 pm. Mereka bertiga masih belum tido lagi. Lek lu. Cuti bhaii..
Jungkook pov
Aku gembira melihat Yerin ketawa. Walaupun Suga layan macam nak tak nak, tapi aku tegap gembira.
Suga: yow Yerin. Kau dah ngantuk ke?
Yerin: tak lah. Aku nak bukak getah rambut. Takkan tido pun nak ikat?Aku hanya tersenyum. Yerin melepaskan ikatan rambutnya dan wow. Oh my gawd. Cair siak aku. Sungguh aku tergoda. Dan aku ade satu soalan. Kenape perempuan ni kan, cantik waktu malam? Hantu ke ape?!
Aku harap live yang akan datang, Yerin lebih happy. Agak agak tahun depan, apalah jadi erk?
End pov
2 tahun kemudian
Wonho: wargh!! Walaupun kita lain kelas tapi still bersama.
Sana: itulah namanya kawan.
Sinb: betul tu!
Yerin: tapikan.. Kalau salah sorang daripada kita takde, korang nal buat ape.
Jungkook: mana boeh takde! Mesti ada punya! Kecuali Suga. So kalau dia hilang tu biasalah...Yerin tersenyum. Dia bengang sebab Suga asyik hilang je. Ye lah. Siapa je suka crush asyik hilang? Pada hari tersebut Yerin ada kelas memasak. Dia membuat muffin dengan penuh kasih sayang walaupun belum tentu Suga tu sayangkan dia.
Yerin membuat dengan penuh sabar. Panas? Ya memang panas. Dah dapur memanglah panas. Tak nak panas kau pergi Siam tukar jadi laki tak yah masuk dapur. Selesai memasak, Yerin membersihkan tempat memasak dan menanggalkan apronnya. Muffin tersebut dihias dengan cantik lalu dimasukkan ke dalam sebuah bekas.
Yerin: aku harap kau suka apa yang aku buat. Penat nih..
Sana: Yerin, jom masuk kelas! Dah habis masa ni.
Sinb: kajja! Yeah~~Yerin berehat lalu dia minum sedikit air.
Suga: masak ape tu?
Yerin: muffin. Kau nak?
Suga: boleh gak. Lapar ni...
Yerin: *hulur satu bekas* nah..
Suga: semua? Seriouslah!
Yerin: ye aku serious.Suga mengambil bekas tersebut lalu mengucapkan terima kasih.
To be continue...
Part ni dah start pendek ii sorry..
ayeinmirez sorry mention anda disini. Dia ni sunbae so kalau korang baca citer dia pun semua best ii!
YOU ARE READING
© Love Hurt ; MYG
FanfictionBila tiba masanya, aku akan pergi. Tapi jangan sesekali berharap aku akan kembali -Kim Yerin- Mungkin aku bukan first love kau, bukan pilihan pertama kau, tapi aku akan cuba jadi yang terbaik...