Chapter 13

36 6 2
                                    





Jungkook berjalan menuju ke rumah Yerin. Kebetulan Yerin tengah dengar lagu kat halaman rumahnya. Jungkook menekan butang loceng lalu pagar dibuka.

Yerin: Kook. Ade ape datang?
Jungkook: saje.. Nak masuk minang.
Yerin: *tak layan*
Jungkook: alaa.. Gurau je la.. Kau serius ke tak nak Suga? Sian doh!
Yerin: dah la.. Aku tak nak cerita pasal dia lagi. Lantak dia lah!
Jungkook: keras betul hati kau.

Yerin: kalau setakat nak sakitkan hati.. Pergi mati la..
Jungkook: *terdiam*
Yerin: asal kau senyap?
Jungkook: terasa..

Yerin menepuk dahinya.

Yerin: bukan aku mengata kau pun.
Jungkook: tapi deep...
Yerin: Jungkook.. Kau selalu ada ngan aku. Selalu buat aku happy. Takkan nak kutuk kau pulak.
Jungkook: *kembang* hehehe.. Erm. Aku ada perkara penting nak bagitahu..
Yerin: pe dia setan
Jungkook: dia setan kan aku?

Yerin: bukan kau. Ni ha... Nyamuk. Geram aku dari tadi tepuk tak dapat dapat!
Jungkook: aku suka kau
Yerin: ha? *tertepuk meja* aduh!!!!!!!
Jungkook: *tepuk dahi*
Yerin: adu.. Tangan aku...

Yerin mengurut tangannya.

Yerin: kau cakap ape tadi?
Jungkook: aku.suka.kau.
Yerin: hahaha buang tabiat! *ketawa* serious la biskut tawar? *mood serious*
Jungkook: yep.. Tapi aku tak nak paksa kau. Kalau kau dah sedia, bagitahulah aku.
Yerin: wow.. Gentle sial..
Jungkook: aku balik dulu.. Annyeong!!

Yerin terpaku. Yerin termenung seketika. Betul ke apa yang dikatakan oleh Jungkook? Ke dia salah dengar? Yerin masuk ke dalam rumah sambil memikirkan apa yang dikatakan oleh Jungkook. Jika Jungkook betul betul serious, dia akan terima kerana zaman sekarang bukan senang nak cari yang setia apa semua. Handsome ke tak belakang kira.

Yerin tidak pernah terfikir pun nak suka Jungkook. Tidak terlintas difikirannya dan dihatinya untuk mencintai Jungkook. Kerana pada masa tu, Suga telah menawan hatinya sehingga dia tidak nampak orang lain yang sibuk mengejarnya.

Yerin: kalau betul dia suka aku.. Adakah dia akan cintakan ku lebih daripada aku cintakan dia?

Fikiran Yerin bercelaru. Dia menghantar mesej kepada Jungkook. Dan esok adalah penentuan percintaan mereka. Sama ada diterima atau di friendzone. Well diorang di tengah tengah zone.

Keesokan harinya

Jungkook menunggu Yerin ditempat biasa. Starbuck. Kegemaran Yerin. Jungkook melambai ke arah Yerin apabila Yerin hampir sampai ke tempat yang dituju.

Jungkook: ada ape kau nak jumpa aku?
Yerin: well.. Something about... Hmm?
Jungkook: you mean?
Yerin: aku nak tanya pasal semalam. Kau confess kat aku ke?
Jungkook: wae? Salah ke?
Yerin: aku takut aku salah dengar..

Jungkook: Yerin... *pegang tangan Yerin* saranghae Yerin shii... Aku betul betul suka kau, cuma aku tak mampu nak luahkan awal awal. Sebab time tu kau suka Suga. Jadi aku biarkan.
Yerin: jinjjia? *hampir menangis*
Jungkook: aku ikhlas cintakan kau. Aku suka kau.. Will you be my girlfriend and be mine forever Kim Yerin?
Yerin: *berfikir* *sedih + nak nangis* nae.. Saranghae... Jeon Jungkook..

Jungkook tersenyum mendengar kata kata Yerin.

Jungkook: gumawo..
Yerin: ... Nae..
Jungkook: lepas ni Jungkook akan lindungi Yerin, sayangi Yerin dan sentiasa bersama Yerin.
Yerin: boleh Kookie tunaikan satu permintaan?
Jungkook: hmm.. Ape dia?
Yerin: silent relay please..
Jungkook: anything for you.. Kim Yerin..

Jungkook: lepas ni boleh lah kita happy happy.. Dah.. Lap air mata tu..
Yerin: janji setia dengan Yerin ea..
Jungkook: yeah.. Promise..

Mereka minum bersama setelah air mereka sampai.

Jungkook: Yerin..
Yerin: nae?
Jungkook: You are the cause of euphoria ~~
Yerin: *blushing*
Jungkook: eleh malu lah tu!
Yerin: ee.. Malu laa..

Jungkook berharap yang percintaan mereka tiada halangan. Namun hanya tuhan sahaja yang boleh menentukan takdir mereka. Sama ada bahagia ataupun sengsara.

To be continue...

© Love Hurt ; MYG Where stories live. Discover now