Pada suatu petang, Suga sedang duduk bersendirian menunggu kekasihnya, Suzy. Suga memegang sejambak bunga lalu mencium bau bunga tersebut. Kelihatan Suzy sedang berjalan dengan lengganv kangkung menuju ke arah Suga. Senyuman manis terukir di bibirnya.
Suzy: oppa dah lama tunggu ke?
Suga: aniya, baru je.. Duduklah.
Suzy: *duduk sebelah Suga*
Suga: ta-daaa... Sorry ah oppa tak sweet macam namja lain. *hulur bunga*
Suzy: gwaenchana. Oppa sentiasa sweet di depan mata Suzy.Mereka berborak sehingga lewat petang.
Suzy: oppa, Suzy balik dulu eh?
Suga: jom, oppa hantar.
Suzy: serious? Omo!! Sweetnya!!!
Suga: aniya~Selesai menghantar Suzy, Suga pulang ke rumahnya. Dia masuk ke bikiknya lalu menghempaskan dirinya di atas katil.
Suga: omo... Cantiknya Suzy...
Dia termenung mengadap siling. Lalu dia tertidur.
Suga: Suzy... Will you marry me?
Suzy: yes, I will...
Suga: *bahagia*Suga berasa gembira kerana akhirnya mereka akan berkahwin. Dia memeluk Suzy sambil tersenyum. Suzy membalas pelukannya. Dan gedebuk!!
Suga: aduh!! Appo!! *sakit*
Dia melihat sekeliling biliknya dengan pandangan kosong. Blur jap.
Suga: la.. Aku mimpi ke? Asal la bukan betul betul!!
Suga terduduk lalu memandang sekeliling. Dia mencapai handphonenya. Suga menekan noti di handphone nya. Ada mesej daripada Yerin. Dia tidak mengendahkan lalu menyambung tidurnya yang tergendala.
Di rumah Yerin
Yerin masih termenung mengadap handphonenya.
Yerin: eh, lahanat sial dia bluetick!! Siot kau Suga!!
Yerin membaling handphonenya. Dia berpeluk tubuh. Yerin berasa amat marah kerana Suga tidak membalas chatnya. Mahu saja dia menampar muka Suga. Tapi itu lah. Kalau dia serumah dengan Suga. Kalau..
Yerin berguling guling di atas katil. Dia masih geram dengan Suga. Tiba tiba, ada bunyi dari handphonenya menandakan yang ada noti masuk. Yerin terus mengambil handphonenya. Lalu dia melihat dan membaca noti tersebut.
"Please top up in 3 days to stay active. Tq!"
Dia kembali membaling handphonenya. Cari jalan nak beli handphone baru lah tu... Yerin termenung melihat handphonenya. Berharap yang Suga akan reply chat dia. Ibaratkan kau berharap pada sesuatu yang tak pasti. Cinta bertepuk sebelah tangan memang menyakitkan. 4 tahun memendam perasaan yang tidak terluah.
Yerin pov
Susah sangat ke Suga nak suka balik? Ke peluang yang aku bagi banyak sangat? Sampai hancur hati aku. Sabar Yerin. Sabar... Walaupun dah hilang sabar... Aku sayang kau Suga... Saranghae... Kau cute kau faceless and everything.
Mintak mintak lah aku tak tawar hati dengan dia nanti. Aku nak sangat memiliki dia. Aku nak kita sama sama mengejar bahagia dan ke syurga. Tu pun susah sangat ke?
"Lebih baik kau kejar orang yang cintakan kau daripada kau kejar orang yang tak cintakan kau"
Sampai sekarang aku pegang ayat kau. Kata kata kau. Tapi kau? Janganlah tawar hati please.. Jebal..
End pov
Yerin hanya mampu berdoa dan berharap yang Suga akan suka dia balik.
Susah weyh...
To be continue...
YOU ARE READING
© Love Hurt ; MYG
FanfictionBila tiba masanya, aku akan pergi. Tapi jangan sesekali berharap aku akan kembali -Kim Yerin- Mungkin aku bukan first love kau, bukan pilihan pertama kau, tapi aku akan cuba jadi yang terbaik...