Kalau nk lgi feel ii gitu dgr lagu kat atas tu. Author tk tahu nk letak lagu ape. Sbb author sendiri dgr lgu sedih masa taip chap ni. Btw, enjoy~
Cuti sekolah telah lama bermula. Hari yang dinantikan sudah tiba. Sana, Sinb, Suga, Jungkook dan Suzy sedang bergembira di sebuah restoran.
Sinb: mana diorang ni?
Yerin: sabarlah...Suga dan Suzy tiba di restoran tersebut. Yerin hanya melihat mereka.
Sana: sedapnya makanan! Kenyang aku.
Suga: memandangkan semua dah ada.. Aku nak buat satu pengumuman.
Yerin: ape dia?
Jungkook: *cemas*
Suga: hari ni adalah...
Sinb: what?
Suzy: official kitorang couple. Setahun sudah pun berlalu! *excited*Jungkook dan Yerin terkejut. Yang lain tidak mampu buat apa apa.
Yerin: what? Selama ni aku tunggu kau, aku layan kau.. Kau dah couple dengan Suzy?!
Suga: eh kau sedarlah yang aku tak cintakan kau!!
Yerin: how could you... *menangis*
Suga: berambuslah kau!! *marah*
Yerin: baik! Aku akan pergi!! Tapi aku tak akan kembali!!! *lari*Suzy hanya tersenyum tapi dalam masa yang sama dia berasa kasihan.
Suzy: maafkan aku Yerin. Mianhae....
Jungkook berlari mendapatkan Yerin. Dia cuba menahan Yerin.
Yerin tidak menghiraukan Jungkook. Dia memakai topi keledar dan menaiki motorsikalnya. Dia memecut dengan laju meninggalkan mereka semua. Jungkook memandang Suga. Suga buat bodoh.
Yerin menunggang motorsikal dengan laju. Air mata mengalir dengan deras. Matanya kabur kerana air matanya menghalang penglihatannya. Dia cuba mengelap air matanya.
Yerin: ahhh!!!!!! *jerit*
Sebuah kereta membelok dengan secara tiba tiba. Yerin yang menunggang dengan laju merempuh bahagian hadapan kereta tersebut menyebabkan dia tergolek ke tengah jalan. Jungkook yang mengekori Yerin terkejut dengan kemalangan yang berlaku di depan matanya. Lantas dia turun dari motorsikalnya.
Jungkook: Yerin!!!!!!
Jungkook bergegas mendapatkan Yerin. Topi keledar Yerin ditanggalkan. Darah mengalir dari kepaladan mulut Yerin. Beberapa orang awam melihat kejadian itu.
Jungkook: Yerin, please stay... *sedu+nangis*
Yerin cuba membuka kelopak matanya. Wajah Jungkook ditatap. Tangannya yang berdarah mengusap pipi Jungkook. Jungkook menggenggam tangan Yerin. Pandangan Yerin semakin kabur. Akhirnya, Yerin menutup matanya semula. Dia terkulai lemah dalam ribaan Jungkook.
Jungkook: no.....
Yerin: Jung.... Kook....
Jungkook: please no!! Jangan mati..!!..Ambulance tiba ditempat kejadian. Yerin dihantar ke hospital dengan segera.
Di hospital
Jungkook duduk seorang diri menunggu Yerin keluar dari bilik pembedahan.
Jungkook: God.. Please save her..
Air mata Jungkook mengalir akhirnya. Sana, Sinb dan ahli keluarga Yerin datang ke hospital. Mereka terkejut dengan berita yang disampaikan oleh Jungkook.
Sana: Yerin macam mana?
Jungkook: she still in there..Seorang doktor keluar dari bilik pembedahan.
Tuan Kim: macam mana dengan anak saya?
Doktor: anak awak selamat.. Nasib baik sempat sampai ke hospital. Da kehilangan banyak darah.. Dia bernasib baik, cuma belum sedarkan diri lagi...
Tuan Kim: *peluk doktor* terima kasih*
Doktor: *balas pelukan* Tuhan telah selamatkan dia. Kita doakan dia.. Saya akan pindahkan dia ke wad biasa.
Jungkook: terima kasih doktor..
Tuan Kim: awak namchin Yerin ke?
Jungkook: kami kawan je..Tuan Kim terus memeluk Jungkook. Jungkook terkejut lalu dia membalas pelukan Tuan Kim.
Tuan Kim: thanks sebab tolong.. Kalau tak anak saya dah takde..
Jungkook: jangan macam tu encik..
Tuan Kim: saya harap awak dapat jaga Yerin baik baik.
Jungkook: nae..Kini Yerin terbaring kaku di atas katil di wad hospital. Kepala dn tangannya berbalut. Keadaannya amat menyedihkan. Puan Kim masuk ke wad tersebut. Air matanya mengalir deras melihat anaknya sebegitu rupa.
Yang lain turut bersama kecuali Suga. Namja yang memusnahkan kehidupan Yerin. Suasan sayu menyelubungi wad tersebut.
Sana: Yerin.. Bangunlah... *nangis*
Sinb: *menangis*
Sana: aku... Tak nak kehilangan kau...Sana memeluk Sinb yang berada disebelahnya. Mereka risaukan Yerin. Mereka takut kehilangan kawan baik mereka. Yang selalu menceriakan hari mereka.
Jungkook hanya mendiamkan diri. Dia amat sayangkan Yerin. Jungkook berharap Yerin akan sedar secepat mungkin. Tak sanggup dia melihat keadaan Yerin yang teruk itu.
Mereka semua pulang ke rumah masing masing. Membawa rasa sedih dan harapan agar Yerin cepat sembuh. Dan perkara ini, dirahsiakan daripada Suga.
To be continue...
YOU ARE READING
© Love Hurt ; MYG
FanfictionBila tiba masanya, aku akan pergi. Tapi jangan sesekali berharap aku akan kembali -Kim Yerin- Mungkin aku bukan first love kau, bukan pilihan pertama kau, tapi aku akan cuba jadi yang terbaik...