Beberapa bulan sudah berlalu. Percintaan Suga dan Suzy tiada yang menghalang. Suga berhabis duit demi Suzy kerana dia sayang sangat dengan Suzy. Suzy? Kikis duit Suga je la kerja dia. Ape lagi?
Yerin duduk di taman permainan seorang diri. Dia mengeluh. Dia mengeluh. Dia dah lama tak chat Suga. Entah hidup lagi ke tak budak tu. Seseorang datang mendekatinya. Yerin hanya membiarkannya.
Xxx: sorang je ke?
Yerin: sorang je la.. Kau pulak? Apahal datang sini Kookie?
Jungkook: saje teman kau. Kau ni setia ek?
Yerin: maksud kau?
Jungkook: haih.. Walaupun Suga selalu sakitkan hati kau, kau tetap setia bertahun lamanya.
Yerin: cinta aku kat dia kuat Kookie.Jungkook: aku pun kalah..
Yerin: hmmm?
Jungkook: takde ape lah.. One day.. Kalau aku suka kau, kau terima tak? *pandang Yerin*
Yerin: kalau tu yang terbaik untuk aku.. Aku terima..Jungkook tersenyum. Dia merasakan ada harapan.
Jungkook: jangan risau.. I always with you..
Yerin: thanks..
Jungkook: amacam kau dengan Suga?
Yerin: entahlah weyh..
Jungkook: wae?
Yerin: dia macam nak tak nak je layan aku..Yerin memandang Jungkook lalu dia mengalihkan pandangannya.
Jungkook: kalau ade jodoh.. Adalah tu.
Yerin: aku berharap sangat...
Jungkook: harapan kau tinggi.. Tak mungkin akan tercapai.
Yerin: tapi aku nak sangat dia..
Jungkook: bertabah lah..Jungkook berasa kasihan dengan Yerin. Hatinya masih pada Suga. Padahal Suga? Menyundal dengan betina lain. Apa punya jantan lah!
Mereka pulang ke rumah masing masing. Yerin masih berfikir. Apakah cara yang terbaik untuk mendapatkan Suga. Dia sanggup bergadai nyawa untuk Suga. Semuanya kerana Suga. Tapi sayang, Suga tak nampak semua tu.
Suga hanya nampak Suzy. Dia amat mencintai Suzy. Tapi dia tak pernah tahu yang Suzy tu banyak muslihat.
Kelihatan Suzy sedang memikirkan sesuatu.
Xxx: sayang, fikir ape tu?
Suzy: nothing...
Xxx: eleh~
Suzy: I ada plan macam mana nak hancurkan Suga.
Xxx: how?Suzy menerangkan rancangannya. Ganbar Suga dan Yerin dipegang.
Xxx: so... You nak I bunuh Yerin?
Suzy: hahaha.. Tak sekejap itu.. Plan I, langgar lari.
Xxx: hmmm?
Suzy: I akan hancurkan hati Yerin. Lepas tu you settlekan dia. Whoops.. Jangan sampai mati.Xxx: no hal.. Suga?
Suzy: I ada lagi satu plan.. And now, just wait and see. Suga tu I settlekan.
Xxx: bijak you ni.
Suzy: memandangkan akhir tahun.. Kita buat Suga menyesal tak sudah! Dasar pabo!
Xxx: jadi.. Bila kita nak prepare?
Suzy: don't worry sayang, I will tell you.Suzy tersenyum. Misinya kini adalah membuat Suga menyesal. Lelaki.. Kalau dah dihulur.. Dia ambil. Swag konon! Pergi mampus sana!
Suzy: hahaha.. Lepas ni.. Menangis lah tu. Tak semua yang kita impikan akan menjadi kenyataan bro. Mulai hari ini.. Kau kena terima takdir yang aku bukan seperti yang kau bayangkan.
Bichi naneun solo~~
Suzy menyanyi keriangan. Dia tidak sabar menantikan hari dimana Suga akan kecundang.
Suzy: baik aku call Yerin *telefon Yerin* hello?
Yerin: ya hello?
Suzy: aku boleh tolong kau dapatkan Suga tetapi cara dia menyakitkan sikit.
Yerin: macam mana?!
Suzy: adalah... *matikan panggilan*Suzy menghempaskan tubuhnya di atas katil. Dia melelapkan mata dalam keadaan tersenyum.
To be continue...
Yes? Ramai chat author and kata "kenape semua chap dah start pendek" well tkde idea laaa
YOU ARE READING
© Love Hurt ; MYG
FanfictionBila tiba masanya, aku akan pergi. Tapi jangan sesekali berharap aku akan kembali -Kim Yerin- Mungkin aku bukan first love kau, bukan pilihan pertama kau, tapi aku akan cuba jadi yang terbaik...