Chapter 3

48 17 3
                                    




Minggu peperiksaan sudah berlalu seperti angin. Tanpa disangka, sudah sampai kepenghujung tahun. Semua pelajar bersorak gembira. Tiada apa yang perlu dirisaukan. Tiada subjek penting. Boleh main handphone. Cikgu selalu tak masuk kelas. Senang citer tak belajar lah.

Yerin mengadap handphonenya. Dia membuka beberapa apps. Kadang kadang bosan jugak. "Macam mana aku nak dapatkan no phone Suga? Hmm.. Takpe.. Just wait and see.." Yerin membuang pandangannya ke tingkap. Sebab tingkap tu dekat dengan dia. Lagu Just One Day didengar olehnya melalui earphone yang disumbat di dalam telinganya. Yerin pasti yamg suatu hari nanti, Suga akan menjadi miliknya. Walaupun belum pasti.

Yerin memerhatikan Suga. Dia ralit melihat wajah Suga. Suga yang perasan memandang Yerin. Suga berjalan ke arah Yerin lalu berdiri di hadapannya. "Apesal kau pandang aku? Rimas tahu tak!" Suga menggertak. "Aku saje je tengok kau." Balas Yerin.

"Ape sebab kau nak tengok aku?!" Suga membesarkan matanya. "Aku.. Hmm.." Yerin menunduk. "Aku ape?! Hah?!!" Yerin memandang Suga. "Aku.. Aku suka kau....." Perlahan saja suara Yerin. "Aku tak dengar." Suga mendekatkan wajahnya ke arah  Yerin. "Aku suka kau!" Kata Yerin lalu menutup mukanya dengan kedua dua belah tangannya.

"Serious lah kau suka aku?! Kau bukan cantik pun!" Kata Suga lalu meninggalkan Yerin. Disebalik tapak tangan yang menutup wajah gadis tersebut, air matanya mengalir mambasahi pipi mulus Yerin. "....." Yerin hilang kata kata. Perasaan sedih menyelubungi dirinya. Yerin berlari menuju ke tandas.

"Tsk.. Tsk.." Yerin masuk ke dalam tandas lalu duduk. "Its hurt Suga... Its hurt..." Yerin membuka pintu tandas menuju ke sinki. Dia membasuh mukanya lalu mengelap dgn sapu tangan. Hatinya masih sakit. Dia melihat wajahnya di cermin. Mujur hanya merah sikit.

Yerin kembali semula ke kelasnya. "Yow Yerin. Terlebih blusher ke?" Tanya Sinb kawan rapatnya. Sana turut bertanya. "Hmm? Merah ke?" "Taklah.. Aku tengok macam orang sakit selesema. Kau sakit ke Yerin?" Sana melihat Yerin dari atas ke bawah. "Taklah.. Selesema je.." Jawab Yerin. "Sokay lagi pun last day.. Cuti nanti kau rehat la puas puas." Yerin tersenyum.

Ya, memang dia tengah sakit. Sakit hati dengan Suga. Dia terkedu, terkilan namun tak sebak. Ayat Suga yang pedas ditelannya dengan perasaan sedih. Yerin memandang Suga. "Dasar jantan takde perasaan! Takpe.. Aku cuba lagi nanti. Peluang.. Bukan hanya sekali." Kata Yerin lalu dia cuba menenangkan dirinya.

"Selagi aku sekolah kat sini.. Selagi tu.. Kau bukan milik sesiapa.. Kalau aku tak dapat kau, orang lain pun tak boleh dapat." Psycho Yerin telah kembali. Penyakit yang telah lama hilang kini muncul kembali. Tiada seorang pun tahu termasuk ibu bapa Yerin. Yerin tersenyum sinis. Otaknya ligat memikirkan cara untuk mendapatkan Suga.

Yang pasti, fikiran Yerin masih tidak teruk. Masih belum sampai ke tahap membunuh. Kalau Suga dibunuh, apa akan jadi pada dirinya? Bunuh diri? Ahaha.. Sakit.. Aha.. Ayok Suga buat... Tak tahu.. Suga buat..

Yerin termenung sejenak. Dia terfikir sesuatu. Tang tiada siapa tahu. Kata kata Suga masih tergiang giang ditelingnya. Hatinya masih sakit lagi. "Kalau kau tak suka aku, kenapa kau layan aku baik baik? Wae!! Wae?!! Tak guna kau Suga.. Kau buat aku nangis."

Secara tiba tiba, Wonho muncul dihadapannya. "Lol.. Kau baru lepas nangis ke?" Wonho memandang Yerin. "Aniya..  Mana ade.. Aku just.." Yerin cuba menafikan. "Pasal Sugakan?" Wonho mengagak. "Tak lah.." "Jangan nak tipu. Aku dengar ape yang kau cakap tadi." Wonho duduk didepan Yerin. "Hmm..." "Kau tahukan dia hati batu.. Tengoklah macam mana nanti... Kott kott tahun depan ke kau couple dengan dia.. Be happy k? Arrachi?" Wonho cuba menceriakan Yerin.

Yerin hanya tersenyum. Dia berasa lega sedikit. Namun, luka dihatinya masij berdarah. "Aku just nakkan perhatian dia je. Dia senyum kat aku pun jadilah.." Yerin meluahkan isi hatinya. "Hmm.. Most of girl in this world just want attention. I konw that.. Kau tidolah dulu.. Balik nanyi aku kejutkan." "Nae.. Gumawo.." Wonho hanya tersenyum lalu beredar.

Jungkook hanya memerhatikan mereka berdua lalu melihat handphonenya. "Apahal tadi weyh Wonho?" Jungkook bertanya. "Takde ape.." Wonho kembali duduk ditempatnya. Jungkook masih memerhatikan Yerin. Dia kemudiannya menuju ke arah Yerin.

Jungkook: Yerin.
Yerin: hmm... Nak ape?
Jungkook: malam ni aku ngan Suga buat live kat instagram. Kau nak join?
Yerin: boleh jugak. Pukul brape weyh?
Jungkook: memandangkan esok cuti, kitorang buat lambat sikitlah. Kul 10:00 pm ok?

Yerin: aku ok je
Jungkook: cantek!!! Kau pakai baju tido pun takpe. Bukan ramai pun tengok live. Maklum lah.. Bazir data. Hahaha
Yerin: so, aku nak kena ikat rambut ke?
Jungkook: suka hati. Kalau nak tarik perhatian buat lah seksi sikit.
Yerin: hahaha gi mampos

Jungkook memandang ke arah Suga. Dia berharap Yerin dapat rapat dengan Suga atau dia yang akan dapatkan Yerin. Suga hanya menjeling. Nak julinglah tu. Menyampah!

To be continue....

© Love Hurt ; MYG Where stories live. Discover now