17

2.7K 357 3
                                    

Jimin dah balik. Aku duduk sendiri di hadapan tv. Bukan aku yang tengok tv sekarang sebaliknya tv yang tengok aku.

Aku teringat penjelasan jimin tadi.

'Apa maksud kau balik dengan dia sedangkan aku tak ada hubungan apa-apa dengan dia ? Apa maksud kau aku confess dengan dia sedangkan aku cinta mati dengan kau ?'

'Baby, you misunderstood.'

'Dia paksa aku. Dia gunakan nama kau, aku cuba untuk lari tapi aku tak boleh sebab apa ? Because she's your best friend! Aku takut dia buat benda tak baik dengan kau. Tambah lagi duduk serumah.'

'So satu-satunya cara aku berpura-pura.'

'Tapi bila kau dah tau semua kau buat apa ? Kau lari dari aku and you know what ? I can't handle it. I miss you so bad and you kept hiding.'

'Aku tak ada cara lain. Aku confess perasaan aku depan orang ramai. And see ? Aku berjaya.'

'Sayang, i love you. Aku sukakan kau!'

Panjang lebar dia jelaskan semua. Tentang perkara berkaitan naeun semua dia cerita. Aku sedikit tak percaya tapi bila dia tunjuk bukti, bagi aku dengar audio perbualan dia dengan naeun, aku tak boleh berlagak tak percaya lagi.

Jelas, memang naeun yang paksa dia sampai janji akan bahayakan aku kalau jimin tak terima dia.

Kenapa ? Kenapa harus begini ? Aku berkawan dengan dia sejak aku masuk universiti.

Dan sekarang ? Dia jadi orang lain.

Tiba-tiba aku teringat jimin lagi.

'Aku sukakan kau. Kau pun sama kan ?'

Lama aku diam sebelum mengangguk perlahan.

'So mula dari sekarang, you are mine. Mine maksudnya ? I'm yours.'

Aku tepuk dahi sendiri. Bodoh areum!

Guardian [ COMPLETED ]Where stories live. Discover now