Hej!
Niestety nie zdążę wstawić w tym tygodniu fanarta, ale w ramach rekompensaty zamieszczam jeden z obiecanych " finałowych dodatków ", a mianowicie krótki " artykuł " o królowej Ginewrze z legend, napisany jakiś czas temu dla mojej koleżanki, która czytała moje rękopisy o Arturze, Morganie i Ginewrze, no i ta ostatnia stała się jej ulubioną postacią.
Mam nadzieje, że tekst Was zaciekawi - zwłaszcza tych, którzy słabo znają oryginalne legendy arturiańskie!
(Ważne!!! - tak jak w mity greckie, legendy arturiańskie mają różne wersje, więc w innym miejscu możecie przeczytać coś zupełnie innego.)
Napiszcie w komentarzach, co Wy myślicie o Ginewrze i w jakiej relacji w serialu ją lubiliście :).
Ginewra z Kameliardu, Ginewra Pendragon, (Gwenifer/Guinevre) – królowa Camelotu, córka władcy Kameliardu – Leodegranza – i druga żona Artura Pendragona. Zasłynęła głównie uczestnictwem w aferach miłosnych,z których najsłynniejszą był romans z najbliższym przyjacielem jej męża, sir Lancelotem z Jeziora.
Wczesne życie
Ginewra urodziła się i dorastała w Kameliardzie, jako najstarsze dziecko króla i potencjalna następczyni tronu. Miała młodszą siostrę.
Gdy była dorosłą młodą kobietą, siedzibę jej ojca zaatakowały wojska Sasów. Kameliard został ocalony przez odsiecz Artura Pendragona, a młody władca Camelotu i księżniczka wkrótce zakochali się w sobie z wzajemnością.
Przed poznaniem Ginewry, syn Uthera i Igerny był już żonaty, ale opowieści milczą na temat tożsamości pierwszej żony, choć oczywistą kandydatką jest – jako matka jego dziecka – przyrodnia siostra króla, Morgana le Fay.
Wychodząc za mąż za Pendragona, Ginewra wniosła mu w wianie Okrągły Stół, który stał się symbolem równości między zasiadającymi przy nim rycerzami.
Radość nowożeńców mąciła jedynie złowróżbna przepowiednia Merlina, który stwierdził, że uroda uroda nowej żony Artura może stanowić zagrożenie dla spokoju państwa.
Królowa Camelotu
Początkowo związek Ginewry i jej męża układał się poprawnie, a para była ze sobą autentycznie szczęśliwa. Legendy w większości nie wspominają, żeby mieli wspólne dzieci, ale średniowieczni autorzy pośród wyliczania wad władczyni, nie zarzucali jej bezpłodności, sugerując, że mogła mieć dzieci, które po prostu nie dożyły dorosłości.
Tylko jedno stare podanie mówi, iż królowa urodziła syna o imieniu Loholt.
W którymś momencie, gdy zmarł jej ojciec, prawa do tronu Kameliardu próbował uzurpować sobie złowrogi Meleagrant, który posunął się nawet do uprowadzenia i zniewolenia Ginewry, aby zmusić ją i Artura do zrzeczenia się praw sukcesyjnych. Ostatecznie królowa została uratowana przez swojego rycerza, sir Lancelota.
Romans z Lancelotem
Po ucieczce z siedziby Meleagranta i powrocie do Camelotu, Ginewra i Lancelot bardzo się do siebie zbliżyli.
Gdy młody książę Loholt został zamordowany przez swego adopcyjnego stryja Kaja, pogrążony w żałobie Artur odsunął się od żony, która zaczęła szukać pocieszenia w ramionach jego najbliższego towarzysza.
Ich związkowi towarzyszyło pojawienie się plotek, choć Lancelot nie wydawał się całkowicie wierny swej damie; zdradził ją z Elaine z Carboneck (twierdził, że na skutek czarów Morgany), która urodziła mu syna Galahada, a następnie stał się obiektem nieodwzajemnionych uczuć Elaine z Shalott.
Spisek Mordreda
Romans Ginewry i Lancelota rozkwitał, kiedy do sytuacji wmieszał się Mordred, syn Artura i Morgany, będący jedynym żyjącym dzieckiem Pendragona – a zatem przypuszczalnym spadkobiercą tronu.
Nie wiadomo, czy Mordredem kierowała złośliwość, poczucie obowiązku, czy zazdrość – w każdym razie wraz z kilkoma innymi rycerzami przyłapał królową i jej kochanka na schadzce w sypialni. Lancelotowi udało się uciec, ale po drodze zabił kilku rycerzy – siostrzeńców Artura z jego najstarszej siostry, Morgause.
Schwytana Ginewra została skazana na śmierć przez spalenie na stosie, jednak podczas egzekucji została w ostatniej chwili uratowana przez powracającego Lancelota. Rycerz zabrał królową do jednej ze swoich siedzib, ale po ataku wojsk Artura i długich negocjacjach, władczyni zgodziła się wrócić do Camelotu z mężem.
Wojna domowa i upadek Camelotu
Podjudzany przez pragnącego pomścić śmierć braci sir Gawaina, Artur zdecydował się ponownie uderzyć na ziemie Lancelota. Pod jego nieobecność Ginewra sprawowała regencję. Wówczas stała się celem zalotów swego pasierba (sugeruje to skądinąd ciepłe i zażyłe relacje z Mordredem, który obdarzył macochę głębokim uczuciem). Choć w nielicznych wersjach Ginewra przyjmuje oświadczyny młodzieńca, w najpopularniejszej z nich pośpiesznie opuściła Camelot, chroniąc się w Londinium, pozostawiając koronę w ręku syna Morgany. Nigdy więcej nie zobaczyła ani jego, ani jego ojca.
Nie wiadomo z kim ostatecznie ożenił się Mordred, z nowego związku doczekał się jednak wedle niektórych przekazów dwóch synów.
Dalsze losy
Po tym jak Artur zniknął po swojej ostatniej bitwie wraz z Morganą, unia królestw rozpadła się, a Camelot zaczął chylić się ku upadkowi. Ginewra została uznana za wdowę; mogła wyjść za Lancelota, ale obwiniając się za wywołanie wojny domowej i ruinę kraju, targana wyrzutami sumienia zdecydowała się wstąpić do klasztoru.
W wersjach tłumaczących zaginięcie Artura jego śmiercią, królowa została później pochowana u boku męża. Na rzekomym grobie pary, który znaleziono w Glastonbury, władczyni ponoć figurowała jako " druga małżonka " Pendragona.
CZYTASZ
Bond Between Us // Artur+Morgana+Mordred
FanfictionZbiór shotów poświęcony relacji Artur-Morgana-Mordred. Zrobione w oparciu o serial, ale z elementami Alternative Universe, czy raczej: Original Universe, bo Mordred jest tu biologicznym synem Artura i Morgany, jak było w legendach. Uwielbiam skompli...