3SDGT 1

1.9K 34 0
                                    

Syahmina seorang gadis cilik yang bertudung sederhana labuh,tingginya cuma lebih kurang 156 cm.seorang gadis yg ceria,mempunyai senyuman yg manis dan mampu melindungi derita yg ditanggungnya..Syahmina dikenali sebagai Sha oleh sahabat dan keluarga,sha menghidap penyakit misteri dan melakukan rawatan bersama Dr Hafizd iaitu sahabat abgnya Aqmar juga seorang doktor..Sha mempunyai 3 org adik beradik dan mempunyai abg kembar iaitu aqmarr atau dikenali sebagai amar berkerja sebagai doktor dan kembarnya Nazzri atau dikenali sebagai naz berkerja sebagai pilot...

Syamimi dikenali sebagai mimi seorang yg petah bercakap dan jiwang,tingginya cuma 145 cm.mempunyai ramai peminat di sekolah dan sangat peramah...mimi mempunyai 4 org adk beradik dan mimi ank ke 3....

Hani seorang yg sangat bertanggungjawab..Hani adalah tempat sha dan mimi luah masalah..Hani ibarat kak long mereka...tinggi Hani lebih kurang 164 cm..Hani juga mudah menghidap penyakit yg bermacam macam...Hani mempunyai 3 adk beradik dan hani ank yang pertama
* * *
"Ok semua murid sesi petang berkumpul di dewan zamrud sekarang"
arah guru bertugas..sedang 3 sahabat mencari kelas mereka sha terpandang seorang lelaki yg berpakaian seperti pengawas.
"Tak pernah pulak aku tengok pengawas ni tahun lepas..tapi kasut die macam cg"
Monolog sha sendiri sambil memandang lelaki tersebut dari atas sampai bawah..Perhimpunan pun bermula seperti tahun lepas..Tahun ini 3 sahabat adalah senior sesi petang untuk tahun 2018  iaitu tingkatan 2...Sha tidak fokus dengan perhimpunan yg sedang berlangsung kerana matanya melilau mencari lelaki tadi..
"Okay..sampai sini sahaja perhimpunan rasmi kita murid tingkatan 2 boleh bangun dan masuk kelas dengan teratur"
Arah guru bertugas..Hani dan Mimi pelik dengan kelakuan sha selepas melihat lelaki tadi,
"Sha!!.hang awat"
"Tak ade apa apa..tadi korang nampak tak lelaki yg pakai macam pengawas tadi"
"Yg lalu depan kita tu ke??"
Sembang 3 sahabat..sampai dlm kelas mereka memilih meja di tepi tingkap...kelas 2 perdana yang riuh rendah tiba tiba menjadi sunyi apabila dengar seorang lelaki memarahi mereka sekelas
"Semua duduk tempat masing masing sekarang!!!"
Satu kelas berhenti terpaku...sha terkejut kerana lelaki itu adalah.....

3 sahabat dan guru tercinta ✔️✔️Where stories live. Discover now