CHAPTER 1

293 27 0
                                    

Pada suatu malam ada seorang perempuan sedang berjalan di sebuah lorong yg sunyi. Tiba2 dia terdengar sekumpulan orng bergaduh dan terus berjalan ke arah tersebut. Dia ternampak 11 ekor werewolf sedang terbaring d lantai akibat diserang rogue. Dia hanya melihat dan ingin berlalu pergi, tetapi salah seekor werewolf itu bersuara.

Werewolf 1 : tolong selamatkan kami...

Katanya dalam keadaan yang lemah. Selepas berfikir, perempuan itu menghampiri kumpulan rogue tersebut, tetapi dihalang. Kemudian dia membelasah rogue yang menghalangnya.

Salah seorang rogue yang berbadan besar menghampiri perempuan tersebut dengan perasaan marah apabila konco-konconya di belasah teruk oleh perempuan tersebut.

??? : lepaskan mereka.

Kata perempuan tersebut. Rogue tadi memandang perempuan tersebut dengan senyuman sinis.

Rogue : buat apa aku nak lepaskan dorang. Keluarga dorang masih berhutang dengan aku.

??? : berapa yang dorang hutang ngan kau?

Rogue : 30,500 won ( hantam ja )

kemudian perempuan tersebut memberikan sejumlah wang yang besar dan melebihi jumlah yang sepatutnya. Rogue tadi tersenyum bila mendapat duit tersebut. Kemudian dia berlalu pergi bersama orang-orangnya.

Semasa perempuan itu hendak berlalu pergi 11 ekor werewolf tadi memanggilnya.

Werewolf : terima kasih kerana membantu kami dan dah tolong bayarkan hutang keluarga kami.

Perempuan tadi hanya mengangguk dan berlalu pergi.

Werewolf 1 : wah punya main sombong minah tu...

Werewolf 2 : kau ni guan lin biarlah.. lagipun dia dah selamatkan dan tolong bayarkan hutang keluarga kita.

Werewolf yang bernama guan lin tadi pun pout tanda tidak puas hati dengan hyungnya. Kemudian mereka berlalu pergi ke rumah mereka.

Jihyo pov

Aku terus balik selepas menolong sekumpulan werewolf tadi. Sesampainya aku dirumah, aku ternampak kelibat oppa ku diluar rumah. Mereka memandang ku tajam tapi aku buat aku tak tahu.

Suga : kamu dari mana song jihyo? 😡

Aku memandang oppa ku yang paling savage di antara oppa2 ku yang lain.

Jihyo : takde pergi mana2 pun. Jalan2 dekat taman permainan depan tu je.😑

Jin : kan oppa dah larang kamu keluar selepas jam 9 malam kenapa degil sangat ni...!? 😬

Jihyo : suka hati hyo lah nak pergi mana! Kenapa korang suka sangat kongkong hidup hyo?! 😠

Aku terus masuk ke dalam rumah dan menghempas pintu bilik ku dengan kuat.

End jihyo pov

RM : hyung ni jangan lah marah dia terus, cuba cakap baik2.

Jin : hyung risau tau tak perkara 10 tahun yang lalu terjadi lagi.

V : ya, kami tahu hyung risau dengan hyo tapi jangan lah sampai nak kongkong hidup dia.

Kemudian mereka semua masuk ke dalam rumah. Keesokan paginya jin bangun awal untuk membuat sarapan. Selepas siap membuat sarapan dia bersiap dan membangunkan adiknya yang lain.

Jungkook : mana hyo hyung?

Jhope: tak tau lah. Dia belum turun lagi ke?

Kemudian mereka nampak jihyo turun.

Jimin : hyo mari lah sarapan sama2.😊

Jihyo : takpe lah hyo sarapan di sekolah je.😑

Jihyo mengambil kunci keretanya dan berlalu pergi ke sekolah dengan menaiki keteta lamborghini nya.

Jihyo mengambil kunci keretanya dan berlalu pergi ke sekolah dengan menaiki keteta lamborghini nya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Mereka memandang jihyo dengan pandangan kosong. Kemudian mereka mengeluh dan sambung makan.

Suga : dah lah hyung gerak dulu.

Selepas suga pergi mereka yang lain pun turut pergi ke sekolah. Hanya tinggal jin seorang saja di meja makan. Dia mengeluh berat dan pergi ke sekolah menaiki keretanya.

 Dia mengeluh berat dan pergi ke sekolah menaiki keretanya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Jihyo pov

Sesampainya di sekolah, seperti biasa aku akan mendengar pelajar2 di sana menjerit histeria. Aku pun tak pasti sama ada ini sekolah ataupun zoo negara.

Yeoja 1 : wah murid baru lah, handsomenya...😆

Yeoja 2 : ye lah. Harap2 masuk kelas kita..😍

Selepas terselamat dari pelajar2 di sana, aku cepat2 berlari ke kelas.

Loceng berbunyi, semua murid berlari ke kelas masing2.

Selepas kelas aku dah dipenuhi pelajar cikgu sehun pun masuk ke dalam kelas bersama 18 orang pelajar baru.

Aku memandang satu persatu pelajar baru tersebut. Kemudian aku bertembung mata dengan seorang lelaki. Lama kami bertentang mata kemudian aku memandang ke arah lain.

End jihyo pov

Lelaki tadi hanya tersenyum melihat jihyo. Dia berasa comel apabila melihat jihyo. Kemudian semua murid2 perempuan dia kelas tersebut berteriak macam monyet terlepas. Boleh berdarah telinga jihyo mendengar mereka teriak.

Jihyo : KORANG DIAM BOLEH TAK. TERPEKIK MELOLONG MACAM MONYET PAHAL. KORANG INGAT NI ZOO NEGARA KE APA?!

Semua murid perempuan di sana diam memandang jihyo begitu juga murid baru dan cg sehun.

Bersambung...

Werewolf Love StoryWhere stories live. Discover now