Jihyo : eomma, appa jihyo dah balik !
Kata jihyo sambil berjalan menuju sofa di ruang tamu.
Mrs. Song : eoh jihyo, dari mana ?
Jihyo : dari rumah keluarga kuanlin eomma.
Mrs. Song : dah makan ke belum ? Kalau belum eomma panaskan makanan.
Jihyo : dah eomma, di rumah keluarga kuanlin tadi. Oh ya, mana appa ?
Mrs. Song : appa kamu ada pekerjaan di daegu lusa pagi baru balik.
Jihyo : oh...kalau begitu hyo naik atas dulu lah eomma nak mandi.
Mrs. Song : hmm ! Patutlah macam ada bau bangkai tadi 😕.
Jihyo : eomma !!! 😤
Mrs. Song : hehe tak lah...eomma main" ja 😂.
Jihyo terus naik ke atas. Tak peduli lagi dengan ibunya yang masih ketawa sampai beguling-guling di atas karpet. Jihyo terus menghempas pintu dengan kuat, tanda dia marah. Adakah patut di cakap bau bangkai 😂.
Selepas habis mandi, jihyo terus merebahkan badannya di atas katil sambil mengeringkan rambut. Dia mengambil telefonnya dan melihat pesan dari kuanlin. Jika tadi perasaan jihyo gembira, malu dan cemberut, ketika bersembang dengan kuanlin lewat telefon, sekarang perasaan tu terpaksa hilang akibat ibunya.
Ibunya mengirimkan pesan ' bau bangkai 😂 '. Terus jihyo melemparkan tuala yang dia guna untuk mengeringkan rambut di lantai. Kan hilang sudah mood jihyo. Terus dia mengirimkan pesan kepada kuanlin yang dia akan tidur. Lebih baik dia tidur daripada melayan karenah ibunya itu.
Keesokan harinya
Bilik tidur jihyo yang gelap kini menjadi sedikit terang menandakan pagi telah tiba. Tapi tak ada tanda" bahawa sang pemilik kamar akan bangun. Selimut terjatuh di lantai, air liur meleleh dari mulut dan tidur mengkangkang, itulah gambaran bagaimana jihyo tidur.
Ibunya yang di luar merasakan tangannya ingin patah sebab dari tadi dia ketuk pintu anaknya ini, tak ada pun yang menyahut. Tiba" Mrs. Song mendapat sebuah idea yang pasti akan membuat anaknya itu bangun. Dia meraih telefonnya dan menelefon seseorang yang akan membuat jihyo takut dan terus mandi.
Selepas beberapa minit, orang yang di tunggu pun tiba. Mrs. Song membuka pintu dan menyuruh orang tersebut ke kamar jihyo sementara dia akan membuat air. Orang tersebut terus naik ke atas hingga dia berdiri di depan sebuah pintu. Dia nengetuk pintu kamar dan...
Kuanlin : jihyo ?
Selepas ja kuanlin mengetuk pintu tersebut, sang pemilik kamar pun akhirnya bangun.....
Jihyo pov
Alamak, suara kuanlin ! Buat dia dekat sini ? Aku terus bangun dan mengemas katil yang berhamburan. Tiba" aku dengar lagi suara kuanlin yang memanggil aku.
Kuanlin : jihyo, awak ada dekat dalam ke tidak ?
Jihyo : sekejap, bagi saya masa 15 minit !
Aku terus mengambil tuala dan masuk ke kamar mandi. Aku mandi secepat yang aku boleh.
Jihyo pov end
Kuanlin hanya menggelengkan kepala sambil tersenyum ketika terdengar suara air. Dia tahu mesti kekasihnya itu baru bangun tidur. Kemudian dia turun ke bawah dan berjumpa dengan Mrs. Song.
Mrs. Song : ha kuanlin, jihyo dah bangun ? Wkwkw 😂
Kuanlin : dah eomma. Tadi kuanlin ada dengar bunyi air lepas kuanlin ketuk pintu tadi.
Mrs. Song : bertuah punya budak. Eomma bangunkan tak nak bangun. Bila kamu bangunkan baru dia nak bangun, haiiihhh...😩
Kuanlin : kesian eomma 😂.
Mrs. Song : kalau begini lah bagus kami percepatkan pernikahan korang, lepastu tinggal sama". Nnti pagi" mesti dia rajin bangun pagi dah.
Kuanlin : ha boleh juga tu eomma. Kuanlin pun tak sabar nak nikah dengan jihyo ni.
Mrs. Song : amboi kuanlin... ( ͡° ͜ʖ ͡°)
kuanlin : hehehe... (=^・^=)
beberapa minit kemudian jihyo turun dari tangga dan terus duduk di meja makan. Sementara Mrs. Song mengangkat makanan ke meja makan. Lepastu mereka makan dengan keadaan aman dan damai tanpa suatu suara pun. Sebenarnya jihyo pun masih malu sebab kejadian tadi. Dah lah bangun lambat, kuanlin pula tu yang kasih bangun. Siapa yang tak malu ~ ̄▽ ̄~. Kemudian suara kuanlin memecahkan keheningan yang berlaku dekat meja makan tersebut.
Kuanlin : alang" kuanlin dah ada kat sini...kuanlin nak ajak jihyo keluar lah. Lagipun kitaorang tak pernah lagi keluar berdua. Hehe... (´・ω・')
Mrs. Song : ha, kamu tak pernah keluar berdua dengan jihyo ?!
Kuanlian : hehe...ya eomma kitaorang tak pernah keluar berdua lagi 😅.
Jihyo hanya meletakkan mukanya dekat lipatan tangannya di atas meja. Malu ☺
Bersambung
YOU ARE READING
Werewolf Love Story
FanficDia seorang yg dingin dan tidak pernah senyum selepas kematian adik kembarnya song hye kyo semasa usianya 10 tahun. Selepas dia berpindah ke sekolah abangnya dia telah berkenalan dengan kumpulan NCT, mereka menjadi kawan baik. Tetapi suatu hari ada...