Skip di mansion keluarga jihyo
Mrs & Mr. Song : selamat datang !
Mrs. & Mr. Lai : haha...terima kasih.
Mrs. Song : jemputlah duduk.
Mrs. Lai : terima kasih.
Mr. Song : mana anaknya ? 😂
Mr. Lai : haha...ada di luar. Kuanlin marilah masuk !
Kuanlin : nae !
Kemudian kuanlin masuk dan salam parents jihyo ( nak jadi menantu yg baik kn 😍 )
( bayangkan ja kuanlin pakai pakaian yg d atas )
Mrs. Song : aigooo...handsome betul kamu ni.
Kuanlin : haha...takdelah makcik.
Mrs. Song : apa pula panggil makcik ni, kamu kan mate jihyo panggil je omma.
Kuanlin : nae omma.
Mereka bersembang dan ketawa. Kemudian jihyo turun dari tangga.
Mr. Lai : cantik betul anak awak ye. Lagi cantik kalau tengok berdepan daripada tengok di gambar.
Kuanlin terus menoleh ke arah tangga dan ternampak jihyo. Hatinya berdegup dengan kencang apabipa melihat jihyo, dia rasa jihyo lebih cantik dan mempesona malam tu.
Tanpa sengaja mata mereka bertembung tapi jihyo cepat" mengalihkan pandangannya.
Dia turun dan mendekati meja makan. Dia duduk di sebelah ommanya. Kemudian mereka makan tanpa sebarang suara, hanya terdengar bunyi sudu dan garfu.
Ketika makan jihyo sempat melirik ke arah kuanlin. Dia sempat memuji lelaki yang berada dihadapannya ini. Begitu juga dengan kuanlin.
Jihyo : * kenapa dia handsome sangat hari ni eh ? Aduii...boleh mati aku sebab cair dengan kekacakan dia. *
Kuanlin : * beruntung aku dapat mate macam ni. Tak sabar terus nak klaim dia. *
Mr. Song dan Mr. Lai yang perasan akan kejadian itu hanya tersenyum. Selepas makan malam mereka semua berkumpul di ruang tamu sambil minum teh.
Mrs. Lai : beginilah, saya rasa bagus kita nikahkan ja terus kuanlin dan jihyo ni.
Mrs. Song : bagus juga tu.
Kuanlin & jihyo : yes / ha !
Kuanlin hanya tersenyum menandakan bahawa dia setuju sangat dengan apa yang omma dia cakap. Tapi tidak bagi jihyo.
Jihyo : omma tak terlalu awal ke nak nikahkan jihyo dengan kuanlin. Lagipun kitaorang masih sekolah lah.
Mr. Song : buat apa nak risau, kamu tu tinggal beberapa bulan lagi sebelum habis sekolah menengah.
Mr. Lai : betul apa yang appa kamu cakap tu jihyo.
Jihyo : tapi...tapi...
Mrs. Song : apa yang tapi jihyo...
Jihyo : tapi jihyo tak sedia lagi lah.
Kuanlin : tapi saya dah sedia.
Jihyo hanya menjatuhkan rahangnya selepas kuanlin berkata begitu. Kemudian dia memandang tajam ke arah kuanlin tapi kuanlin hanya tersenyum menampakkan dimplenya.
YOU ARE READING
Werewolf Love Story
FanfictionDia seorang yg dingin dan tidak pernah senyum selepas kematian adik kembarnya song hye kyo semasa usianya 10 tahun. Selepas dia berpindah ke sekolah abangnya dia telah berkenalan dengan kumpulan NCT, mereka menjadi kawan baik. Tetapi suatu hari ada...