CHAPTER 8

136 22 0
                                    

Ok author rasa korang mesti nak tahu pasal chapter 1 tu kan. Ok wanna one sebenarnya macam kuanlin dan jihyo, tetapi pack mereka kecil dan tidak besar seperti pack jihyo. Tetapi pack mereka menghadapi masalah dan keluarga mereka mempunyai hutang yang banyak untuk pack mereka.

Kuanlin ketika itu hanya terjebak dengan kejadian tersebut. Keluarganya langsung tak berhutang apa".

Sambung cerita

Woojin : kuanlin kau ada bagitau parents kau pasal jihyo ?

Jihyo yang ketika itu sedang makan tersedak dan kuanlin cepat" bagi jihyo minum air putih.

Wanna one & N.C.T : kau ni kan hyo...! 😨

Kuanlin : janganlah gelojoh sangat masa makan nanti tercekik macam mana ? Siapa yang susah ? Aku juga...

Kuanlin kemudian menepuk pelan kepala jihyo. Jihyo hanya diam dengan perbuatan kuanlin.

Jihyo : ehhh...kenapa kau pulak yang susah ?

Kuanlin : mestilah aku yang susah aku kan mate kau.

Jihyo cepat" memalingkan mukanya dari menghadap kuanlin. Dia tidak mahu kuanlin lihat mukanya yang sangat" merah.

Kuanlin : untuk soalan hyung tadi, ya kuanlin ada bagitau parents kuanlin pasal jihyo.

Jihyo terkejut kali kedua dengan apa yang kuanlin katakan tadi. Cepat" dia memandang kuanlin.

Jihyo : apa yang parents kau cakap.

Jihyo pov

Entah kenapa aku rasa takut kalau parents kuanlin tak suka aku. Jihyo kenapa dengan kau ni, ingat kau baru kenal dia sehari tau !

End jihyo pov

Kuanlin : diaorang nak tengok gambar kau jadi aku kasih tengoklah.

Jaehyun : lepastu ?

Kuanlin : lepastu diaorang cakap jihyo ni cantik dan...

Jihyo : dan...

Kuanlin : dan diaorang suruh jemput kau datang rumah kalau kau ada masa. Diaorang nak jumpa kau.

Degg...hati jihyo berdegup dengan sangat cepat. Dia rasa sangat gementar kerana keluarga kuanlin ingin berjumpa dengannya.

Kuanlin : jadi kau bila free ?

Jihyo : nantilah aku bagitau, aku pun sibuk minggu ni.

Mark : apa kata kauorang kasih jumpa je dua" family kan senang.

Jihyo : hah !

Kuanlin : bagus juga tu. Kau ok kan ?

Jihyo : aisshh...tengoklah.

Sebenarnya jihyo sangat malu sekarang.

Jisung : korang ni asyik pakai panggilan ' kau' dan ' aku ' je. Taknak tukar ke ?

Ten : haah, macam baby ke sayang ke, Baru sweet. Ni tak, apalah korang dua ni.

Kuanlin : aku ok ja.

Jihyo : taknak

Mereka cakap serentak. Kuanlin hanya melihat jihyo dan wink kepadanya, manakala jihyo memandangnya dengan tatapan yang ingin membunuh orang tapi dia juga malu kerana kuanlin melihatnya begitu.

Skip waktu pulang

Masatu wanna one, jihyo dan N.C.T jalan bersama-sama ke parking lot untuk pulang dengan kereta masing".

Kuanlin : jihyo jangan lupa pasal tu.

Jihyo : ya" aku ingat jangan kau risaulah.

Kuanlin : ok.

Kemudian jihyo bertolak deluan. Wanna one dan N.C.T hanya melihat pemergian jihyo.

Jihyo : omma ! Hyo dah balik !

Mrs. Song : hah, dah balik dah.

Jihyo : omma hyo ada nak bagitau sesuatu.

Mrs. Song : apa dia ?

Jihyo : sebenarnya hyo dah jumpa mate jihyo.

Jihyo bagitau dengan nada yang  yang macam tak suka.

Mrs. Song : ye ke ?! Tapi napa macam tak suka je ni...

Jihyo : hyo tak nak jadi loona dengan usia muda hyo ni, lagipun hyo masih sekolah.

Mrs. Song : tu je ? Kalau hyo nak tau omma jadi loona untuk pack ni waktu sebaya kamu tau tak ?

Jihyo : betul ke ?

Mrs. Song : ye...

Jihyo : hah dan omma keluarga dia nak jumpa hyo.

Mrs. Song : ye ke ? Apa kata hyo bawa dorang datang rumak kita makan malam sama".

Jihyo : ok omma, nanti jihyo bagitai dia. Sekarang jihyo nak naik atas nak mandi, busuk dah ni.

Mrs. Song : patutlah ada bau semacam 😂 .

Jihyo : apa omma ni !

Mrs. Song : ok" omma guraulah 😂. Pergilah mandi.

Skip

Lepas jihyo habis mandi dia terus memberitahu kuanlin pasal makan malam tersebut.

Mansion kuanlin

Kuanlin : omma, hyo bagitau yang keluarga dia ajak makan malam di mansion dorang.

Mrs. Lai : ye ke ?

Kuanlin : ye.

Mr. Lai : kalau begitu kita siap lepastu jalaln ok

Kuanlin : ok.

Bersambung

Werewolf Love StoryWhere stories live. Discover now