Sekarang jihyo dan kuanlin berada di mall yang tak berapa jauh dari rumah jihyo. Harini kuanlin nak luangkan masa dengan jihyo, banyak tempat permainan yang mungkin mereka akan singgah dekat mall itu hari ini. Tapi sebelum tu jihyo mengajak kuanlin untuk membeli baju, seluar, skirt dan kasut baru.
Dah banyak kedai yang diorang masuk tapi jihyo tak ada tanda" nak berhenti. Dia asyik tarik kuanlin ke dalam satu kedai ke kedai lain.
Kuanlin pov
hahhh...😥 kalau aku tau begini, aku mungkin tak ajak dia keluar pergi mall. Rasa macam nak patah kaki aku dibuatnya. Setiap kali aku ajak dia berehat dekat bangku yang disediakan dalam mall, mesti dia kata 'kejap'. Aku rasa aku nak balik rumah 😭.
Kuanlin pov endSetelah jihyo rasa barang dia dah cukup dia mengajak kuanlin ke restoran yang menjual makanan jepun.
Kuanlin : hah...akhirnya dapat juga duduk. 😩
Jihyo : apa dia ? tak dengar.
Kuanlin : kaki saya sakit tau...awak tak penat ?
Jihyo : tak, lagipun dah biasa kan.
Kuanlin hanya menghela nafas. Seorang pelayan datang dan mereka memesan makanan dan minuman yang mereka suka. Mereka berbual hal biasa seperti aktiviti mereka dekat sekolah nanti, tentang kawan mereka dan sebagainya.
Selepas menunggu 15 minit, makanan yang mereka pesan pun sampai dan mereka makan dengan tenang. Selepas habis makan, kuanlin membayar bil makanan mereka dan berjalan keluar dari restoran jepun tersebut.
Mungkin lepas ni, mereka akan membakar lemak dengan bermain permainan yang ada di arkade (?). Jihyo sangat teruja bila mereka dah sampai dekat sana. Tanpa menunggu lama jihyo menarik lengan kuanlin dan membawanya masuk ke arkade tersebut.
Banyak permainan yang mereka main dalam waktu 2 jam. Bila dah rasa puas, kuanlin pun mengajak jihyo ke kedai aiskrim. Jihyo tak dapat tipu kalau hari ni dia sangat gembira menghabiskan masa seharian dengan kuanlin.
Sekarang jam menunjukkan pukul 9.00 malam. Mereka terlampau menikmati jalan" tadi sampai tak perasan bahawa hari semakin gelap.
Selepas kuanlin dan jihyo berada di depan pintu, ayah jihyo Mr. Lee keluar dan melihat mereka dengan tatapan yang sangat tajam. Macam nak telan dorang dua pun ada.
Mr. Lee : lambat balik 😾 (ー_ー)!!
Kuanlin : hehe...maaf appa, tadi kitorang telampau menikmati jalan" tadi. Maklumlah baru pertama kali keluar sama". >^_^<
Mr. Lee : hmmm...takpalh, yang penting korang berdua pulang dengan selamat.
Kuanlin : kalau macam tu kuanlin pulang dulu appa, hyo .
Jihyo : nak pulang sekarang ?
Kuanlin : yelah, kalau tak pulang sekarang nanti sampai rumah tengah malam.
Mrs. Lee : daripada kamu pulang baik kamu menginap di sini.
Kata mama jihyo yang baru datang dari dapur.
Mr. Lee : betul tu. Nanti appa bagitau ayah kamu yang kamu tidur di dini ok ?
Kuanlin : boleh lah lagipun kuanlin dah mengantuk . (^。^)
Mereka berempat pun masuk ke dalam rumah.
Mr. Lee : kuanlin kamu tidurlah dekat bilik jihyo.
Jihyo : hah ?!
Kuanlin : boleh appa ?
Mr. Lee : boleh. Tapi kamu tak boleh buat ' benda ' tu dulu. Kalau tidur sambil peluk, appa tak kisah.
Kaunlin rasa macam nak teriak sekarang. Siapa tak happy kalau dapat lampu hijau dari bakal bapa mertua, walaupun hanya sekadar tidur bersama dan tak lebih daripada tu.
Jihyo pula tengah menahan malu. Dia memang gembira dapat tidur bersama kuanlin, tapi dia takut kebiasaan dia yang tidur bergolek ke sana bergolek ke sini tu mengganggu kuanlin tidur nanti. Dah lah dia ni perempuan, tapi cara tidur tu dah macam lelaki dah rasanya.
Kuanlin sekarang tengah menunggu jihyo habis mandi. Selepas beberapa minit menunggu jihyo pun keluar dengan berpakaian lengkap. Kecewa kuanlin tu tau tak. Jihyo memberi kuanlin tuala dan menyuruh lelaki tu untuk mandi.
Jihyo menunggu kuanlin keluar sambil bermain COD ( call of duty ) ^ω^ dan ff ( free fire bukan fanfiction ) 😂. Lepas beberapa minit menunggu, jihyo mendengar pintu dari arah kamar mandi terbuka.
Semasa dia menoleh, dia cepat" tutup mata manakala kuanlin hanya terkekeh melihat jihyo. Niat jihyo waktu tu nak bagi kuanlin pakaian ayahnya yang dah tak muat dekat kuanlin sebab kuanlin lupa nak bawa masuk tapi lepas tengok kuanlin yang keluar hanya dengan tuala yang teelilit di pinggang membuat jihyo malu.
Bersambung
YOU ARE READING
Werewolf Love Story
FanfictionDia seorang yg dingin dan tidak pernah senyum selepas kematian adik kembarnya song hye kyo semasa usianya 10 tahun. Selepas dia berpindah ke sekolah abangnya dia telah berkenalan dengan kumpulan NCT, mereka menjadi kawan baik. Tetapi suatu hari ada...