CHAPTER 6

165 17 2
                                    

Jisung : mate tu adalah jihyo dan kuanlin.

Kata jisung selamba.

Wanna one & NCT : hah ! Kau biar betul.

Semua murid yang berada di kantin tengah memandang mereka dengan pandangan yang bingung. Kemudian mereka meminta maaf.

Jaemin : melepaslah aku nak dengan jihyo...😣

Johny : jihyo ku...😥

Jihyo : mengadalah korang berdua ni 😂. Tapi kau biar betul jisung.

Jisung : ya dan ya !

Kuanlin melihat jihyo dan senyum. Manakala jihyo melihat kuanlin dengan pandangan yang ngeri (?) 😂

Kuanlin pov

Tak sangka yeoja yang aku jatuh cinta pada pandang pertama sebenarnya mate aku. Sape tak happy.

End kuanlin pov

Loceng berbunyi menandakan waktu rehat sudah habis. Jihyo, wanna one dan NCT balik ke kelas bersama-sama.

Semasa jihyo berlimpas dengan seorang yeoja dia tersandung, dengan cepatnya kuanlin menangkap jihyo sebelum dia jatuh ke lantai.

Mereka saling bertentang mata. Wajah kuanlin makin dekat dengan jihyo. Kemudian perbuatan mereka terhenti.

Yuta : EHEM ! Jangan lupa yang ada orang kat sini.

Author tulis nama jinyong wanna one B.J.Y

B.J.Y : agak" lah, aku taulah korang berdua ni mate tapi kalau nak buat benda tu sila tempah hotel ye.

Jihyo : apa kau ni ! Memandai je...,manadalah.

Sungwoon : yelah tu...😳.

Jihyo : betullah.

Muka jihyo dah menjadi warna merah. Dia terus berlari ke kelas tanpa menunggu wanna one dan N.C.T.

Dari tadi, kuanlin hanya melihat jihyo. Di mata kuanlin jihyo sangat comel apabila mukanya berubah menjadi warna merah. Mahu saja dia mencubit pipi yeoja itu tapi dj tahan.

Mereka semua melihat kuanlin dengan pandangan yang nakal (?) 😂.

Kuanlin : apa ?

Wanna one : ciiieee...maknae kita dah dewasa. 😉

N.C.T : apa lagi jangan tunggu lama" nanti lama" dia di ambil orang..., ehhh ternyanyi pulak 😂.

Kuanlian : apekah 😑

Kuanlin hanya berjalan meninggalkan mereka. Tapi ketika dia membelakangi mereka dia tersenyum gembira, bagaikan ada rama" yang hinggap di perutnya sekarang.

Skip waktu pulang

Jihyo : haih...manalah N.C.T dan wanna one ni, kata nak balik sama".

Jihyo pusing apabila dia merasa ada seseorang memegang bahunya. Rupanya orang itu adalah kuanlin.

Jihyo : mana yang lain? Kata nak balik sama".

Kuanlin : mereka bagitau saya yang mereka ada hal dan suruh kita balik dulu.

Jihyo : owh..., dan lagi satu jan cakap begitu boleh tak. Aku tak biasa.

Kuanlin : ok.

Mereka pun berjalan bersama-sama. Wanna one dan N.C.T yang bersembunyi di sebalik dinding hanya ketawa.

Kuanlin : kau pack mana ? Biar aku hantarkan.

Jihyo : aku graymoon pack.

Kuanlin : ok.

Kemudian kuanlin mendekati jihyo.

Jihyo : hey" ! Apa yang kau nak buat ni.

Kuanlin hanya melihat jihyo dan memakaikan tali pinggang keledar. Jihyo kemudiannya diam dan tunduk. Malu itulah yang dia rasakan sekarang.

Kuanlin yang berada di sebelah hanya ketawa melihat jihyo. Kemudian dia terus menghantar jihyo ke graymoon pack.

Skip

Jihyo : terima kasih sebab hantarkan.

Kuanlin : sama". Kalau nak aku hantarkan lagi bagitau je. Aku boleh je hantarkan kau balik.

Jihyo : baiklah.

Kemudian jihyo masuk ke dalam mansion. Selepas memastikan jihyo telah masuk ke mansion, kuanlin terus bergerak ke packnya iaitu redmoon pack.

Skip

Mansion kuanlin

Selepas habis mandi kuanlin terus baring di katil empuknya. Dia mula senyum sendirian apabila teringatkan jihyo. Dia tidak sabar menunggu hari esok untuk berjumpa dengan matenya itu.

Mansion jihyo

Jihyo masih lagi tak percaya yang kuanlin adalah matenya. Tetapi dia juga berasa gembira kerana sekarang dia mempunyai mate. Tapi dia terfikir tentang satu benda.

Jihyo : kalau aku dan kuanlin kahwin, maknanya...aku akan menjadi loona kepada redmoon pack ?!

Sorry author lupa nak bagitw yg keluarga jihyo dan keluarga kuanlin merupakan keluarga yang menguruskan pack tersebut. Maknanya jihyo adalah puteri bagi graymoon pack, manakala kuanlin adalah purera redmoon pack.

Dia memikirkan benda tersebut hingga dia terlelap.

Bersambung

Werewolf Love StoryWhere stories live. Discover now