CHAPTER 14

104 9 2
                                    

Selepas seminggu duduk di hospital, kuanlin dibenarkan keluar dan tentunya dia gembira. Waktu itu jihyo mengemas barang" kuanlin dan diletakkan ke dalam beg. Selepas itu, dia mengemas katil sementara menunggu kuanlin tukar baju.

Selepas kuanlin tukar baju mereka segera pulang ke rumah keluarga kuanlin kerana dari tadi dia merengek 😅 minta di hantar pulang secepatnya kerana rimas dengan bau obat hospital. Ditambah lagi dengan makanan yang tawar, makin rindulah kuanlin dengan rumah dia.

Jihyo mengetuk pintu dan dibuka oleh chen xiao. Cepat" dia tolong jihyo mengangkat barang"  kuanlin ke biliknya. Di sana ada Mr. Lai, Mrs. Lai dan hyung" dia yang lain. Chen xiao mendudukkan kuanlin dan duduk di sebelah kirinya sementara jihyo duduk di sebelah kanannya. Ini pertama kali jihyo berjumpa dengan hyung kuanlin, jadi dia rasa agak sedikit canggung.

Mrs. Lai : jihyo ? Kenapa tak bagitau kalau kuanlin balik hari ni, kalau tak eomma dah suruh yi feng dengan hong yi bantu kamu bawa kuanlin pulang.

Yi feng dan hong yi hanya mengangguk sahaja.

Jihyo : xpalah eomma, biar eomma dan yang lain dapat rehat.

Mr. Lai : apalah kamu ni jihyo, sepatutnya kamu yang berehat tau tak. Kamu tu asyik sibuk jaga kuanlin sampai makan kamu pun tak jaga.

Kuanlin : betul hyo ? ò_ó

Jihyo : hehe ✌

Eomma kuanlin hanya menggelengkan kepala dan menuju ke dapur untuk membuat makan tengah hari yang banyak, semestinya khas untuk jihyo ^_^ . Sedangkan Mr. Lai dan hyungnya yang lain hanya terkekeh melihat tingkah jihyo semestinya. Jihyo yang nampak Mrs. Lai menyediakan bahan untuk masak makan tengah hari pun menuju ke dapur ingin membantu walaupun Mrs. Lai dah suruh jihyo berehat, tapi jihyo tetap memaksa dan berakhirlah jihyo yang menang dan membantu Mrs. Lai memasak.

Hong yi yang melihat interaksi di antara ibunya dan mate adikya hanya tersenyum. Senang melaihat keperibadian jihyo yang ramah dan suka membantu.

Yi feng: huh...hyung harap, hyung dapat mate macam jihyo. Senang hati hyung kalau dapat sebiji macam jihyo. 😣

Hong yi : baik, ramah, pandai masak, memang type hyung betul ! ^.^

Chen xiao : haah...aku pun sempat terpana bila tengok jihyo tadi. Fuh...pakej lengkap. 👍 >_<

Kuanlin : ha...jadi cepat"lah cari mate hyung tu.

Kata kuanlin dengan datar. Hyung dan appanya ketawa melihat kuanlin. Cemburukan (^・^). Lebih kurang setengah jam Mrs. Lai dan jihyo memasak dan makanan dah siap. Mrs. Lai memanggil anggota keluarganya yang lain sementara jihyo menyusun makanan di atas meja. Lepas semua duduk, mereka pun mula makan sambil berbual.

Hari semakin petang dan jihyo meminta izin untuk pulang. Dia menyalam tangan kedua orang tangan kuanlin dan menunduk ke arah hyung" kuanlin sambil tersenyum. Kuanlin menghantar jihyo hingga ke depan pintu dan memeluk jihyo.

Kuanlin : hati" nanti masa memandu.

Jihyo : aye" captain ! >o<

Kuanlin hanya terkekeh dan mengusap pelan kepala jihyo. Jihyo pun masuk ke dalam kereta dan meninggalkan perkarangan rumah keluarga tersebut.

Bersambung

Werewolf Love StoryWhere stories live. Discover now