"Rash..Please..Aku merayu..Aku tak boleh jadi wife kau.Aku layak dengan mana2 lelaki pun.Please Rash..Faham aku."Rayuku dengan suara serak.Sungguh aku tak menyangka perkara ini akan berlaku.Malah aku masih separuh tidak mempercayainya.
"Apa kau merepek ni,Riana?Kau perempuan jenis apa?Takde lagi aku jumpa perempuan yang tak layak dengan mana2 lelaki.Lelaki ni tak sama lah.Ada je yang boleh terima.Pelik betul kalau perempuan cantik macam kau ni cakap macam tu."ujar Rash dengan sedikit berkerut.
"Maybe kau betul tapi kau bukan orang tu Rash..Kau bukan.."
Raut wajah Rash berubah.Aku bukan nak menolak kau Rash tapi tak faham kenapa.Ni bukan sebab rupa mahupun ciri fizikal.
"Oh ya?Then,boyfriend kau tu layak lah kahwin dengan kau?Aku tak layak?Dia baik sangat ke?Baik macam malaikat lepas tu aku jahat macam syaitan.Macam tu?"Rash berpeluk tubuh.Tinggi egonya, sungguh aku boleh baca.Tak ada gunanya aku nak terus berlawan dengan orang macam ni.
"Rash..Aku tak setuju,okay?Aku penat nak bertekak dengan kau."
ujarku lalu melangkah ke arah bilik rehat keluarga itu semula.
"Kenapa susah sangat kau nak terima aku?"Satu rentapan kuat dirasaku apabila tangannya menarik lenganku dengan kasar."Sakit Rash..Kau nak pukul aku juga ke?"Soalku dengan wajah sedikit berkerut.Dia segera melepaskan lenganku.
"Sorry..Riana..Terimalah,apa yang susah sangat?Paling tak pun kita kahwin sampai habis SPM.Bukan lama pun,lepas tu kita macam biasa.Maybe kita boleh jadi kawan?"Rash tidak berhenti2 memujuk aku dan kali ni nadanya amat rendah.
"Rash,perkahwinan bukan benda main2.Kau tak boleh buat macam ni."Tegurku lalu dia mengeluh.
"Tak boleh ke Riana?Kau anggap ni untuk family kau macam aku buat. Apa yang susah?Kita kahwin tapi benda tetap sama.Aku tetap buli and jadi ketua pengawas kau.""Benda takkan jadi sama,Rash."
Dia mengusutkan rambutnya.Gayanya stress akan kelakuan aku.Aku bukannya apa,aku amat mementing hal besar seperti ini.
"Kau ni degil.."
"I told ya "
"Ah.."
Aku terdiam sejenak.Cuba untuk berfikir sesuatu dengan mendalam.
"Rash,macam mana aku nak pastikan yang kau akan ceraikan aku?"
"Kau tak percaya aku?"Dia merenung aku.Aku pula yang jadi gugup.
"Yea,a little bit...Maaaybe.."
Aku menjadi kekok."Okay,aku nak letak syarat terhadap kau.Kalau kau langgar, kita takkan bercerai.Boleh?"
Aku pula yang menjadi debar.
Macam mana kalau benda tu senang untuk aku langgar.Tapi seorang yang pantang dicabar(-_-;)"Tapi syarat2 tu mestilah susah.
Kalau setakat tak lakukan apa2 kesalahan dekat sekolah,aku pun boleh buat."ujarku lalu dia mengangguk.Comel pula aku tengok dia macam ni.Ish Riana.."So kau setuju untuk terima benda ni?"Soal si dia.Aku terdiam sejenak.Nafas ditarik dan dihelah.Lambat2 aku mengangguk.
Asalkan ada syarat."Syarat?"Soalku lalu Rash sudah tersenyum.Agaknya dia seronok aku terima benda tu agaknya.Asalkan tak berkekalan jadi aku tak peduli sangat.Tapi..Betul ke apa aku buat ni?
"1.Jangan pernah jatuh cinta dekat aku.
2.Jangan kerap tipu dan simpan rahsia dari aku sepanjang perkahwinan kita.
3.Hormat aku sebagai suami kau even perkahwinan ni fake."
Aku terdiam sambil mendengar. Satu, mungkin aku tiada masalah sebab hati aku sudah melarang awal2 lagi.Dua dan tiga..Tiga mungkin aku boleh cuba.
YOU ARE READING
KPG ✔️
Romance"Love is the hardest pain in my life and the sweetest delight i can ever experience." Rash&Riana COMPLETED ✔️ ⚠️Just for fun⚠️ ⚠️Jangan ambil serius⚠️ Tengku Arianna Emilly,cantik manis orangnya. Itu lah sifat fizikal yang dimiliki Riana.Setiap le...