"Yow Dylan! Why are you here?" Soalku setelah berjalan pantas ke arah lelaki yang sedang berdiri di dapur.
"Huh? Emilly? Why? I can't go to my aunty's house or what?" Aku berkerut apabila pipiku ditarik pada kedua2 belah,kiri dan kanan.
"Of course you can."Aku menyentuh pipi aku yang terasa sedikit sakit.Kenapa lelaki2 ni suka sangat tarik pipi aku? Aku bukannya ada pipi yang seronok ditarik pun. Lainlah kalau aku chubby ke apa,haish. Aku perlukan penjelasan!"Awak datang sorang?"
"Tak,dengan hubby saya. Dia ada dekat atas. Nanti saya kenalkan dekat awak." Aku membalas lalu tersenyum. Dylan ketawa kecil."Hubby? Your boyfriend?"
"Tak,memanglah husband lah."
Dylan sedikit berkerut lalu ketawa."Are you kidding me,Emilly?" Dylan ketawa lagi. Aku rasa cabut2 rambut light brown juga kejap lagi. Geram ni aish. Apa yang lawak?
"Memang husband saya,aish. Kitorang kahwin sebulan lebih mungkin. Tanyalah mummy awak kalau tak percaya. Aunty datang ha.
"Tak lawaklah. Saya takkan termakan dengan gurauan awak. Nanti uncle dengan aunty balik,saya tanya diorang."Dylan masih berkeras menyatakan aku masih bergurau. Aish sepupu aku macam ni lah.
"Awak ni Dylan... Habis aunty datang ke Malaysia sebulan lepas untuk apa?" Aku mengeleng perlahan.
"Betul ke?"Aku sedikit terkejut apabila Dylan menyentuh pipi aku dengan tiba2. Anggukkan aku sepertinya ketika gugup.
"Kenapa tak bagitahu saya? Tak bagitahu buddies kita? Semua ni sebab Markie ke?" Dylan menyoal dengan nada perlahan. Ia seperti risau tetapi cuba bertenang. Markie huh? Itu nama aku yang selalu panggil dekat Mark dulu..
"Eh tak,tak...Bukan sebab dia. Sebenarnya family Rash yang datang masuk meminang. Daddy dengan mummy terima jelah sebab rasa dia terbaik untuk saya." Aku tersenyum lembut tetapi reaksi wajah Dylan masih sama. Mata hazel-nya dipandangku."Walaupun umur macam ni?"
"Uh,wasiat keluarga kita,Dylan. Apa lagi saya boleh buat. Grandpa punya hal. Lagipun.. Saya taknak lah kecewakan kedua2 pihak." Senyumanku sedikit pudar. Sebut tentang granpa..Allahu..Hati aku jadi sayu.Rindunya aku pada dia yang tidak akan pernah kembali.
"Walaupun korbankan hati awak?"
"Hey,come on. Saya happy lah. Rash jaga awak dengan baik. Baik sangat, Dylan. Walaupun dia kekadang marah2 juga tapi reti nak pujuk saya balik. Haish saya happy lah dengan dia.""Emilly..Walaupun awak sepupu saya. Walaupun saya tua setahun tapi saya anggap awak macam adik saya. Pastikan dia tak lukakan hati awak macam Mark buat. Saya dengan abang Riyaz akan bertanggungjawab kalau awak bersedih lagi." Dylan kelihatan seperti agak serius. Aku mengangguk laju untuk meyakinkan dia.
"Danke (Thanks)"
"Bitte (You're welcome)"Aku terpandang skrin iPhone setelah terdengar satu notis masuk.
"Tak payah nak menggatal sangat 🙄. Naik atas& bawakan air kosong untuk aku. Tekak aku dah kering tengok drama kau😒"
Beremoji bagai Rash ni..
"Saya naik dulu. Dylan,esok kita pergi dekat diorang eh. Dah lama tak luangkan masa."Aku tersenyum lalu berjalan mengambil gelas.
"Boleh je. Saya nak keluar dulu. Bis später (See you later)."Dylan tersenyum lembut sebelum berjalan pergi."Tschüss,bis später."(Bye, see you later) ujarku lalu mengisi air ke dalam gelas.
•••
YOU ARE READING
KPG ✔️
Romance"Love is the hardest pain in my life and the sweetest delight i can ever experience." Rash&Riana COMPLETED ✔️ ⚠️Just for fun⚠️ ⚠️Jangan ambil serius⚠️ Tengku Arianna Emilly,cantik manis orangnya. Itu lah sifat fizikal yang dimiliki Riana.Setiap le...