Chapter XXII: "Putus"

28.7K 1.5K 186
                                    

SORRY IF HAMBAR❤️

Jari ralit bermain pen dengan wajah kemerahan. Ya, itu aku.
Aku menoleh sekilas ke arah Rash yang berada di sebelah. Dia  sedang tidur. Lambat2 pen yang dipegangku dibawa ke arah pipi Rash yang berkulit cerah dan bersih itu. Satu cela contohnya jerawat pun takde. Rash ada darah british sikit. Kalau tengok muka tu ada lah sikit sipi mix blood je .Walaupun sikit sebab papa  yang mix blood tapi Rash tetap menarik perhatian dengan cara dia sendiri. Jari aku jadi gatal nak sentuh pipi dia pula.

Rash hensem.
Ya, aku tahu.(-_-;)

Ah, abaikan dia kejap. Disebabkan dia lah, aku tak selesa nak belajar SK tadi. Peristiwa tadi berulang2 dalam fikiran aku.

Aku melihat buku latihan. Cikgu tengah terangkan cara untuk selesaikan soalan yang terdapat  di dalam buku teks. Aku menghelah nafas perlahan. Aku dah buat  semua tu. Ugh terlebih rajin
(-_-;)

Petang ni ada kelas ballet. Dah lama sangat aku tinggal sebab kesihatan. Sekarang ni dah okay. Sejak aku jadi diri aku, aku dah tak stress lagi.

"Jauh fikir? Fikir aku ke?" Suara Rash mengejutkan aku dari sebelah.
"Kenapa nak fikir kau?" Aku berdecit. Aku mengalih pandangan ke sebelah dan mata kitorang bertembung. Rash meletakkan kepalanya di atas meja seperti tadi tetapi muka dan matanya menghadap ke arah aku. Dia tersenyum lembut.

Dupdap.. Dupdap.. Dupdap..

Damn jantung ni!

Salah Rash sebab hensem sangat!

"Riana.. Jom couple?"

Aku berkerut setelah mendengar ayat-ayat yang baru keluar dari mulut Rash.

"Couple? Kau dah tak betul agaknya. Putus dengan Fisya pun belum. Hm lepas tu.. Nak couple tanpa cinta? Jangan merepek." Aku membalas dengan nada perlahan.

"Couple dulu lepas tu kita  belajar lah nak bercinta macam mana. Kejap lagi aku putus dengan dia. Boleh?" Rash membalas dengan selamba. Betul2 santai macam  takde apa2 yang akan berlaku. Macam benda tu boleh diambil ringan. Macam tu je dia nak  putus?(-_-;) Hmm apa2 jelah lagipun masing2 tak mencintai  kan?

"Ikut suka kau lah. Jangan tengok aku macam tu. Gugup aku dibuatnya." Tanganku digunakan untuk menutup matanya yang ralit merenung wajahku tanpa lepas. Aku melihat bibir Rash tersenyum.

"Suka lah tu aku nak putus."  balas Rash lalu memegang pergelangan tangan aku yang menutup matanya. Aku tergamam apabila tangan kananku ditarik sedikit ke bawah iaitu di bibir Rash.

Dia kiss tangan aku.

"Ish Rash, lepas.."Aku menarik tangan aku tetapi tidak berjaya. Terkejut aku dibuatnya, Rash ni.
"Taknak. Riana, aku mengantuk. Bangun. Aku nak tukar tempat."

"Taknak. Kenapa pula?"
"Ikut jelah. Banyak betul bunyi. Kiss kejap lagi ha."Rash mengungut sambil merenung wajahku. Dia serius dan ugut aku guna 'kiss'?

"Taknak. Aku tetap setia tepi tingkap." Aku masih berdegil. Kenapa dengan dia? Tadi elok je dia tidur ha. Cikgu-ii lain tak marah pun.

"Taknak? Aku boleh buat lebih  lagi dari kiss dekat rumah nanti. Nak tukar ke tak? Kau tahu kan husband kau ni kalau cakap, dia buat betul2." Rash berbisik lalu menarik telinga aku. Cisss

"Ye2, tak payahlah tarik  telinga." Aku berdecit. Layan aku macam budak2 pula Rash ni. Aku memandang ke arah cikgu.

"Kau takut apa? Bangun buat bodo jelah."Rash mula bangun lalu menunggu aku untuk bangun. Dia ni kan.. Aku bertukar tempat duduk dengan Rash. Dia terus meletakkan kepalanya di atas meja bersama tangan menjadi bantal. Apa yang mengejutkan aku, tangan aku juga ditarik dan pegang kemas.

KPG ✔️Where stories live. Discover now