Chapter XIV : "Kem 1"

31.8K 1.7K 289
                                    

KORANG KEJAM😭AUTHOR BACA KOMEN KORANG MEMBUATKAN AUTHOR TAK SABAR NAK TULIS😭😭

GURAU JE,THANKS EHHHH❤️❤️❤️❤️

•••

ARIANNA's POV

Aku berjalan dengan lambat.
Bagai tiada semangat lagi untuk aku ke sini.Apa yang aku nampak pagi tadi betul2 bukan mimpi khayalan.Dia Mark,ex boyfriend aku.

Orang cakap,bestlah sebab pernah couple.

Tapi derita tu aku je yang tanggung.

Dia curang.

Dia khianati cinta aku.

Dia...Buat benda..Yang padahnya aku terima tanpa rela.

"Riana?Asal nampak sedih je."
Aina menyoal sambil menarik tangan aku.Aku tersenyum kelat ke arahnya.

"Aku rindu parents aku."Bohongku lalu mengigit bibir sendiri.
"Haha kau ni.Chill je lah.3 hari je lepas tu kita balik."Aina tersenyum lembut dan aku mengangguk perlahan.Nafas dihelah perlahan.Aku baru je sampai. Takkan dah rasa nak balik.
Aku menarik beg roda yang bersaiz sederhana itu ke dalam bilik.
Ada beberapa bangunan dekat dalam hutan.

"Kenapa cikgu tak suruh kita tidur dalam khemah je.Baru ada pengalaman berkhemah."Aku terdengar suara pelajar tingkat lima itu.Aku tak pasti dia kelas apa.Oh ya,aku hampir lupa.Kem ni bukan sekolah kitorang je.Ada lagi tiga buah sekolah.Setiap sekolah hantar 15 orang.

Itu lah sebab kenapa ramai yang berebut nak datang.Tak semua boleh pergi.

"Sebab dah ada sekolah tu ambil aktiviti khemah.Tak bolehlah nak buat banyak sebab bilik dekat sini banyak."Kawannya membalas dengan tenang.

Aku mula duduk di atas katil.
Bilik ini agak luas tetapi dimuatkan dengan beberapa katil dua tingkat.Aku dah tengok macam asrama,lebih kurang.

"So Riana,kenapa kau ke sekolah kerajaan?Kenapa tak pergi yang tertutup je?"Aina menyoal setelah melabuhkan punggungnya ke katil sebelah aku.

"Aku rasa memang mummy aku rancang nak aku satu sekolah dengan Rash."balasku lalu mengemas barang2.

"Kau happy tak ni?Asal muram je aku tengok kau.Rash ada buat apa2 ke?"Aina menyoal dengan risau.
"Taklah..Rash tak buat apa2.Hmm aku terjumpa Mark pagi ni..So yea..Biasalah..Memori dulu tu datang balik."Balasku dengan nada sayu.

"Oh patutlah.Alah,Riana..Biarlah dia.Mesti ada sebab kenapa dia datang sini.Apa yang penting,dia tak ganggu kau.Ingat,kau jangan sesekali pandang dia lagi.Kau tak patut bagi peluang kedua dekat orang yang macam tu."Aina berkata dengan bersungguh2.Aku ketawa hambar.

"Kau ni,Aina.Macamlah dia nak datang cari aku.Dia dah buang and takkan nak datang kutip aku balik."Aku tersenyum kelat.Aku cuba tahan untuk menangis.Habis rosak mood dekat sini pula.

Tak semua orang kutip sampah yang diorang dah buang jauh-ii.

"Ah okay2.Jangan fikir tentang dia.Kita happy je dekat sini. Riana,tengok ni.Aku bawakan kau something."Aina tersenyum lalu memberikan aku sesuatu.

"Hmm?Apa ni?"Aku membuka kotak kecil yang dihulurkan.

"Tak mahal macam kau selalu pakai tapi harap kau terima.Aku ikhlas bagi dekat kau sebagai persahabatan."Ujar Aina ketika aku membuka kotak itu.

"Wahh cantiklah.Apa kau ni,cakap macam tu.Aku okay je ha.Cantik betul rantai ini."Aku tersenyum lebar ketika menyentuh seutas rantai itu.

"Baguslah kalau kau suka."

KPG ✔️Where stories live. Discover now