Aku memerhati dress yang dipakai olehku.Labuh benar pilihan mummy.
Mummy cakap ni pertama kali dan terakhir dalam hidup so erm jadi mummy yang pilihkan.Kena bertutup nama pun majlis akad nikah.Aku tengah duduk dengan penuh sopan sambil tersenyum ke arah ahli keluarga yang hadir.Apa yang buat aku lagi gementar bila terpandang ahli keluarga Rash.
Aku kan tak pernah tengok diorang."Cantik betul bakal isteri Rash."
"Budak tu nampak matang,cantik dan manis orangnya."
"Kacukan kan?"
"Haish engkau ni.Tengok pun dah boleh tahu.""Elok sangat diorang.Sama cantik sama padan."
Aku mencuri2 dengar apa yang dibualkan oleh orang ramai di sini.Cantik? Takdelah,biasa je.
Jadi malu pula aku bila diorang cakap macam tu.Aku menoleh ke arah Rash pula.
Erk..Dia tengah renung aku ke?
Buat aku terkejut je mamat ni.
Aku berkerut ketika bibirnya digerak2 seperti menuturkan sesuatu."Tha nks se bab kau tak la ri."Kemudian dia tersenyum manis.
Lagi bertambah berdebar aku dibuatnya."Okay,kita dah boleh mulakan."
Okay now aku baru nak lari Rash.
Tak senang duduk aku dekat sini bila tok kadi dah datang."Borang dah isi? Kita dah boleh mula ni."ujar salah seorang lelaki yang berada di hadapan bersama Rash. Tok kadi mula khutbah nikah.Kathryn dan mummy tersenyum di sebelah aku.Aku menarik nafas sedalam-dalamnya dan menghelah dengan perlahan.Aku perlu bertenang.Aku mendengar dan cuba fahamkan
•••
"Tengku Firash Aqmal bin Tengku Farish."Aku mendengar Tok Kadi memulakan akad nikah.
"Ya,saya." Rash menjawab dengan tenang."Aku kahwinkan dan nikahkan akan dikau dengan Tengku Arianna Emilly binti Tengku Rizman
dengan berwalikan bapanya kepada aku dengan mas kahwinnya sebanyak 22 ribu ringgit beserta barang kelengkapan solat dan senaskah al-Quran tunai"Aku gugup,gementar usah dikata.Baru sekarang nak menyesal ke?Rash mengukir senyuman setelah itu.Aku nak cair pun,aku tengah berada dalam situasi yang penting sekarang ni.But asal dia senyum eh?
"Aku terima nikahnya dengan Tengku Arianna Emilly binti Tengku Rizman dengan mas kahwinnya sebanyak 22 ribu ringgit berserta barang kelengkapan solat dan senaskah al-Quran."
"Sah?"soal tok kadi pada saksi pertama.
"Sah"
"Sah?"soalnya pada saksi kedua.
"Sah"
Dengan tak semena2 air mataku jatuh setelah mendengarnya.Hanya sekali lafaz. Aku sudah sah menjadi isteri Tengku Firash Aqmal dengan terpaksa.Air mataku jatuh lagi,tanggungjawabku menjadi besar.Terlalu besar.
Bacaan taklik dibaca oleh Rash.
Aku menumpukan perhatian kepada bacaannya.•••
Setelah sunat lepas nikah dilakukan,penyerahan mas kahwin diadakan.Seterusnya upacara batal air sembahyang,Rash mendekati aku lalu cincin kahwin disarungkan pada jariku.Aku bersalam dengannya walaupun bagiku dengan kekok.Memang sah ah pelik!
"Senyumlah sikit.Kita dah berjaya buat ni ha."Rash tersenyum lagi.
Aku mengangguk perlahan.Aku harap kau tak menyesal kahwin dengan perempuan macam aku,Rash.Aku dah larang tapi kau yang tak dengar cakap...Tapi perkahwinan ni hanya sementara jadi aku rasa Rash tak perlu kisah kan?
YOU ARE READING
KPG ✔️
Romance"Love is the hardest pain in my life and the sweetest delight i can ever experience." Rash&Riana COMPLETED ✔️ ⚠️Just for fun⚠️ ⚠️Jangan ambil serius⚠️ Tengku Arianna Emilly,cantik manis orangnya. Itu lah sifat fizikal yang dimiliki Riana.Setiap le...