12. Kapitola

43 6 0
                                    




Celú cestu do školy som musela Emu skúšať z biológie (konečne preberáme niečo, čo nezaberá desať strán, ale iba dve) aj keď to perfektne vedela. Keď mi Ema hovorila učivo približne tretíkrát, len som sa trávila, že počúvam. Predsa nie je možné, aby zabudla niečo, čo hovorila pred necelou minútou.

Ešte sme sa, ako vždy, zastavili v malej pekárni, ktorú máme hneď počas cesty. Ja ju úplne milujem. Obzvlášť na jeseň a zimu. Vtedy sa úplne vyžívam v drobnostiach ako napríklad v čerstvej vôni pečiva, ktorá prijemne zahreje v sychravom počasí. Cez tieto ročné obdobia chodíme o trochu skôr a dávame si aj čaj. Čo môže byť kúzelnejšie ako mať v jednej ruke horúci čaj a v druhej papierové vrecko plné vône škorice a javorového sirupu? Pre mňa je to vrchol blaha. V škole si zvyknem svoj polystyrénový pohárik pokresliť lístočkami a v zime si naň píšem, koľko dní ostáva do Vianoc. Jednoducho milujem jeseň a zimu (trochu viac jeseň ako zimu,ale pššššttttt).

Vychádzame po schodoch do našej triedy. Máme ju najvyššom poschodí, takže keď tam konečne dorazíme, vyzeráme ako by sme prekonali maratón. Vojdeme do triedy a ja sa vyberiem sa svoje miesto pri okne, kde ma už čaká Lýdia. Objímeme sa a ja sa skladám na miesto.
,,Čo si mi dnes doniesla?" spýta sa Lýdia a hlavu má už zaborenú vo vrecku z pekárne.
,,Mini škoricové osie hniezda, malinové košíčky a dva čučoriedkové muffiny," oboznámim Lýdiu s dnešnou ponukou a vyťahujem veci na biológiu.
,,Od kedy kupuješ muffiny?" pýta sa Lýdia a následne sa púšťa do jedného z nich. Kvôli jej otázke sa teraz vyškieram ako idiot, ale ona si to nevšimne, pretože je nimi až príliš zaujatá. Chcela som vedieť čo na muffinoch Shawn vidí, ale ak Lýdiu nezastavím, tak to dnes nezistím.
,,Prišli mi sympatické a nie že zješ obidva, tvoj je len jeden," hovorím jej a pritom odstraňujem papierový košíček z toho svojho. Musím uznať, že sú naozaj dobré, hlavne teraz, keď sú čerstvé a ešte teplé. No asi nebudú moje najobľúbenejšie jedlo, ale viem, že ich zaradím do svojho každodenného nákupu v pekárni.
,,Nemôžeš ani raz kúpiť nejaké iné košíčky ako malinové? Pretože toto má od malín veľmi ďaleko," sťažuje sa Lýdia.
,,Nehovor nič na moje košíčky a už dupľom nie na najlepšiu pekáreň v meste. A nemôžem kúpiť iné ako malinové."
,,Ani tvoje obľúbené jahodové?"
,,O jahodových veciach mi prosím ani nehovor, lebo mi bude zle."
,,Vravela si, že nič nemôžem povedať na pekáreň."
,,To nie je o pekárni, ale o jahodách."

Ešte chvíľu sme riešili tému jahoda verzus malina, ale ukončili sme ju po príchode našej triednej na hodinu. Zatiaľ, čo veľký odvážlivci odpovedajú z najnovšieho učiva, ja Lýdii rozprávam svoje dojmu z Následníčky. Je to dosť od veci, lebo jej nemôžem prezradiť veľmi veľké informácie, pretože ju ešte nečítala. Aspoň ju psychicky pripravujem na to, aká je Aedlyn obrovská krava. America a Maxon budú vždy v mojom srdci na prvom mieste.

Keď nadišla veľká prestávka a k nášmu stolu prišla Nika s Emou, mohli sme sa pustiť do kariet a jedla. Z mojej desiaty sa väčšinou nakŕmi polka triedy. Čo už, byfľomor sa nezaprie...

Dnes konečne vyhrávam! Všetci ostatní majú po dve alebo tri karty a ja mám zatiaľ stále päť! Mohla by som vyhrať, pretože vtipy o tom, ako Miška vždy prehráva ma naozaj nebavia. Spokojne hrám a pritom si vychutnávam osie hniezda, keď zrazu začujem prvé tóny There's Nothing Holdin' Me Back. Okamžite pohľadom preskenujem celú triedu a hľadám, od ktorého človeka vychádza Shawn Mendes. V momente, keď ho uvidím brucho mi stiahnu kŕče a ruky sa mi zmenia od nervov na ľad. Lýdia si to všimla tiež a podáva mi ruky, aby som jej ju mohla stláčať. Hodím na Simonu najhorší a najhnusnejší pohľad, aký zo seba v tomto momente dokážem vydolovať a otočím sa naspäť ku svojim babám.
,,Miška, prestaň, veď je to len pesnička," povie Ema a až teraz si všimnem, že hra sa zastavila.
,,Vôbec nič som nepovedala a nie je to len pesnička, Ema," stláčam Lýdii ruku ešte viac ako predtým. Ako môže povedať, že je to len pesnička?!
,,Nič si z toho nerob. Máš pravdu, aj ja by som urobila to isté," hovorí mi Nika, zatiaľ čo ja pohľadom zabíjam Simonu na druhej strane triedy.

Never Be AloneDonde viven las historias. Descúbrelo ahora