[12👑]

1.3K 75 4
                                    

"Aku terima nikahnya Amanda Kristina Binti Aman dengan maskahwin nya sebanyak 15ribu ringgit tunai?" dengan sekali lafaz sahaja lucas sudah bergelar suami kepada amanda Kristina.

Lucas pergi kearahnya tina bersiap sedia untuk menyalami lucas merangkap suaminya yang sah disis agama.Selepas tamat sesi bergambar Lucas meminta diri untuk membawa tina naik ke bilik .

Kesian pulak melihat isterinya melayan tetamu baru akad nikah bukannya persandingan lagi kalau tak mahu tak menang tangan mereka untuk melayan klien lucas yang ramai tu.

Sebelum suaminya sampai kebilik tina sudah berlari dengan pantas meninggalkan suaminya dari belakang dia perlu sampai ke bilik air kalau tidak habis rosak semuanya.

Lucas menggelengkan kepala dengan gelagat isterinya satu hari tak sah buat hatinya tercuit .Tuala tina dicapai dengan kasar sekali semua pakaian yang dipelukkannya dilettakan di dalam almari kecil yang tersedia.

Pintu bilik mereka dikuak oleh lucas.Lucas mencari kelibat isterinya dapat lucas mendengar pancuran air dari bilik air mungkin isterinya sedang mandi jadi dia mengambil masa untuk baring sekejab.

Pancuran air tersebut ditutup dengan rapat.Tina memulas tombol pintu tersebut dengan berhati² dan mencari kelibat suaminya.Matanya tertumpu ke arah katil bersaiz king.

"Lucas wake up pergilah mandi dulu " menyinga tina apabila suaminya tidur tanpa mandi .

Tidurnya lucas tergangu apabila terdengar suara tina menyeringa di dalam bilik tidur mereka. "Kau nak ape tina aku penat nih" kata lucas dengan suara serak basah.

Tina rasa bersalah terhadap lucas kerana mengejutkan suaminya yang sedang tidur kerana kepenatan " I so sorry you tidur lah maaf kacau u tidur" jawab tina dengan serba salah.

Baru sahaja kakinya mahu melangkah ke pintu bilik tiba² tangannya ditarik dengan secara mengejut badan tina hilang keseimbangan dan jatuh kedalam dakapan lucas.

" sorry i lost my control body" kata tina lagi .Tina cuba bangun dari menghempak suaminya.Takut² suaminya sakit kan naya je.

Lucas memeluk erat tubuh isterinya bau badan tina membuatkan nafsu bergelora cepat ² dia tahan "stay with me my dear?" arah lucas ke isterinya.

Tina akur lalu menyembamkan wajahnya di badan tegap suaminya dapat dia dengar bunyi dengupan jantung suaminya bunyi jantung suami terlampau laju .Tina semakin tertarik lama-lama matanya jadi mengantuk .

°°°°°

"Takkan mama dengan papa nak balik dah" rengek tina ke mama dan papanya baru je dia dapat bersua dengan papa dan mamanya.

Tapi hari ini mama dan papanya harus pulang ke malaysia "maaf kris papa dengn mama kena balik jugak papa risaukan keadaan atok dengan nenek" jawab Encik Aman bagi pihak isterinya.

"Kris faham nanti mama dgn papa kirim salam kat nenek dengan atok tauu" ujar tina dengan telatahnya.Nasib baik anak perempuan mudah dipujuk dan memahami .

Mata Encik Aman memandang wajah menantunya .Encik Aman mendekati menantunya yang sedang bersandar dihujung ruang

"papa harap kamu dapat jaga kris dengan baik ,papa percayakan kamu ril ,papa nak anak papa bahagia " pesan encik Aman ke menantunya.

"Ril janji papa akan jagakan tina " jawab lucas dengan yakin in shaa allah dia dapt menjaga tina dengan baik .

Tina adalah nyawa

dan permata bagi hidupnya.

Bagi lucas tina adalah segala-galanya baginya.

××××

"Lucas can i talk with you 3minutes"Pinta Tina ke suaminya yang sedang berbual dengan Shawn. Shawn meminta diri lalu pergi ke arah dapur tempat dimana dia akan berbual-bual dengan sofiea.

"Kau nak cakap ape?" suara lucas dilembutkan tapi masih nampak tegas bagi tina.Tina pergi ke arah lucas lalu duduk diribanya lucas.

"Err youu  kalau i cakap u marah tak?" tanya Tina kesuaminya takut-takut mood suaminya berangin itu akan membuatkan dirinya tidak selamat.

"Kau tak bagitahu macam mana aku nak marah just tell me" desak lucas ke isterinya.

"I nak mintak izin you berkerja be model back boleh" pinta tina sudah lama dia sudah tidak bekerja .Suha pun sudah banyak kali menghubungi dirinya agar dirinya dimulakan kerja semula.

Lucas memandang wajahnya tina yang sedang mengigit bibirnya .Mata tina dilarikan diri sempat jugak dia melirikan ke lucas ditepinya.

Lucas menarik nafas sedalam-lamanya bukan dia tidak mahu memberi kebebasan ke tina tapi dia takut isterinya dijadikan mangsa balas dendam.

Ligat otaknya memikirkan cara supaya isterinya tidak tercedera atau tertangkap."Aq izinkan kau kerja balik jadi model tu tpi dengan syarat??"

Berkerut dahi Kristina apabila suaminya menekan kan perkataan 'syarat? '  "Syarat ape you ?" soal tina seperti tidak sabar.

"Syarat nya kau kena bawak bodyguard dan update pasal tmpt shooting kau boleh" ujar lucas .Tina menganguk tanda faham dengan syarat suaminya tidak susah mana pun baginya.

"Thank sayang bye!!" sengih tina .Lucas menggelengkan kepala ada ada saja kerena isterinya.

The Girl Is Mine [on hold]Where stories live. Discover now