Tiba sahaja didestinasi ye tina menghidu udara yang agak nyaman huuuu sejuk "Welcome to New York " tempat dimana dia akan mencari kerjaya dan tempat dia akan mulakan hidup baru."Welcome miss may i help u" sapa pemandu teksi tersebut dengan ramah.
"Sure sir ?" balas tina dengan sopan tempat orang jangan buat hal .
"Mak tok mana mak long? Soal rayyan ke neneknya
" takde" jwb rinkas Pn Antasya
"Klau x sbb kau awek aq x hilng" bahu ray sengaja rayyan melanggar abang kandung sendiri siapa tak sakit hati kalau abg kandung sendiri khianat adiq dia.
+++
Tina berdiri di hadapan sebuah rumah banglo "biar betul nih rumah papa " bila di tengok alamat sama tanpa berlengah² lagi tina membuka manga pagar tersebut besar gila siak??
Pintu rumah banglo itu dikuak dengan berhati² .Terbuntang mata tina melihat kemewahan rumah papanya gila gempak yahooo "aq boleh lepak,aku boleh buat apa sahaja yg aq suka wahhhhhh " riang sahaja hati tina.
"Yayeya sekolah itu mana kertas ye??"Papa dengn mama tina tidak mengizinkan tina bersekolah jadi kiranya tina home school saja.
" Ape tunggu lagi serang bilik tidur" kata tina sendirian mana ada pembantu didalam rumah nih.
"Abang macam mana keadaan kris ye " sayu hati Pn Atisya memikirkan tentang keberadaan puterinya.
"Dah lah tu syg jangan fikir berbukan kawan abang dh bagithu yg dia dh hntar kris kerumah lama abg " lega hatinya Atisya mendengar suaminya berkata sebegitu
+++
"Hye rayyan ingat kat siapa tu" sergah syasya ke rayyan yang sibuk temenung
" eah awak shikin saya fikir pasal tina" tiba² mood meluat diaktifkan di wajahnya shikin
"Rayyan boleh tak balik skolah awak teman saya gi tengok wayang?" pinta shikin ke rayyan.
"Wayang emm kk" sejak tina takde rayyan sudah hilang semangat dan shikin semakin berani mendekati rayyan
"Tak guna punya perempuan rayyan tu aq punya lah arr" aulia bangun dari tempat persembunyiannya dan beredar .
+++
"Kk sekarang aku nak buat ape emm shopping time " jerit tina sekuat hati memandangkan dia tinggal seorang banyak mende dia perlu membeli.
Tiba sahaja di Market Public tina mengambil troli dan mengheret troli tersebut masuk kedalam Mini Market tersebut dengan perasaan berbunga² sebab apa berbunga-bunga sebab dapat cuci mata tengok mat salleh amboi gatal hahaha
"Bawang done Sayur done Daging done ape lagi ye emm haaa snek " tina menolak troli dengan sekuat hati boleh tahan berat jugak troli kat sini.
Sampai sahaja ditempat bahagian snek tina mencari potato cheese dulu "huwaaa asal tinggi sangat" rengek tina "macam mana nak ambil bodoh gi letak atas² asal lah kan menyusahkan aku" kutuk tina ke para pekerja tapi dalam hati lah
Sudah 4kali percubaan tina mahu mengambil potatos tersebut tidak berjaya jadi tina mengalah .Tiba² ada tangan yang Boleh mencampai potatos cheese tina sudah merajuk.
"This your potatos" sapa suara garau dibelakang tina.Badan tina dipusingkan ke arah suara tersebut mata mereka berdua bertembung.
"Thank sir ya ya akhirnya dapat jugak potatos malam nih boleh tengok cartoon puas² " tina mengucap terima kasih ke lelaki tersebut lalu berkata sendirian dengan potatos .Lelaki tersebut sudah menahan dari tergelak mendengar telatah perempuan yang disangkakan minah salleh.
"Welcome !" kata lelaki tersebut dengan ramah lalu beredar meninggalkan gadis tersebut
"Nasib baik ade yg tolong aku kalau tidak mmg aku kerateh arr pekerja kat sini sbb tak membantu" satu hari berba banyak dah sitina kutuk market public kat NY nih.
"So awak nak pergi mana?" tanya rayyan ke shikin
"Kejab lagi saya nak gi kedai handbag " ujar shikin sambil menyuap ice-cream vanila kedlm mulutnya.
YOU ARE READING
The Girl Is Mine [on hold]
Novela JuvenilWarda tengah fikir nak buat bab nih sampai berapa terpulang pada korang yang membaca tu kalau banyak adrish nak buat sampai 123 bab banyak kan . Korang doa² kan lah ada dapat buat bab yang lebih banyak dan jalan cerita yang lebih gempak . Maklumlah...