👑

1.2K 73 0
                                    

"Abang kris kata dia nak balik?" riang puan Atisya memberitahu suaminya yang sedang membaca surat khabar.

"Alhamdulilah bila bertolak" soal Encik Aman ke isterinya

"Lusa nih tak sabar ye saya bang kris balik ape kata saya siapkan bilik kris dengan menantu kita tu " cadang Pn Atisya yang bersorak riang.

Tanpa berkata apa dari suaminya Pn Atisya berlari menaiki tangga .Encik Aman memerhati sahaja langkah isterinya suka betul isterinya bila anak dan menantunya mahu balik ke malaysia.

Rumah keluarga tina terletak di Taman Putra so dekat lah dengan kediaman lucas.

°°°°°

"Umi abi ada nampak isteri yan tak" soal putera rayyan ke abi dan uminya yang sedang berbual-bual diruang tamu.

"Isteri kamu ada kat dapur katanya nak buat pencuci mulut" jawab umi bagi pihak abinya.

Putera Rayyan menganguk tanda faham lalu beredar meninggalkan ibu bapanya dan melangkah ke ruang makanan.

"Honey!" panggil Rayyan ke isterinya panggil mereka tetap sama kecuali panggilan shikin ke rayyan.

"Ehh abang kenapa nih",soal shikin ke suaminya .

" honey buat ape tu abang ngangu ke" ujar rayyan ke isterinya.

"Honey tengah buat percuci mulut nih teringin sangat nak makan " semenjak rayyan kahwin rayyan tidak menjalani tanggungjawab yang satu itu .Anggap je yang shikin nak cuba makan mende manis

"Nih abang nak bagitahu abang nak keluar kejab honey nak pesan pape tak?"kata rayyan ke shikin yang sedang memukuo beberapa biji telur.

" emm abang belikan honey mentega dengan ice-cream box je" rayyan menganguk tanda faham lalu pergi meninggalkan isterinya yang berada.

Semasa rayyan mahu keluar wajah abangnya sulungnya sudah berada dihadapan.Rayyan berjalan tanpa mempelawa abang dan kakak iparnya masuk pun.

Sejak perkara bodoh tu rayyan sudah tidak bercakap dengan ray lagi.Bila tengok je muka ray ?rayyan macam nak je bunuh tapi dia masih waras lagi mahu membunuh abang kandungnya sendiri.

"Abang!" sapa Nur Diana ke suaminya .Ray tersentak lalu memandang wajah isterinya.

"Kenapa?" soal ray ke nur diana

"Abang oky" dia memandang wajah suaminya entah kenapa dia merasakan ada sesuatu diantara suaminya dan adiq iparnya .

"Abang oky dh jom masuk!" ajak ray lalu memimpin tangannya nur diana.

°°°°°°

"Sorry bro jalan jem tadi" sergah rayyan ke aulia dengan alex .Mereka berdua berjanji mahu melepak disebabkan bakal tunangnya alex mahu ikut jadi rayyan mengalah jugak.

"Sokey arr oder arr dulu" kata alex .Fasya Aulia baru je pergi ke tandas beberapa minit tady.

"So how dengan kerja kau oky" soal alex mahu melihat perkembangan kawan baiknya .

"Okaylah boleh tahan kau pulak buat ape sekarang?" tanya rayyan ke alex .

"Aku dengan lia still study kat UITM lagi " jawab alex sambil meneguk rakus air oren yang dipesan 15minit yang lepas.

Fasya aulia keluar dari tandas terus menololong berjalan nasib dia tidak melanggar meja yang berada dihadapannya.Punggung dilabuhkan ditepi alex.

"Ehh yan bila sampai" soal aulia ke rayyan yang sedang bermain iphone X

"Baru je lia " jawab rayyan ke kawan lama sepupunya.

Baru fasya teringat yang dia ada bawak sepucuk surat bertunangan dia dan alex.Jadi dia mengeluarkan kad itu dan diberikan ke rayyan bekas crushnya.

"Kad apa nih" soal rayyan ke aulia.

"Kad tunang aku dengan lia dtg eah" jawab alex yang berdiam lama

"No hal i will" jawab rayyan dengan yakin.

+++

"Eh kak abang bila sampai" soal shikin ke abang dan kakak iparnya

"Akaq dengan abang baru je sampai
" jawab Nur Diana bagi pihak suami nya.

"Umi,abi,abang,akaq jemput lah makan dulu " pelawa shikin ke keluarga belah suaminya.

"Ikin mana yan?" soal puan Aisyah ke menantunya

"Err abang keluar ada hal" jawab shikin ke mak mertuanya

"Assalam" laung rayyan di luar rumah.Shikin terdengar terus ke arah pintu tersebut.

"Ehh abng awalnya balik" kata shikin ke suaminya.

"Haa abang malas nak dduk lama kat luar kerja pun dh settle itu yang balik awal nak barang honey nak tdy" jawab ke isterinya lalu menghulurkan barang yang dipesan oleh shikin sebelum dia mahu keluar.

Langkah rayyan terhenti apabila dia terpandang wajah abang kandungnnya meluat siak "Yan jom makan" pelawan umi rayyan

"Never mind umi rayyan dan kenyang takde selera pulak nak makan" sindir rayyan lalu memaut pinggang shikin beredar dari situ.

Ray Amirul mengeluh tanda pasrah sampai bila lah adiqnya mahu memaafi dirinya "Abang sejak 2tahun lepas sikap yan kenapa macam tu kamu ada buat pape ke ray sampai yan jadi macam tu" soal Pn Atisya ke anak sulungnya.

Ray Amirul sudah cuak .muka nya sudah berpeluh- peluh "entah" nafi ray "dah jom dian masuk bilik" ajak ray ke nur diana.

Nur Diana akur dengan arahan suaminya.Lalu mereka berdua beredar meninggalkan sepasang suami isteri

"Abang tak rasa pelik ke saya rasa macam ada yang tak kena je" adu Puan Aisyah ke suaminya Encik Walid Hakim.

"Dah tak payah fikir makan" ajak si suami isteri menurut sahaja.


The Girl Is Mine [on hold]Where stories live. Discover now