"Aku rasa adik aku bercinta dengan perempuanlah, Seok." Tersembur air putih yang diteguk Hoseok. Meleleh pada tubir bibir, sedikit terkena pada Jimin. Terpejam mata Jimin. Hangat air itu terkena pada wajahnya.
"Apa kau ni, Seok..."
"Eh, kau tu yang dah kenapa?! Apa cakap adik kau macam tu.."
"Pagi tadi dia tertangkap dengan aku. Dia tak balik rumah tau malam tadi. Tahu-tahu je pagi tadi dia sampai, perempuan tu yang hantar."
"Alasan tu je kau nak tuduh adik kau lesbian? No, Jimin. Jangan. Manalah tahu kal..."
"Leher dia dah merah-merah. Vampire mana nak gigit dia?" Terdiam Hoseok. Terkebil-kebil matanya memandang Jimin, cuba mentafsir 'merah-merah' yang dikatakan Jimin.
"Merah-merah?"
"Hmm.."
"Apa tu?"
Besar bunyi decitan yang keluar dari mulut Jimin. Matanya tajam menikam anak mata Hoseok. Hoseok diam, kemudian dia terus menepuk meja sekali.
"Hickeys?"
"Ya."
"Maaf, maaf. Aku tak kahwin lagi."
"Kut pun tak kahwin lagi, takkan tak tahu?!" Naik juga suara Jimin. Hoseok tersengih. Kepalanya yang tidak gatal digaru.
"Kejap, aku masih tak boleh brain adik kau ada hubungan terlarang dengan perempuan. Kau kenal ke tak perempuan yang adik kau berkawan tu?" Tanya Hoseok. Jimin mengangguk tidak, menggeleng pun tidak.
"Kenal tu, taklah kenal sangat. Tapi tahu dengan siapa dia berkawan." Kata Jimin. Hoseok diam. Air lemon yang berada di dalam gelas tinggi dikacau Hoseok menggunakan straw. Kepalanya berfikir sesuatu.
"Adik kau memang selalu keluar dengan dia?"
"Kerap, selalu, hampir setiap hari."
"Kau tahu apa yang dia buat?"
"Macam-macam alasan yang dia cari semata-mata nak keluar dengan budak perempuan tu." Kata Jimin. Tiba-tiba, telefon bimbitnya yang berada di atas meja bergetar. Terus mata Jimin terarah ke skrin.
"Hah, tengok? Aku baru je cakap, dia dah mesej aku. Nak minta izin keluar lagi." Omel Jimin geram sambil mencapai iPhone tersebut. Hoseok tertawa.
"Kalau kau tak izinkan, biar aku yang izinkan." Mata Jimin naik.
"Kau dah kenapa? Gila?"
"Kau lupa ke... dari dulu lagi aku sukakan adik kau. Kau yang tak bagi greenlight dekat aku. Hah ni, bila dia dah sukakan perempuan, kau gelisah. Kau punya pasallah ni." Bertubi-tubi kesalahan diletakkan atas bahu Jimin. Menyenget bahu dibuatnya.
"Alasan."
"Betullah!"
"Aku takkan restu kau dengan adik aku." Kata Jimin. Hoseok mencebik. Matanya memandang telefon bimbit Jimin yang masih menyala.
"Adik kau kata apa?"
"Dia nak keluar lagi." Mengeluh Jimin dibuatnya. Mesej adiknya masih belum dibalas. Dia masih berfikir.
"Alah, bagi jelah keluar. Cuti-cuti ni dia nak buat apa kat rumah, kan?"
"Aku ni abang. Aku risau kalau adik aku rosak."
"Jimin, dengar sini. Kalau adik kau ada hubungan terlarang sekalipun dengan perempuan, dia tak rosak sangat."
"Tak rosak sangat kau kata?!" Sekali lagi, suara Jimin lantang. Tertoleh-toleh kepala pelanggan lain melihat mereka berdua. Walaupun mereka berada di 'private room', tetapi masih juga suara Jimin melepasi halangan dinding.
YOU ARE READING
[COMPLETED/DIJUAL] My Man 내 남자 (Jimin BTS)
FanfictionPark Jimin, lelaki biasa. Naddy Adrea Kim, wanita yang luar biasa. Bezanya mereka adalah, perasaan. Jimin mempunyai rasa cinta terhadap Naddy, tetapi Naddy mempunyai perasaan terlarang terhadap wanita. Adik Jimin sendiri kekasih Naddy, lantas lela...