"TOK, tok, tok" bunyi ketukan pintu bilik CEO Syarikat MEGA sdn.bhd iaitu Syafiq dari luar.
"Masuk!" teriak Syafiq membenarkan si pengetuk pintu untuk masuk sambil dia meneliti komputer riba di atas mejanya.
Lia membuka pintu yang baru diketuknya dan berjalan ke meja Syafiq.
Syafiq tidak memandang Lia kerana matanya tertumpu sepenuhnya pada mejanya yang penuh dengan fail2 dan kertas2 yang belum disiapkannya.
"Encik Syafiq, saya Amelia dari unit pengurusan produk. Pekerja baru satu hari...." kata-kata Lia terpotong dengan balasan Syafiq yang sungguh pantas.
"Tahu, so what do you want? Waktu saya tanya ada apa-apa soalan kenapa awak tak angkat tangan" potong Syafiq berhenti membuat kerjanya lalu memandang Lia.
Tiba-tiba juga mata mereka bertemu. Syafiq dan Lia serentak melarikan pandangannya.
"Macam ni,hujung bulan ni saya nak minta cuti ada hal keluarga yang mustahak" terang Lia tanpa menggunakan bahasa hormat kepada orang atasan.
"Baru sehari nak minta cuti. Ingat syarikat ni, syarikat main-main. If saya tak izinkan, what do you want to do?" balas Syafiq mengenakan Lia dengan sengaja. Dia tahu gadis itu panas baran.
"Pekerja kat sini cakap bos baik. Takkanlah tak boleh kot. If like that, saya terpaksa berhenti kerjalah. KEDEKUT!" Lia mula membalas dengan the true perangainya. Dia apa kesah, CEO ke OOO ke asalkan abah dia happy.
"Okey, But...." kata-kata Syafiq dipotong laju oleh Lia dengan ketidakpuasan hatinya. PEREMPUAN PEREMPUAN ?
*jab!sis pun pempuan jugak 🤔
"Apa pulak but, but ni. Dah bagi sudahlah" potong Lia mulai naik hantu. Ingat pejabat dia ke apa?
"Hei!" marah Syafiq lalu bangun dari duduknya.
Pekerja yang di luar sudah terhendap dan membawang apabila mendengar Encik Syafiq telah menengking pekerja baru.
Lia terperanjat sehingga bahunya terhinjut apabila Syafiq menjerit secara tiba-tiba. Salahnya juga. Lia sudah tidak berani menatap wajah Syafiq, hanya menunduk kepalanya saja. Syafiq berjalan menghampiri Lia sehingga Lia melangkah setapak ke belakang.
"Pekerja kat luar tu dah banyak duit sangat ke?! Karang aku tolak gaji baru tahu" Syafiq menjerit sambil memberi perhatiannya pada pekerja.
•
Handbag jenama BONIA dicampak di atas katil dengan kasar dan geram yang teramat. Tudung turut dibuka lalu dibaling atas lantai. Getah rambut dicabut lalu dia menyerabaikan rambutnya.
Badan dihenyakkan atas tilam bujang sambil dahinya diurut berkali-kali supaya peningnya hilang.
#Lia POV
"Ingat pejabat ni, mak ayah awak punya.Cakap dengan bos sendiri ibarat dia pulak yang bos. Melampau betul!" ucap Syafiq dan kakinya melangkah selangkah ke hadapan lagi.
Lia hanya mampu mengundur tanpa sebarang kata-kata sehinggakan dia tersandar pada dinding.
" Ma... Maafkan saya bos"balas Lia memohon maaf sambil kepalanya ditundukkan memandang lantai.
"Gurau je!" kata Syafiq.
"Awak boleh je cuti but kena ganti lah kalau tak bulan depan awak tak ade cuti lagi" sambung Syafiq lalu balik ke tempatnya."A, A, A. Nasib bos. Please jangan bagi fakehope" balas Lia cuba mengangkat tangan tetapi dapat ditahan. Dadanya turun naik jer.
"By the way, thank you for the holidays. I appreciate it. Love you bos" sambung Lia lalu keluar dari ruangan CEO.
Kepalanya teringat-ingat drama yang dibuatnya bersama Syafiq di ruangan Syafiq. Baru first day dah buat hal. Senyuman tiba-tiba terlakar di bibirnya yang bersalut lipstick pink pulak.
'Lia, stop thinking about him. Kau dah nak tunang hujung bulan ni' desis Lia lalu berguling di atas katilnya dan akhirnya......
"BUK!" bunyi hentakan kepala Lia yang telah jatuh ke atas lantai.
"I'm alright, Don't worry guys!!" sambung Lia memberi reaksi pada pembaca sekalian.
•
"KRING!!".......
BERSAMBUNG
✅VOTE
YOU ARE READING
Encik Sabar Cik Garang [COMPLETED]
Romanceبسم الله الرحمن الرحيم [FIRST STORY FROM ME >3] enjoy reading and don't forget to press button vote 👍🏻 . . . . . "Syafiq setuju tak, kalau bakal menantu abi dan ummi orang kampung?" tanya abinya. . . Mata bertemu seketika. Seterusnya,kelenjar...