SYARIKAT MEGA Sdn.Bhd Lia masuk dengan kaki kanan selepas dia menerima panggilan dari Qeisha pada 30 minit yang lalu, rakan sekerjanya baru satu hari. Lia pantas bergerak menuju ke lif walaupun dia tiada niat untuk menaikinya. Nak cepat sangat lah katakan.
Percakapan Qeisha ibarat dia memerlukan barang tersebut. Mungkin penting. Almaklumlah,besok Qeisha tak de sebab baru letak jawatan atas alasan ikut bakal suami.
Punat segi tiga ditekan untuk pintu lif terbuka. Beberapa saat kemudian, pintu lif terbuka luas dan Lia terlihat satu susuk tubuh seorang lelaki yang memakai cap berwarna hitam.
Dia membiarkan sahaja dan masuk ke dalam perut lif. Lia turut menegur lelaki tersebut.
"Encik nak keluar ke? "Soal Lia sebaiknya tapi perangai hanya Allah je yang tahu.
Lelaki tersebut mengangkat mukanya menghadap Lia. Rupa-rupanya, pemilik syarikat tersebut Encik Syafiq. Dia menggeleng tidak mengeluarkan kata-katanya.
Lia beranggapan yang Syafiq ingin mengambil barang.
Sementara menunggu lif naik ke atas, Syafiq melayari internet mencari idea untuk aktiviti yang akan dilakukan sewaktu orentasi.
Lia membuka langkahnya selepas pintu lif terbuka luas. Dia rasa seperti Syafiq mengikutinya.
"Why follow aku? "Soal Lia lalu memusingkan badannya menghadap Syafiq.
"Please lah! Aku pun tak hinggin ikut kau. Kau ni kuat perasan eh! "Balas Syafiq sinisnya lalu meninggalkan Lia dengan asap yang keluar dari telinga kanan dan kirinya.
Lia pantas bergerak ke meja Qeisha dan mengambil fail-fail peribadi Qeisha. After that, Lia membuka langkahnya ke tangga.
Tahu sebab apa? Mestilah Lia tak nk terperangkap lagi and terserempak dengan bosnya yang tiada perasaan langsung!
Akan tetapi, Syafiq wujud lagi dibelakangnya.
"Bos, you don't tired follow me everyday. Muak tahu! "Ucap Lia lalu berjalan dahulu.
"Again. I just want to say that this syarikat ada HANTU"balas Syafiq lalu ingin meninggalkan Lia tetapi Lia tiba-tiba sahaja jatuh. Mungkin ketakutan sampai tersilap langkah.
"Okey? "Soal Syafiq lalu menghadap Lia.
"Okey sesangat! "Balas Lia lalu cuba bangun dan terjatuh semula ke tangga.
"This is your wrong! If you don't follow me and scared me, mesti aku tak jatuh! "Lia mula menyalahkan Syafiq pulak.
"What?! Again" desis Syafiq
Syafiq pantas membantu Lia dengan mendukungnya. Dibawa Lia menuruni tangga satu per satu.
"Arhh! He so cool"desis Lia dlm hati sambil tersengih-sengih.
"Yes, i know i handsome, but don't look me like you want to eat" ucap Syafiq apabila dia menyedari dirinya diperhatikan.
Lia pantas mengalihkan pandangannya ke tempat lain.
"Turunkan saya. My car at blok A"pinta Lia memecahkan kesunyian.
Syafiq diam membisu dan meruskan dukungannya untuk menuju ke keretanya.
"Pekak ke? "Lia mula.
Untung hati batu.
"Biar aku tanya. Kau boleh ke bawak kereta dengan kaki macam nih?"Soal Syafiq sambil menunggu jawapan Lia tetapi Lia tidak membalas.
"So, tak boleh kan?"sambung Syafiq lalu meletakkan Lia pada tempat duduk sebelahnya di dalam kereta.
"How my car? "Soal Lia memandang Syafiq.
And, mata bertentang mata.
Dup... Dap!
Dup... Dap!
Dup... Dap!
Jantung mereka berdegup kencang.
Syafiq pantas melarikan pandangannya daripada terus memandang Lia. Lia pun sama, dia hanya memandang ke luar.
Zina! Zina! Zina!
"Bos, pergi rumah Qeisha dulu eh"pinta Lia lalu menyambung pandangan ke liar tingkap dengan kereta yang mula dipandu oleh Syafiq.
TING TONG!
-TO BE CONTINUED -
YOU ARE READING
Encik Sabar Cik Garang [COMPLETED]
Storie d'amoreبسم الله الرحمن الرحيم [FIRST STORY FROM ME >3] enjoy reading and don't forget to press button vote 👍🏻 . . . . . "Syafiq setuju tak, kalau bakal menantu abi dan ummi orang kampung?" tanya abinya. . . Mata bertemu seketika. Seterusnya,kelenjar...