Bab 6

30 7 5
                                    

Keesokkannya

Hyunae's POV

Lepas dah habis mandi, aku pun menyiapkan diri untuk ke sekolah.Dah selesai memakai baju, aku keluar dari bilik tapi aku hairan selalunya aku akan dengar Suha jerit nama Sunny yang masih tidur tapi kali ni x pulak. Aku mula berfikir dan mencari Suha tapi terjumpa dengan Lee Yoon.

Nae So : Oh,Lee Yoon.Nampak Sunny x? Dari semalam, aku x nampak dia.Dia pergi mana?

Lee Yoon : Dia kan tidur kat rumah Joshua semalam.

Nae So : Apa?! Gila la dia. Macam mana nanti tangkap basah.

Lee Yoon : Ish!Kau ni! Dia kan dah bagitahu semalam.Time tu kau x de

Nae So : Lah,Ye ke? Nape x bagitahu aku?

Lee Yoon : Ala.Kalau kitorang bagitahu pun,kau x amik peduli pun pasal dia tapi kan time dia bagitahu tu dia cam sedih la.

Nae So : aik? Nape pulak? Putus cinta ker?

Lee Yoon : Dah la.Nanti, lambat pulak pergi ke sekolah.

Lee Yoon enggan menjawab soalan aku lalu berjalan pergi.

Masa perjalanan ke sekolah

Aku bagitahu Lee Yoon yang aku nak pergi 7 Eleven jadi diorang pergi sekolah dulu.Lepas, aku dah beli beberapa roti.Aku nampak Sunny dan Jimin bertengkar kat lorong depan rumah entah kenapa tapi aku nak tolong Sunny jadi aku berjalan ke arah diorang dan aku dengar Jimin cakap dengan nada yang marah.

Jimin : Kan aku dah cakap dengan kau! Jangan bagitahu Hyunae kalau kau bagitahu aku akan buat hidup kau sengsara!

Jimin memegang tangan Sunny dengan kuat sampai Sunny meronta minta pertolongan.

Sunny : lantak aku la! Dia kawan aku! Aku mesti bagitahu dia pasal kau!

Aku mahu tolong Sunny tapi badan aku x nak bergerak sebab kegeraman dan kemarahan Jimin yang aku x pernah jangka sebelum ni. Lepas tu, aku nampak V memegang tangan Jimin yang hampir nak tampar pipi Sunny dan memegang tangan Jimin lagi satu dengan kuat seperti apa yang Jimin buat kat Sunny.

V : Kau memang berani kan sentuh kepunyaan aku,Park Jimin

Ujar V dengan nada yang dingin sekali.

Jimin : Oh.Jadi ni la gadis tu.

Ujar Jimin dengan nada yang dalam kesakitan dan dia membuat V melepaskan tangan dia dengan menarik tangannya.

Jimin : Apa yang akan berlaku kalau aku membuat 'barang' kau 'pecah'? Smirk

V : Aku akan bunuh kau.

Jimin senyum sampai ke telinga dan memerhati Sunny dengan pandangan tajamnya.Lepas tu, Jimin memandang Hyunae yang sedang berdiri x jauh dari diorang lalu dia larikan diri.Aku pun berlari ke arah V dan Sunny.

Nae So : Ka-kau ok ker x ni Sunny? Apa yang kau cakap kat Jimin sampai dia marah kau?

Aku tengok Sunny dan dia pun tengok aku tapi dia cepat-cepat tengok tempat lain.

V : Kenapa kau rahsiakan hubungan kau dengan Daniel?

Ujar V still dengan nada dingin.Aku terkejut sebab aku x pernah bagitahu sesiapa pasal ni sebelum ni.

Nae So : ak-aku cuma x nak bagitahu pasal tu sebab....

V : sebab kau fikir member2 kau tu marah dan halang percintaan kau dengan Daniel?

Perasaan terkejut aku lagi bertambah sebab macam mana dia boleh tahu semua pasal tu.

Sunny : Oh.Sebab tu ke kau dah kurang lepak dengan kitorang? Kau dah lupakan kitorang ker? Sebabkan satu lelaki tu je ke?

Aku terdiam dan tak tahu nak cakap apa.V cuma peluk Sunny dan pergi ke sekolah. Aku still berdiri kat tempat yang sama macam orang x betul. Aku terfikir-fikir semua ni salah aku ker?

S
K
I
P

Kat kelas

Aku tengok kat luar tingkap dan still terfikir pasal tadi dan perkara yang telah berlaku.Tiba-tiba, Daniel muncul dan senyum kat aku.Aku cuma balas dengan senyuman yang x ikhlas.Dia mula hairan

Daniel : kau ok x ni? Nape ni?

Nae So : ada nampak muka beta ok?

Daniel : erm... ala.Kau kan gf aku.Of course la aku risau

Nae So : Daniel...Pagi tadi,Jimin dengan Sunny bertengkar.

Daniel : Kenapa pulak?

Nae So : mungkin sebab aku kut

Daniel mendiamkan dirinya lalu memeluk aku.

Daniel : dah la.Perkara dah berlaku.Nak buat macam mana.

Aku x berkata apa-apa dan aku pun memeluk Daniel.

"Hmph!Sanggup ye kau,Hyunae.Kau pilih lelaki tu berbanding aku.Apa bezanya aku dengan dia?.Macam ni, aku akan bunuh semua kawan baik kau."

Kata Jimin yang sedang memerhati Daniel dengan Nae So

Bersambung\




~Psychopath Killer ~  [DISCONTINUED] Where stories live. Discover now