Special MSDME 1

15.2K 631 82
                                    

Day  1

MAAF  sayang  pergi  rumah  ummi  pagi  ini   tanpa  beritahu  abang.  Sayang  cuma  nak  ajar  abang  mengalah  dan  cuba  berkongsi  sepenuh  kehidupan  abang  bersama  anak  - anak  kita.  Macam  mana,  abang  kongsi  dengan  sayang  macam  itu  jugalah  sayang  nak  abang  buat  pada  anak  -  anak.  Mereka  berdua  tu  baik  aje  kalau  kena  caranya.  Abang  cuma  perlu  rendahkan  ego  abang  pada  anak  -  anak  kita.  Sayang  pasti,  mereka  akan  dengar  cakap  abang.  Ini  sarapan  sayang  dah  sediakan  untuk  anak  -  anak.  Lampin,  dan  semua  barang  ada  kat  dalam  bilik  anak  kita.  Kalau  abang  nak  tanya,  just  massage  sayang.  Lastly,  sayang  nak  ucap  good  luck  pada  abang. Semoga  dapat  handle  anak  -  anak  kita  yang  nakal  tu.

I  Love  You...

- Sayang,

Harraz  mengeluh  kecil. 

Surat  yang  ditinggalkan  isterinya  dilipat  -  lipat  lalu  dia  disimpan  ke  dalam  laci  mejanya.

"Nasib  kau  lah  Zaf,  kena  handle  anak  -  anak  kau  yang  nakal  tu...",  Omel  Harraz  sendiri.  Kadang  -  kala  dia  naik  geram  juga  dengan  anak  kembarnya  itu.  Entah  ikut  genetik  siapa  tak  tahulah.  Nakal  sangat!

Baju  t - shirt  berjenama  Polo  disarungnya.  Rambutnya  yang  basah  dilap  dengan  tuala  isterinya.

"Kejam  sangatlah  denda  sayang  kat  abang  dan  anak  -  anak..", Omel  Harraz  perlahan.

Rasa  macam  tak  lama  lagi  dia  akan  rasa  kehidupan  yang  dilalui  duda  - duda  diluar  sana.  Jangan  ada  orang  nak try  tackle  sudah.

Harraz  tersenyum  sendiri.

Tuala  milik  isterinya  disangkut  semula.

Seusai  dia  merapikan  rambut,  terus  saja  dia  membuka  langkah  menuju  ke  bilik  anak  -  anaknya.

Pintu  bilik  kedua  -  dua  heronya  diketuk  perlahan.

"Papa  masuk  ni  sayang", Kata  Harraz  perlahan.  Dia  melangkah  masuk  ke  dalam  bilik  anaknya  yang  terhias  cantik.

Pandai  betul  isterinya  mendekorasikan  bilik  anak  - anaknya.

Sejujurnya,  ini  kali  ke  dua  dia  masuk  ke  dalam  bilik  anaknya.  Untuk  kali  pertama  pun  dia  masuk  kerana  ingin  melihat  isterinya  bergurau  senda  dengan  anak  kembarnya.  Waktu  itupun,  bilik  ini  tidaklah  secantik  sekarang.

Harraz  tersengih  kecil  sambil  mengatur  langkah  ke  arah  dua  heronya  yang  masih  terlena  di  atas  katil.

Kalau  tidur,  nampak  tenang  dan  comel  aje.  Tapi  bila  terjaga,  kedua  -  dua  kembar  itu  pasti  ada  saja  perkara  yang  disebut  untuk  menyakitkan  hatinya.

"Deel,  bangun".  Pipi  Aydeel  ditepuk  lambut.

"Emm..",  Aydeel  merengek.  Pipi  kananya  digaru  sebelum  dia  memusingkan  tubuh  membelakangi  ayahnya. 

"Deen  bangun".  Hidung  kecil  Aydeen  ditariknya  lembut.

Budak  kecil  ini  yang  paling  kepochi  dari  si  abang.  Ada  saja  perkara  yang  boleh  membuatkan  si  kecil  ini  gaduh  dengannya.

Aydeen  menepis  kasar  tangan  ayahnya  lalu  selimut  kecil  yang  menutupi  badannya  ditarik  sehingga  menutup  keseluruhan  wajah  comel  itu.

Special  MSDME (B3)Where stories live. Discover now