Dorm The Boyz
"Esok en latihan bola sepak uh ?" soalan cliche Eric tujukan kepada membernya .
"Ye . Asal ?" kata Younghoon yang sedang menyisir rambutnya . Eleh pikir hensem .
"Ajak Queenz tengok kita nak tak ?" cadang Juyeon . Semua memandangnya dengan pandangan siyes - a - mamat - ni ?
"Kau dah kenapa ? Dulu kemain lagi benci kat Queenz tu.. sekarang ?" Hyunjae menggelengkan kepalanya .
"Dah syok kat Rae ke.. nak aku bagitahu dia esok ?" sengaja Haknyeon mengusik .
"Ma-mana ada ! Dahlah ngarut semua !" lalu Juyeon terus menutup mukanya dengan bantal .
"ELEHHHHH !!!" semua set² nganjing Juyeon .
"Hak alah.. nanti korang pun mesti suka kat deskmate memasing arr.. aku jamin !!" kata Juyeon dengan yakinnya .
"Ewww ?? Maksud kau aku akan jatuh cinta dengan Jinhee ? Coiii ." New meletakkan tangan ke atas bahunya .
Kau suka dia nanti , aku sepak kau .
"Tah.. muka aku nak suka kat Harin puaka tu ? Hell ." Amboi mulut kau anak Bae .
"Kalau tersuka , aku tak tahu ." Kevin mengangkat kedua belah tangannya .
"Tah.. jangan yakin sangat weh.. cinta boleh datang bergolek eah apa aku ngarut ni siaa ." lalu Q terus menampar mukanya .
"Eishh dahlah.. ape ni ngarut cinta cinta pulak ! Tido la esok mengantuk nanti aku hempuk muka korang kat tiang gol ." kata Sunwoo .
Macam takut kena detect je 🌚
Esok
Maka semua pelajar lelaki yang datang dari dorm memasing pun dah siap sedia dengan jersi memasing .
Manakala pelajar perempuan hanya dibenarkan jadik penonton time rehat je .
"Ok semua dah ada ?" soal Saem Kang , selaku pengerusi dan jurulatih kepada pasukan bola sepak di asrama tersebut .
"Dah , cikgu !!"
"Mari mulakan latihan sekarang !"
Situasi Queenz
Ok , blok dorang ni berhadapan dengan padang . So semua mengada nak tengok jejaka idaman main bola .
Soomin tak fokus time belajar . Gatal je dia nak tengok si Q main bola .
"Soomin ?"
"Y-ye cikgu ?"
"Kamu tengok siapa tu ?"
"Takda si-siapa ."
"Haih.. korang semua nak belajar ke tak ?" soal Saem Son .
Queenz hanya mematikan diri memasing . Ikutkan nak je cakap taknak , tapi nanti kena tibai lak .
"Cikgu izinkan korang tengok pakwe memasing.." kata Saem Son ikhlas .
"BETUL KE CIKGU ?! TERIMA KASEHHH !!" Dengan sekelip mata , semua dah bersidai kat luar kelas .
Saem Son pun join sekali . Kah .
"Tah pape je The Boyz ni main . Cam harom ." kutuk Xandra . Eah cuba kau yang main ?
"Power lah tu.. apa yang kau tak puas hati ?" Harin menjeling Xandra .
"Hensem jugak eak mamat dari dorm Wanna-satu ." kata Chaeng . Wah dah pandai .
"Eah kau kemain.. nanti Hwall marah aku tak tahu ." usik Chae .
"Eeee aku tak suka dia lah !"
"Wek ." Chae menganjing .
.
.
.Dah dekat seminggu The Boyz memang takda masa nak masuk kelas sebab sibuk dengan latihan .
Queenz pulak tetiba rasa sunyi bikos takda geng gaduh .
"Weh kome.. bosan duh mamat² bangang tu takda.." kata Jinhee dan disokong oleh Queenz .
"Haahlah.. sunyi je ." balas Isyi .
"Exam lusa duh.. aku takut je dorang tak lulus ." kata Yun . Eah cam risau je .
"Tulah ." balas Heul .
Lily's side
Almaklumlah dia ni bukan jenis makcik bawang.. so dia pun pergi merayau kat sekitar kawasan asrama .
"Hai ." tegur seseorang lalu memaut tangan Lily . Eah eah kau kenapa dasar harom .
"Ish apa ni.. lepaslah !" Lily meronta . Dia baru ingat yang sekarang ni pelajar lelaki tengah rehat .
Apelah nasib .
"WOI !!" jerit seseorang . Haa tudia hero mari .
Lelaki tadi terus melepaskan Lily dan blah .
"Weh kau ok tak , Lily ?" soal Sangyeon . Kau nampak cam dia ok ke bang ?
"O-ok.."
"Yang kau gatal sangat nak merayau ni apehal ? Pergi masuk kelas lah ." kata Sangyeon tegas .
Lily mengangguk . Seram gak mamat ni kalau dah marah .
"Terima kasih ." lalu Lily pun terus masuk ke dalam kelasnya .
.
.
.
.Exam day
"Haa macam yang korang semua tahu.. harini ada exam ye anak anak . Sukan pun sukan jugak , pekse tetap pekse ." Saem Han tersenyum sambil mengedarkan kertas soalan kepada para pelajar .
Oh ye , harini pekse bahasa malaya .
"Boleh jawab sekarang ."
Lalu semua pelajar terus membaca soalan dengan tekun kononnya .
Soalan yang senang bagi Queenz , tapi tidak bagi The Boyz .
"Uish.. apekah penjodoh bilangan bagi manusia ? A. ekor B. helai C. butir D. orang . Hoho mestilah A sebab manusia pun pangai cam haiwan sekarang ." lalu mamat yang bernama Eric ni pun pergi bulatkan A .
"WHAT ?! Kenapa nasi goreng kena di goreng ? And nape tak kena rebus ?! Soalan cam puaka !" kata Kevin dan mula menyumpah soalan itu .
"SMK Cilake Hanat akan mengadakan sukaneka pada 13 Jun.. berapakah bilangan rumput di padang sekolah tersebut ?! WTF nyesal tak baca buku ." Sunwoo menepuk dahinya .
🕕🕤🕘🕣🕗
"Ok , masa menjawab dah pun tamat.. sila letakkan krayon masing masing ." Wtf Krayon .
"Aduu aku belum siapppp arghhh mampuslah !" Hyunjae segera meletakkan noktah di akhir jawapannya .
"Saya kutip ni tau ." Saem Han pun terus mengutip kertas peperiksaan mereka .
"Ok kelas bersurai . Pergi masuk bilik korang.. latihan takda masa exam ye ? Pergi baca buku hoho PADAN MUKA ." Saem Han kemudian tergelak setan .
"Lagi kesian cikgu tanda kertas kitaorang yang merapu tu nanti ." balas Sungji sinis .
"Goodluck cikgu.. jangan sampai sakit jiwa lak ." savage tul si Rae ni .
Saem Han pun blah . Dah kecut la tuw .
TBC
zzuhayraz YunMi_Li isyi26 Queenyoungie -barbiegurl iamchanhee- Kimhyerin2006 haknyeonn_ junminhyun Lenaaa05 -sxhn-
Vomment√ Ok kali ni part memasing mmg agak sikit and mmg sikit pun.. tapi next insyaAllah aii usahakan ♡
YOU ARE READING
Hostel + The Boyz Applyfic √
Short Story+ Bila budak budak savage masok asrama belaik- Completed √ thanks @-jiminchim for the cute cover 💕💕💕 || 2018 ||