Cuti pun bermula dimana pelajar lelaki kena tahan , tak dapat balik rumah sebab masih ada latihan bola sepak .
Meraung la kau .
"Duh.. aku baru nak balik nak jumpa mak aku.." Eric memuncungkan bibirnya .
"Tah.. aku rindu do asam pedas mak aku 😭" kata New pula .
"Alaa cuti penggal kedua kan ada.. so chill ar ." kata Hwall dengan tenangnya .
"Huhu k la k la ." balas Q dan Eric tak serentak 🐒
"Perhatian kepada semua pelajar yang rasa dia lelaki.. hah Younghoon ? Kau bukan lelaki ke ? Sebab tak bagi perhatian ?" tegur Saem Kang .
Younghoon yang sedang membelek mukanya kat cermin terus beri perhatian.
"Ok , saya nak cakap yang harini takda latihan . K bersurai ." Semua pelajar lelaki bersorak keriangan .
"Huhu nasib cikgu masih punya hati kat kita ." kata Hyunjae dengan muka yang mintak penampar jepun.
"Tu laa huaaa !" Sunwoo memeluk Hyunjae . Pekah ?
"Aku nak chaw lu la.. tercemar mata siak ." lalu Eric terus meninggalkan geng kunyit tu .
Eric's side
Eric mengambil keputusan untuk pergi menjelajah asrama dia .
Dah dekat separuh bulan kat sini , tapi belum abes buat rombongan . Maklumlah asrama cam istana .
Tiba tiba dia terserempak dengan Xandra yang tengah main anak kucing kat tepi bangunan .
"Xandra awk buat apa ?".
"Tengah basuh pinggan ni , awak tak nampak ke ?" Xandra berloya buruk .
"Oh ok la . Btw kenapa kucing tu macam.. eksiden je ."
"Dia dah kena langgar sikit tadi.. tapi saya selamatkan ." terang Xandra . Eric hanya mengangguk faham .
"Ohh ok.. jom jalan nak ?" ajak Eric .
"Boleh je jom ."
'Baik tul dia .'
.
.Soomin and Changmin's side
Library uwu
"Serabut siaa.. homework menimbun.. pastu takda masa lak nak siapkan.. Wtf.. kata kelas VVIP so takyah arr bagi homework dasar cikgu cibek ." Q menyerabutkan rambutnya .
"Apa bising bising ni awak.." tegur Soomin .
"Serabut la ."
"Meh la saya ajar awak.." pelawa Soomin . Q hanya ikut . Sebab apa ? Soomin ada A , dia ? Hmm aq pon dha lupa siaa .
"Ni , camni.." Q bukannya fokus pun , duk pandang muka Soomin .
"Ok awak faham tak ?"
"Faham . Thanks Soomin ."
"Welcome.. takda problem la ."
.
.Taman sekolah
"Kau buat apa doh kat dalam taman budak budak ni ?" soal Hwall kepada Chaeng yang tengah syok main buai .
"Eleh biorla . Meh join ." kata Chaeng lalu menunjukkan buai yang kosong kat sebelah dia .
"Takpa takpa.. aku tolak kau ye ?" uishh aku memang respek gila untuk sapa yang offer nak tolakkan buai .
Then dorang pun bergelak ketawa kat situ dengan bahagianya .
Bukan nak ajak ite 🌚
.
.Dorm Queenz
"Syok la dorang dating tak ajak kita 🌚" kata Harin sambil menyiku lengan Jinhee .
"TAH ! KITA NI BILA NAK JUMPA TRUE LOVE EAK 🌚" kata Jinhee .
"New bukan true love kau eah ? BAHAHAHA !!" usik Chae .
Jinhee pun membuat muka 🌚
"Lek arr . Single is better rite ?" kata Yun .
"ELEH KAU MACAM AKU TAK TAHU KAU ADA HATI NGAN SI KEBINET TU 🌚" kata Rae dari dalam tandas .
Yun diam . Dia masih keliru sebenarnya .
"YANG DALAM TOILET TU PULAK ADE SCANDAL NGAN PENGAWAS CAH² HENSEM !" balas Isyi .
Krik krik takda balasan dari Rae .
"Tak mainlah cinta cinta ni.." Sungji menyelit . Malangnya dia kena bash teruk .
"BUUUUU SEMBANG KENCHANG !! YANG SEMALAM DUK BERDUA DUAAN DENGAN HAKNYEON TU PEBENDEEE !!" amek kau Lily si pendiam dah jangkit member lain .
"Kau diam ar !!" kata Sungji lalu membaling bantal ke arah Lily .
"Wah ! Main kasyar !" maka perang bantal pun bermula .
Heul yang baru balik dari kedai pun belike- ape kawan aq buat ni ?
"WEH ATTACK HEUL !!!" kata Harin dan mereka semua baling bantal kat Heul .
Dua jam berlalu . Dan tiga member yang keluar dating tu pun balik dorm .
"BARU INGAT BALIK EAH KAU ??!" terjah Jinhee .
"AKU INGAT DAH LUPA JALAN KAHKAHKAH !!" kata Yun pula .
"BAHAGIA LA KOME BERTIGE ??" sampuk Chae .
"DORANG DATING ?? TAK AJAK SYIOTT !!" kata Heul .
Ketiga tiga member tu tersengeh macam kerang busuk .
"Dah dah takyah tercegat kat situ.. masuk cepat.. nak gosip ni ." kata Isyi .
Maka bergosip lah mereka sampai ke pagi .
TBC
zzuhayraz YunMi_Li isyi26 Queenyoungie -barbiegurl iamchanhee- Lenaaa05 -sxhn- haknyeonn_ Kimhyerin2006 junminhyun
Vomment√ Kali ni mmg saje wat pendek , sebab af ni dah nak tamat huhu . Saia nak banyakkan chap , so yeah . ♡
Geng² yang belum bersawit ngan l.i , lek lek chap seterusnya anda yang punya .
YOU ARE READING
Hostel + The Boyz Applyfic √
Short Story+ Bila budak budak savage masok asrama belaik- Completed √ thanks @-jiminchim for the cute cover 💕💕💕 || 2018 ||