3

49 4 0
                                    

Emma
We lopen rustig naar het huis van de jongens toe langs de weg. Gelukkig is het niet zo ver weg. Als we aan komen belt Tessa aan. Robbie doet open en meteen kleurt Tessa helemaal rood. "Come on in." We gaan naar binnen. In de woonkamer zit Rye die ons meteen begroet. Ik zie een andere jongen met een puppy in zijn armen staan. "The one smelling like wet dog is Jack, and the little puppy is called Biscuit." Zegt Rye. Ik aai de puppy even over zijn hoofd heen. Tessa is volgens mij meer verliefd op de puppy dan ze ooit op iemand is geweest. Ze neemt even de puppy van Jack over. "My name is Emma." Zeg ik en schud hem de hand. Jack is best wel groot vergelijken met mij. Ik gok dat hij tussen de 1.75 en 80 zit. Wat nog redelijk klein is voor de gemiddelde Nederlandse man en ongeveer de gemiddelde vrouw. Ik grinnik even in me zelf over die gedachten. "What's so funny?" Vraagt Jack. "Your height." Zeg ik. Verbaasd kijkt hij me aan terwijl ik een tik tegen mijn achterhoofd krijg van Luna. "Where we come from every one is pretty big so your the height of an average woman." Verteld Luna hem. "I'm still bigger than Andy and Brook." Zegt Jack. "Wasn't he the guy who spray painted his wall?" "Yes I will show you." Zegt Jack. Ik volg hem naar boven. Hij klopt aan en loopt dan naar binnen. Een jongen met blond krullerige haar zit op een bank op zijn PlayStation. "Hey Brook, this is Emma. I'm showing her your wall." Hij wijst dan naar een zwarte muur war een hoekje uit nog steeds de oude kleur heeft. "What happened in your brain that you did this?" Vraag ik Brook. "We ask that question every day with every thing he does." Zegt Jack. "That's a bit mean." Zeg ik. "Thank you." Zegt Brook. Jack kijkt me alleen even aan. Dan gaan we terug naar beneden. "Hoe erg is het?" Vraagt Luna. "Weetje nog dat ik mijn eigen haar knipte? Je kan het daar mee vergelijken en dan erger." Zeg ik. "What the hel were you talking about?" Vraagt Alex. "The state of Brooks room." Zeg ik. "O it's terrible." Zegt hij. "I know." Zeg ik. Ik loop naar Tessa en ga naast haar op de bank zitten. "So you girls are Dutch. We've been in Amsterdam we think it was really nice we meet this guy named Bim." Zegt Jack van uit de keuken. "Wel Mikey and Andy meet him but the clip in our blog was pretty hilarious." Zegt hij dan. "I don't think the boy was named Bim that's not really a name. It was probably just Pim." Zegt Luna die op een kruk aan de keuken eiland zit. "For me it both sound kind of wrong." Zegt Alex. "Pim is a real Dutch name." Zegt Luna. Tessa is ondertussen in gesprek met Rye en Robbie die blijkbaar broers zijn. Ik ga in de hoek van de kamer zitten en kijk naar de twee groepjes en luister een beetje naar de gesprekken. Een jongen die ik nog niet ontmoet heb komt de kamer in gelopen. Biscuit springt vrolijk tegen hem op. Hij tilt hem op en loopt dan naar mij toe. "Hey my name is Mikey." Zegt hij. "Emma." Zeg ik alleen maar. "Your the one with the really cool wall painting. Andy showed us." Zegt hij. "Yes that is me. Painting is almost the only thing I'm good at, with football." Zeg ik. "You play football?" Vraagt Mikey. Ik knik. "Wanna play some?" Vraagt hij. "Why not?" We gaan naar buiten en passen wat met de bal wat al snel veranderd in een 1 vs 1. Mikey probeert de bal van mij af te pakken maar ik scherm de bal af en ik kan aardig hard rennen. Dan begint hij te kietelen en wint eindelijk de bal van me. "That's chieting." Zeg ik. "Ref? I don't hear anything." Zegt Mikey. "O it's on." Zeg ik. Mikey is wel ook heel goed. Na een tijdje voel ik wat druppeltjes. Ik kijk even omhoog maar trek me er niet veel van aan. Dan begint het hard te regenen. "Emma! Mikey! Come in side before you get sick!" Roept Robbie naar buiten. We rennen snel naar binnen. Ik krijg een handdoek om me wat af te drogen maar dan zit ik met al die te natte kleding. "You can barrow something from me." Zegt Jack en neemt me mee naar zijn kamer. Ik zit wat op zijn bed als Jack in zijn kast kijkt voor wat kleding die ik misschien aan kan. "Wait here a second, I'm going to ask Andy if you can where jeans of him. I think that that would fit better." Jack verlaat de kamer. Ik kijk een beetje rond. Zijn kamer is niet heel bijzonder of zo maar het geeft wel een soort thuis gevoel. Even later komt Jack met een broek de kamer weer in. Hij pakt ook een trui uit zijn eigen kast. "Here you go." Zegt hij. Hij verlaat de kamer zo dat ik me kan omkleden. Ik doe me natte kleding in een plastic tas. De broek is van Andy de kleinste en nog steeds te groot voor mij. De trui is gewoon te groot. Ik loop de kamer uit van Jack. "It doesn't look to weird." Zegt hij als hij me ziet. We gaan naar beneden. "The weird thing is that i have seen in her in bigger clothes and those where here own." Zegt Tessa als ik de woonkamer in loop. Het is nog niet heel last dus Luna bedacht dat we wel weer naar huis konde als de regen  gestopt was. Maar later in de avond al als we wat hebben gegeten regent het nog steeds. "You can sleep here of you like." Zegt Andy. "If that isn't to big of a problem would that be great." Zegt Luna. "No problem I can sleep by Rye so two of you can sleep in my bed." Zegt Andy. Dat is echt heel aardig van hem. "Emma can sleep with me." Zegt Jack dan. Ik merk mijn wangen een beetje warm worden. Tessa en Luna vinden het best om Andy zijn bed te dele. "And Emma you okay with sleeping with Jack?" Vraagt Luna in het Engels zo dat de rest het ook begrijpt. "Yes no problemo." Zeg ik. We blijven tot best wel laat op. Ik begin deze jongens steeds aardiger te vinden. Ik ben de eerste die besluit naar bed te gaan. Ik weet ondertussen waar Jack zijn kamer is. Ik trek de broek uit en vouw hem op en leg hem opzij voor morgen en ga liggen. Het is een best fijn bed. Ik sluit mijn ogen. Ik hoor Jack niet veel later binnen komen. Ik draai me om en open mijn ogen. "Sorry did I wake you?" Vraagt Jack een beetje beschaamd. "No, I wasn't asleep yet." Zeg ik. Ik draai me even om zodat Jack zich kan omkleden. Dan komt hij naast me liggen. "Night." Zegt hij. Ik zeg het zelfde terug en sluit mijn ogen.

De Verhuising naar Engeland Ft RoadtripWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu