11

25 3 0
                                    

Emma
In ons pyjama zitten we te ontbijten. Ook de broer van Jack zit bij ons op de bank. "I wanna apologise for my behaviour yesterday, I just couldn't believe a girl so beautiful as you would date my little brother." Zegt hij tegen mij. "It's alright." Zeg ik. Na het ontbijt ga ik naar boven en pak de jurk uit mijn tas en trek hem aan. Jack loopt naar binnen nog voor ik klaar ben. "Sorry." Zegt hij. "Don't worry can you help me with the zipper?" Vraag ik. Jack komt naar me toe en doet de rits voor me dicht. "Now my hair and I'm ready to go." Zeg ik. Terwijl Jack zijn nette pak aan doet doe ik mijn haar. Hij heeft een zwart pak maar een gele stropdas. Ik hou mijn kapsel simpel met een vlecht die ik oprol in een knot. "You look do handsome." Zeg ik tegen Jack in zijn pak.
We zijn aan gekomen bij de bruiloft en alle gasten komen rustig binnen. We zitten op onze plekken als iemand op Jack af komt ze bespreken wat en dan kijkt Jack even naar mij. "We can do it together." Zegt Jack en bedoeld daar mee hemzelf en mij. "We can do what?" Vraag ik. "The band they hired for the reception after this canceld so I said we could sing." Zegt Jack. "But you know I don't like singing." Zeg ik. "Wouldn't you that your big day go's perfect." Zegt Jack. "Yes. Okay I'll sing." Zeg ik. Dan begint de ceremonie. Het is prachtig en de bruid heeft een prachtige jurk aan. Alles gaat perfect. Als de ceremonie is af gerond gaat iedereen omste beurt het bruidspaar feliciteren. Dan gaan Jack en ik. "Jack, what amazing to see you again." Zegt de bruid. "Hey Veronica congratulations." "And who are you?" Vraagt ze aan mij. "My name is Emma, congratulations with your marriage." Zeg ik beleefd. "You must be Jack his girlfriend." Ze wilt nog iets zeggen maar word onderbroken door anderen die haat nog willen feliciteren. "She's really nice." Zeg ik. Dan tijdens het eten is het zover voor ons om wat te spelen. "Love someone?" Vraagt Jack als we iets moeten spelen. Ik knik. Jack pakt een gitaar en we gaan maar op. Jack speelt en we zingen beide. Als we klaar zijn krijgen we een applaus. We spelen nog wat nummers tijdens de avond ook als het bruidspaar de eerste dans neemt. Na de bruiloft sta ik met Jack in de keuken de restjes te stelen van de keukenstaf. Ik heb mijn haar los hangen en door de knot en vlecht zit er een goede golf in. Ik word gek van al het haar in mijn gezicht en besluit een staart in te doen. Jack kijkt me aan terwijl ik een staart in doe. "What are you looking at?" vraag ik. "You." Zegt hij alleen maar. Ik lach naar hem. Als we beide genoeg hebben gegeten gaan we de keuken uit. Jack zijn familie is al naar huis wij zeiden een taxi te pakken. De zaal is leeg alle tafels en stoelen zijn al weg. Ik krijg een appje van Luna met een foto van een brief. "Nog eentje." Staat er bij. De tekst die mijn moeder geschreven heeft is niet heel anders dan de vorige keer. "What are you looking at?" Jack kijkt over mijn schouder mee. "Just some mail from my mother." Zeg ik. "Isnt that nice of her." Zegt Jack. "Ye I think so. She is in the UK." Zeg ik dan. "Maybe we can go to see her. Then I can meet one of your parents." Zegt Jack. "Maybe." Zeg ik. "It doesn't have to if you don't want to." Zegt Jack dan snel. "No I think it's good for you to know who my mom is." Zeg ik.

De Verhuising naar Engeland Ft RoadtripWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu