week 14

15 0 0
                                    

MAANDAG:

Ik ben net wakker geworden en de ouders van Liv zouden zo snel mogelijk met nieuw over haar komen. Ik krijg geen hap door mijn keel ik kijk alleen maar naar mijn telefoon want die kan elk moment afgaan.

pov. Daniel

De beste vriendin van Emma gaat het zo slecht mee en ik zie ook aan Emma dat ze er heel veel moeite mee heeft ze kan niks meer eten is de hele tijd aan het huilen. Ze ligt tegen me aan en ik probeer er gewoon voor haar te zijn.

pov. Emma

De telefoon gaat ik neem snel op ik doe hem op luidspreker zodat mijn moeder en Dani het ook kunnen horen.

moeder van liv= ml

ml: (zegt huilend) Liv is vanacht overleden.

me: (nog harder huilend) nee echt.

ml: ja Emma ik had het ook heel graag anders gewild en wij hebben het er ook heel moeilijk mee.

Ik vlieg in de armen van Dani en ik moet heel hard huilen. Mijn moeder neemt de telefoon over en ik kan niks anders dan huilen eigenlijk. Mijn moeder zij tegen mij toen ze klaar was met bellen: Emm overmorgen is de begrafenis wil je er naar toe? Ik antwoorde ja natuurlijk. Net voor dat Liv stierf hadden de ouders van Liv aan haar gevraagd hoe ze haar begrafenis graag wou en ze had gezegd dat ze niet wou dat iedereen zwarte kleren aan had en heel verdrietig moesten doen want iedereen moest ook weer door met het leven. Ze wou graag dat iedereen veel kleuren aan deed en dat als muziek haar spotify playlist werd gedraaid en ik wist dat die heel vrolijk was. Ik belde de mensen en de acteurs van de sound of music op om dit nieuws te vertellen en ik belde Marthe en Jos ook op. Zij kwamen ook gelijk bij mij langs en we hadden desondanks nog een best wel gezellige middag. Ze hadden gevraagd of ik dingen wou regelen voor de begrafenis omdat ik Liv toch wel het beste kende. Ik had haar lievelings liedjes uitgezocht en had de uitnodigen gemaakt. Ik had Iris ook nog gebeld of zij het op school kon vertellen dat ik waarschijnlijk deze hele week niet op school zou komen omdat Liv is gestorven. De dag was al snel voorbij en ik ging zo vroeg mogelijk slapen.

DINSDAG:

Vandaag ging ik nog even met de mensen van de begrafenis en de ouders van Liv praten hoe de begrafenis morgen precies zou lopen. Ik zag er erg tegen op maar ik heb alles over voor Liv. 

Ik vertelde hoe Liv het precies wou en dat ik de uitnodigingen al had gestuurd. We hadden alles gepland en ik ging naar huis. Ik kon de hele dag niet vrolijk zijn en ik vind het heel fijn dat Dani gewoon een jongen is die dat kan accepteren en me niet vrolijk probeert te maken. De andere jongens hadden ook van het nieuws gehoord en hadden me nog ff opgebeld.

pov.Iris

Emma had mij gister gebeld over dat Liv of zo gestorven is. Ik weet niet hoe ik het zou vinden als mijn beste vriendin zou sterven ik denk echt dat ik zo ongelukkig zou zijn. Ik ben nu op school en ze had aan mij gevraagd of ik dit ff aan haar klas wou vertellen. 

Ik ben nu samen met Myrthe in Emma's klas en ik vertel dus dat haar beste vriendin is overleden en dat Emma momenteel dus in Nederland zit. De klas keek heel geschokt. Ik vertelde ook dat ze daarom waarschijnlijk ook heel de week niet op school komt.

pov. Emma

Vandaag heb ik eigenlijk alleen een beetje film en serie gekeken samen met Dani. Ik ging weer snel slapen want als ik sliep hoefde ik niet aan Liv te denken. Dat dacht ik dan. Ik kreeg een verschrikkelijke nachtmerrie dat iedereen waar ik van hou ook dood gingen en ik schrok wakker. Dani schrok ook wakker. Hij zag mij huilen en troostte me. Hij kwam bij mij in bed liggen en ik viel in zijn armen weer in slaap.

Het dagboek van Emma (Why Don't We)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu