Proloog

1.2K 22 10
                                    

Overal was er paniek. Schreeuwende mensen keken angstig om zich heen. Sommige aan de grond genageld door de angst en andere rennend voor hun leven. Midden in de chaos stond ik, verstijfd en kijkend naar Edward, met geschokte ogen. Hij keek mij recht in mijn ogen aan, ook geschokt. Ik trilde nog steeds van woede. Politieagenten haalden hun geweer tevoorschijn en richtten het op mij. Ik had het nauwelijks door. De tijd leek stil te staan. In de verte hoorde ik het geschreeuw van mensen, misschien waren het de politieagenten? Ik keek om me heen en besefte dat er totale chaos om ons heen was. Wat had ik gedaan? Hoe kon ik zo stom zijn?! Het deel van de mensen dat niet angstig wegrende, keek naar ons en dan weer naar het enorme, gapende gat precies tussen Edward en ik in,waar een man bewusteloos lag. Grote pluimen van rook kwamen uit het gat. Ergens hoorde ik sirenes van politiewagens. Dat allemaal omdat ik net de GROOTSTE fout in mijn hele leven heb gemaakt: midden op het plein waar drie dagen hét feest van het jaar werd gevierd, met overal honderden camera's, heb ik net mijn grootste geheim laten zien...

Dit boek gaat over Flame Austin (21), een niet zo'n doodnormaal meisje. Zelfs het tegenovergestelde van normaal. Met haar rode ogen, waar je het vuur in kan zien dansen, en haar rood/bruine haar gaat ze door het leven. Wanneer mensen weten waar Flame toe in staat is, zijn ze als de dood voor haar.

IncendiumWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu